آیا حاجی شهرداری های شهرستان را از ورشکستگی نجات می دهد؟

2016-06-26
123 بازدید

عدم پرداخت سهم عوارض ارزش افزوده شهرداری های شهرستان شاهین شهر و میمه داستان تکراری است که به خاطر اختلافات با شهرداری اصفهان چند سالی است موجب بروز مشکلات متعددی از جمله ناتوانی در پرداخت حقوق کارگران و طلب پیمانکاران شده است. از این رو نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه در […]

IMG_2786-300x155

عدم پرداخت سهم عوارض ارزش افزوده شهرداری های شهرستان شاهین شهر و میمه داستان تکراری است که به خاطر اختلافات با شهرداری اصفهان چند سالی است موجب بروز مشکلات متعددی از جمله ناتوانی در پرداخت حقوق کارگران و طلب پیمانکاران شده است.

از این رو نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در پیگیری های مستمر جهت احقاق حقوق مردم حوزه انتخابیه خود، تذکرات کتبی جداگانه به وزرای کشور و اقتصاد و دارایی ارائه و درخواست رفع مشکل مذکور را بیان کردند.

آقای حاجی از پیگیری های استانی هم دست برنداشت و از طریق استاندار اصفهان و مدیر کل امور مالیاتی استان به دنبال حل این مشکل بود.

در همین راستا اقدام اخیر وی دعوت  از مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان جهت حضور در منطقه جهت بررسی و تصمیم گیری در خصوص رفع این مشکل بود که چهارشنبه ۹۵/۴/۲جلسه ای با حضور آقای حاجی و  شهرداران و رؤسای شورای اسلامی شهرهای گز، گرگاب، میمه، وزوان و شاهین شهر و آقای امیری تشکیل گردید.

حسینعلی حاجی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین، به صنایعی همچون پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه در حوزه سرزمینی این شهرستان وپرداخت سهم عوارض ارزش افزوده این صنایع به شهرداری ها ودهیاری های منطقه اشاره و خطاب به آقای امیری، گفت: عدم پرداخت این عوارض به شهرداری ها باعث فلج شدن آنها در امر خدمت رسانی به مردم شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم با تأکید بر اینکه پای حق مردم می ایستم، افزود: بنده نماینده مردم هستم و تا احقاق حق کامل آنها ایستاده ام واگر لازم باشد مقابل هر مسئولی می ایستم.

در ادامه این جلسه شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی به بیان مشکلات به وجود آمده پرداختند.

صرامی شهردار وزوان به پرداخت معوقه عیدی سال ۹۴ کارگران شهرداری، پس از بیش از یک سال به دلیل کمبود بودجه و مصنوعی رئیس شورای اسلامی وزوان نیز به تجمع نیروهای شهرداری به دلیل پرداخت نشدن حقوقشان اشاره کردند.

محمدیان رئیس شورای اسلامی گز از ۵ میلیارد تومان صورت وضعیت در دستور کار  شهرداری خبر داد و گفت:  توان پرداخت حقوق کارگران شهرداری را نیز نداریم.

مسعودی شهردار لای بید با طرح این سؤال که چرا مبلغ این عوارض از سال ۹۳ کم و از سال ۹۴ قطع شد؟ افزود: حیات شهرهای کوچک به این عوارض گره خورده است.

شاه رجبیان رئیس شورای اسلامی شهر گرگاب با بیان اینکه ۱۵ نیروی خدمات شهری در شهرداری مشغول به کار هستند که برای شهر همه کاری انجام می دهند ولی حقوق آنها را نداده ایم و در حال حاضر ۵/۱ میلیارد تومان بدهی داریم.

هاشمیان شهردار گرگاب نیز ضمن تشکر از آقای حاجی به خاطر تشکیل این جلسه مهم و حیاتی برای شهرداری ها، به ۱۰ سال سابقه کاری خود در شهرداری شاهین شهر به عنوان معاون مالی اداری و رئیس سازمان رفاهی تفریحی اشاره و افزود: شهرهای کوچکی مثل گرگاب در حال ورشکسته شدن هستند.

صالحی رئیس شورای اسلامی شاهین شهر نیز در توضیحاتی با اشاره به صراحت قانون در خصوص تعلق این عوارض به شهرستان شاهین شهر و میمه، گفت: امروز پیمانکاران دست دوم نیز حاضر به کار در شاهین شهر نیستند.

وی تأکید کرد: سه سال است عوارض آلایندگی که بر سر مردم این شهرستان ریخته می شود و باعث مشکلات جسمی و روحی آنان شده است را نمی دهند.

امیری شهردار شاهین شهر نیز با بیان اینکه شهرداری اصفهان در بودجه سالانه خود ردیف و فصلی در رابطه با عوارض ارزش افزوده از این محل ندارد و عدم پرداخت این عوارض به برنامه های شهرداری اصفهان خدشه ای وارد نمی کند، افزود: بر خلاف اصفهان،  عدم پرداخت این عوارض موجب مختل شدن کار شهرداری ها این شهرستان شده و عملاً ما را به سمت تنش های کارگری می کشاند.

وی به ابلاغ عوارض آلایندگی نیز اشاره کرد و خواستار واریز آن جهت جبران خسارت شد.

امیری مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان پس از استماع توضیحات ارائه شده، ضمن تشکر از آقای حاجی به خاطر تشکیل این جلسه، به اختلافات بین شهرداری های شهرستان شاهین شهر و میمه با شهرداری اصفهان در مراجع قضایی اشاره کرد و افزود: خودتان باید اختلافات را حل کنید و دستور استاندار وقت برای بنده ملاک است.

وی در خصوص پرونده عوارض آلایندگی نیز ابراز امیدواری کرد در هیأت رسیدگی به این موضوع، نتیجه مورد نظر حاصل شود تا شاید بخشی از مشکلات بر طرف گردد.