گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۵/۴/۴

2016-06-25
93 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم در هجدهمین روز از ماه میهمانی خداوند،  مومنین روزه دار بخش، با حضور پرشور خود در مسجد جامع میمه، نماز جمعه این هفته را با شکوه هرچه تمامتر به امامت حجت الاسلام و المسلمین زمانی اقامه نمودند. امام جمعه محترم خطبه اول خود را باسفارش به تقوای الهی آغاز کرده و […]

IMG_0862

بسم الله الرحمن الرحیم

در هجدهمین روز از ماه میهمانی خداوند،  مومنین روزه دار بخش، با حضور پرشور خود در مسجد جامع میمه، نماز جمعه این هفته را با شکوه هرچه تمامتر به امامت حجت الاسلام و المسلمین زمانی اقامه نمودند.

IMG_0868

امام جمعه محترم خطبه اول خود را باسفارش به تقوای الهی آغاز کرده و با بیان این حدیث از رسول خدا (ص) که فرموده اند :

«بر شما باد پیروی از قرآن و اینکه قران را پیشوای خود قرار دهید»

IMG_0852

ماه مبارک رمضان را بهار قرآن خواندند و در ادامه مباحث خطبه های پیشین خود در خصوص ویژگی های این ماه مبارک، نزول کتاب های آسمانی بر پیامبران الهی، علی الخصوص نزول قرآن کریم در چنین شبی که پیش رو داریم را یعنی شب قدر ،بر پیامبر اکرم ،به عنوان یکی از مهمترین خصوصیات این ماه برشمردند.

IMG_0870

ایشان در ادامه با استتناد به این حدیث از رسول خدا (ص) ” زمانی بر مردم می رسد که ظاهر قران را می خوانند و آیات آن را حفظ می کنند اما احکام و حدود آن را رعایت نمیکنند ”

IMG_0880

بر لزوم نگاه عمیق تر خود و مسئولین بر قرآن و انس گرفتن با آن تاکید کردند و نمونه بارز سخن پیامبر را اکثر کشورهای عربی دانستند که علی رغم چاپ قرآن های فراوان در این کشور ها احکامی از قرآن در آن ها اصلا رعایت نمیشود.

IMG_0889

حجت الاسلام زمانی در آغاز خطبه دوم خود با توجه به نزدیک بودن روز قدس بر حضور پرشور مردم در مراسم راهپیمایی روز قدس جمعه هفته آینده تاکید کردند و در ادامه مباحث خود به بیان مناسبت ها در هفته پیشرو پرداختند که از جمله آن ها میتوان به موارد ذیل اشاره کرد.

IMG_0887

-پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

-هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی ویارانش در حادثه تلخ انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و آغاز هفته قوه قضائیه

-۱۹،۲۱ و ۲۳ م ماه مبارک رمضان سالروز شهادت امیرالمومنین(ع) و لیالی قدر

IMG_0890

پایان بخش خطبه های این هفته نیز تاکید بر این نکات برای مسئولین بود که قبلا هم بارها در خطبه های قبلی به آن اشاره شده بود.

-نظارت بر قیمت ها

-کنترل اتباع

و لزوم ایجاد اشتغال برای جلوگیری از مهاجرت جوانان

IMG_0884

بر اساس این گزارش در بین دو نماز و بمناسبت هفته ی قوه ی قضائیه آقای رحیمی رئیس جدید دادگاه عمومی بخش میمه  به ایراد سخن پرداخت . وی ضمن توجه دادن نمازگزارن و مردم بخش میمه به نقش این قوه در اعمال حاکمیت اظهار امیدواری کرد که با توجه به وجود همکاران پرتلاش و کارکنان شریف ، دادگاه عمومی بخش میمه بتواند  در ایفای وظایف محوله همچون گذشته موفق باشد .

IMG_0885

آقای مرتضی اسفندی ، مجری نماز امروز

IMG_0897

IMG_0898 IMG_0899