متن کامل سخنان حسینعلی حاجی در حضور وزیر امور خارجه

2016-06-13
46 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم ابتدا تشکر می کنم از همه زحمات جنابعالی و همکارانتان. اصل مذاکره، آقای ظریف، اراده نظام بود، بنابراین کسی مخالف مذاکره نبوده و نیست. در نوع مبادله و دادو ستد، سؤالاتی مطرح است الان، از جمله اینکه به دشمن نمی شود اعتماد کرد، اینکه داده ما نقد است ولی وعده های […]

۲۰۱۶۰۶۱۰۴۷۴۹۶۸۴۵۱۹_Orig-300x215

بسم الله الرحمن الرحیم

ابتدا تشکر می کنم از همه زحمات جنابعالی و همکارانتان.

اصل مذاکره، آقای ظریف، اراده نظام بود، بنابراین کسی مخالف مذاکره نبوده و نیست.

در نوع مبادله و دادو ستد، سؤالاتی مطرح است الان، از جمله اینکه به دشمن نمی شود اعتماد کرد، اینکه داده ما نقد است ولی وعده های آنها نسیه.

برابر قانون بنا بود که به کمیسیون امنیت ملی گزارش شود از اقداماتی که ما انجام دادیم و آنها اجام دادند. ما هیچ گزارشی نه در مجلس نهم و نه در مجلس دهم در این رابطه شفاف به دستمان نرسیده. مطالبی هم که الان اینجا بیان شد کلی بود آقای دکتر ظریف، ما دقیق و شفاف می خواهیم، چون مردم سؤال می کنند که چه چیز هایی را دادیم و چه چیزهایی را گرفتیم؟ چون گزارش حق مردم است تا بتوانند به درستی قضاوت بکنند.

بر اساس ماده ۳ قانون اقدامات متقابل تکلیف شده بود که اگر آنها وعده خلافی کردند ما باید کارخانه های سوخت را راه اندازی بکنیم، در این جهت چه کردیم با توجه به خلف وعده هایی که آنها انجام دادند.

موضوع اصلی هم چون اقتصاد مقاومتی هست، سوال بعدی بنده دراین قسمت است.

یک سری وعده هایی به مردم داده شد که شرایط خوب می شود. سؤال بنده این هست که  مردم کی بایستی سر سفره خودشان نتیجه این اقدامات را ببینند؟

این سؤال فقط از شما نیست از خودمان هم هست، از مجلس هم هست، آیا خبر از جیب مردم داریم یا نه؟

آیا اطلاع از کارخانه ها و کارگاه های تعطیل شده داریم یا نه؟ از روند شدت گرفتنش در ماه ها اخیر.

آیا از وضعیت کارگران کار از دست داده خبر داریم یا نه؟

از افرادی که درآمدشان را از دست دادند خبر داریم یا نه؟

آیا خبر داریم چه افرادی فقیر شدند؟ چه فقیرهایی فقیرتر شدند؟

آیا خبر داریم دختران عقد شده ای هستندکه هنوز منتظر چند میلیون تومان جهیزیه از، آیا خبر داریم یا نه؟

آیا خبر داریم بچه های جوانی که دنبال کار می گردند، ده ها جا فرم پر می کنند اما از یک جا هم به آنها تلفن نمی زنند که کار هست بیایید سر کار.

آیا در خصوص عهد شکنی آمریکایی ها و وعده های نسیه شان در خصوص این دو میلیارد دلاری که سرقت کردند از ما، اینها نبایستی به مردم گزارش شفافی داده بشود؟

چرا جواب یاوه گویی های آمریکایی ها داده نمی شود؟ در حالی که مقام معظم رهبری فرمودند اگر جواب به آنها ندهیم و سکوت کنیم، یعنی حرف آنها را تأیید کردیم.

منبع : حماسه سازان