حاجی گفت : آقای رئیس ؛ پیشنهاد می دهم استعفا دهید.

2016-06-20
56 بازدید

نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی ۱۳۹۵/۳/۳۰و پس از ارائه گزارش رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ایراد سخن پرداخت. حسینعلی حاجی خطاب به حقیقی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز ضمن پیشنهاد استعفا به دلیل عملکرد بسیار […]

۲۰۱۵-۰۶-۱۴_۲۳۳۵۲۷

نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی ۱۳۹۵/۳/۳۰و پس از ارائه گزارش رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ایراد سخن پرداخت.

حسینعلی حاجی خطاب به حقیقی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز ضمن پیشنهاد استعفا به دلیل عملکرد بسیار ضعیف گفت: ستاد و قرارگاه خیلی زیاد در کشور هست ولی آنجایی که باید سر مرزها راکنترل کنند آنجا هیچ اقدامی انجام نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس دهم از رئیس جمهور خواست پرونده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را روی میزشان بگذارند تا حل شدن مشکلات را ببینند.

متن کامل این نطق به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آقای رئیس نمره ای که بنده به کار شما و خود شما می دهم از ۲۰، ۶ هست، به همین دلیل پیشنهاد می دهم استعفا دهید.

به نظر می رسد “آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی” ستاد و قرارگاه خیلی زیاد ولی آنجایی که باید سر مرزها راکنترل کنند، آنجا هیچ.

مبارز با قاچاق، آدمی با روحیه انقلابی می خواهد. از رئیس جمهور محترم هم تقاضا می کنم پرونده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را روی میزشان بگذارند، آن وقت می بینند خیلی از مشکلات حل خواهد شد. می دانید چرا این حرف را می زنم به خاطر اینکه اگر این ستاد هم نبود تا الان، شاید میزان قاچاق بیشتر از این چیزی که هست نمی شد!

۲۵ میلیارد دلار(قاچاق)! وای!

می دانیم یعنی چه؟ یعنی ۳ برابر بودجه عمرانی یک سال کشور. آیا می دانید چقدر باعث بیکاری می شود؟

بنده حساب کردم حدودا هرساله این میزان قاچاق، ۸۰۰ هزار نفر ایرانی را بیکار میکند، این به طور مستقیم است و از این بابت که غیر مستقیم آن چقدر هست؟ بماند.

آیا می دانیم این مقدار واردات قاچاق هزاران واحد تولیدی را از رقابت می اندازد؟ پارچه از جنوب می آید تریلر تریلر، از آسمان که نمی آید.

بنزین و گازوئیل قاچاق می شود. از آن طرف از همین تهران کامیون های ده تن دبه های بیست لیتری و غیره بنزین و گازوئیل بار می کنند به سمت مرز.

چرا سلطان قاچاق شکر، برنج، سویا، گوشت، روغن نباتی را معرفی نمی کنید؟ اینها کجا پشت شان گرم است؟

چرا از مرز بانه باید تریلر تریلر لوازم خانگی بیاید؟ آیا می دانیم نتیجه این کار یعنی چه؟

می دانید که هم ما و هم شما در تبعات اخراج کارگران و جوانانی که بیکار می شوند مسئولیم؟

آیا می دانیم در گرسنه ماندن بچه های این کارگران بیکار شده مسئولیم؟

آیا می دانیم در طلاق اختلاف خانواده این کارگران بیکار شده من و شما مسئولیم؟ و روز قیامت همه ما را به سلابه می کشند.

آیا می دانید در عدم ازدواج فرزندان این افراد شغل از دست داده، من و شما مسئولیم؟

این حجم قاچاق می دانید چقدر ضربه به دولت می زند؟ ۴ میلیارد دلار از درآمد دولت هر سال کم می کند به خاطر اینکه نه عوارضش را می دهد و نه مالیاتش را میدهد.

و بقیه موارد که فرصت بیان آن نیست.

منبع : حماسه سازان