بقلم امام جمعه ی محترم – فضای مجازی تهدیدیا فرصت ؟

2016-06-14
57 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم فضای مجازی تهدید یا فرصت ؟ گفتمان و اطلاع رسانی به سبک فضای مجازی شیوه نوینی است که بخش مهمی از جامعه را فراگرفته و افراد فراوانی را بخود مشغول نموده است که بیانگر ظرفیت بالا و حرکت سریع شکل گیری دهکده جهانی است و نیاز به بررسی دارد که آیا […]

IMG_3426

بسم الله الرحمن الرحیم
فضای مجازی تهدید یا فرصت ؟
گفتمان و اطلاع رسانی به سبک فضای مجازی شیوه نوینی است که بخش مهمی از جامعه را فراگرفته و افراد فراوانی را بخود مشغول نموده است که بیانگر ظرفیت بالا و حرکت سریع شکل گیری دهکده جهانی است و نیاز به بررسی دارد که آیا فرصت است یا تهدید؟!
در پاسخ به سوال فوق باید بگوییم هر پدیده ای فواید و زیانهایی دارد که نادیده گرفتن هر کدام باعث آسیب و محرومیت خواهد شد. فضای مجازی فی نفسه یک فرصت است به شرط اینکه مدیریت شود و با نظارت کافی و خوراک مناسب به سلامت آن کمک نماییم تا بتواند مخاطبین خود را اقناع نماید که شرط موفقیت در این زمینه تعیین چارچوب مشخص رعایت حدود و مقررات شرعی و احترام به هویت ملی و فرهنگی و انتقاد پذیری می باشد.
و در مقابل نبود ضابطه و سطحی نگری و ترویج خرافات یا تخریب فرهنگ و هویت دینی و ملی مخاطبین از جمله آسیبهای فضای مجازی می باشد که در صورت عدم درمان تبدیل به تهدید خواهد شد .در یک جمعبندی کلی به این نتیجه می رسیم که فضای مجازی یک فرصت است و مدیریت صحیح آن می تواند شرایطی را فراهم نماید تا ضمن اطلاع رسانی به بالا رفتن اطلاعات عمومی صحیح و آموزش فرهنگ و اخلاق و تقویت باورهای ملی و دینی کمک نماید.
والسلام
زمانی گندمانی
امام جمعه بخش میمه