گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۵/۳/۲۸

2016-06-18
112 بازدید

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان در خطبه ی نخست پس از حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر محمد و آل محمد همگان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد . اهم مطالب خطبه ی اول نماز […]

CIMG1228
نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان در خطبه ی نخست پس از حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر محمد و آل محمد همگان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد . اهم مطالب خطبه ی اول نماز جمعه ی وزوان به شرح زیر است :

CIMG1320

حضرت علی ع : پرهیزکار باشید و دین خود را به وسیله ی ورع و پرهیز از گناهان حفظ کنید

CIMG1349

– ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی است برای پالایش جسم و روح و از جمله ی دستاوردهای آن استفاده از دریای بی پایان اطاعت از خداوند است . اگر چند ساعتی امساک کند و از خوراک پرهیز نماید خداوند خوراکی های بهشتی را برایش فراهم می کند

CIMG1315

– انسان باید نسبت به مال و فرزند بعنوان دو رکن اصلی و اساسی زندگی توجه کافی داشته باشد . پیامبر اکرم فرمودند برای هر امتی یک وسیله ی امتحان وجود دارد و وسیله ی امتحان امت من مال و ثروت است . و خداوند امت من را بوسیله ی مال و ثروت امتحان می کند .

CIMG1235

– امام سجاد ع در صحیفه ی سجادیه می فرمایند : بعد از صلوات بر پیامبر و آلش خداوند ما را در این ماه موفق به اقامه ی نماز و صله ی رحم بگردان و مال ما را از حرام پاک و پاکیزه بگردان .

CIMG1318

– حضرت علی ع : خیر و برکت در مالی است که انسان بوسیله ی آن از دیگران دستگیری کند و زکاتش را بپردازد .

– قرآن مجید : ای مردم  فرزندان و ثروت شما وسیله ی امتحان شماست و مواظب باشید که مال و ثروت زیاد شما را از یاد خدا غافل نکند

– پیامبر اکرم : زمانی برای امت من پیش می آید که جمع آوری مال و ثروت را دوست دارند اما حساب و کتاب قیامت را فراموش می کنند .

CIMG1310

خطبه ی دوم نماز جمعه ی شهر وزوان باتوصیه به تقوی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد  . اهم مطالب خطبه ی دوم نماز بدینشرح است :

امام صادق ع : همانا روز جمعه حق بزرگی بر تو دارد مبادا در عبادت خدا کوتاهی کنی و سعی کن با اعمال صالح به خدا نزدیک شوی

CIMG1241

– تاکید حضرت امام بر رعایت حال مستضعفان و توصیه های مقام معظم رهبری به حل مشکلات معیشتی مردم مورد توجه قرار گیرد .

– تاکید بر تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی و هماهنگی قوای سه گانه در ایجاد اشتغال و رفع مشکلات مردم .

CIMG1290

– انتظار کشیدن برای شرایط پسا برجام مثمر ثمر نیست و مسئولین باید آستین همت و تلاش را بالا بزنند .

– امروز مسئولین ما در مقابل بدعهدی کشورهای مذاکره کننده بایستند و ثابت کنند که ملت ایران تسلیم زور نخواهد شد .

CIMG1240

– امروز روز بیابان زدایی و هفته ی محیط زیست نامگذاری شده است . متاسفانه هر سال شاهد آتش سوزی در سطح وسیعی از جنگل ها هستیم که اقدام قاطعی در این زمینه انجام نمی گیرد

– روز تبلیغ و اطلاع رسانی و روز اصناف هم بعنوان مناسبتهای بعدی گرامی داشته شد  .

۱۵ ماه مبارک رمضان روز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی را تبریک می گویم .

CIMG1311

– ۲۱ خرداد یادآور خدمات ارزنده ی شهید دکتر مصطفی چمران است که یاد و خاطره ی این شهید بزرگوار و شهدای مدافع حرم گرامی داشته می شود .

تصاویر – علیرضا ولی

خلاصه ی خطبه ها – حجت صالح

مکبر – میثم روستا