گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۵/۳/۲۱

2016-06-11
27 بازدید

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز تصاویر – محمد فراست بسم الله الرحمن الرحیم در اولین جمعه ماه میهمانی خداوند، مومنین روزه دار بخش میمه ، با حضور پرشور خود در مسجد جامع ، نماز جمعه این هفته را با شکوه هرچه تمامتر به امامت حجت الاسلام و المسلمین زمانی اقامه نمودند. امام جمعه محترم بخش خطبه […]

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز

تصاویر – محمد فراست

IMG_0659

بسم الله الرحمن الرحیم

در اولین جمعه ماه میهمانی خداوند، مومنین روزه دار بخش میمه ، با حضور پرشور خود در مسجد جامع ، نماز جمعه این هفته را با شکوه هرچه تمامتر به امامت حجت الاسلام و المسلمین زمانی اقامه نمودند.

IMG_0654

امام جمعه محترم بخش خطبه اول خود را باسفارش به تقوای الهی آغاز کرده و با بیان این حدیث از رسول خدا (ص) که فرموده اند :

« درهای آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده می شود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد.»

IMG_0657

ماه مبارک رمضان ماهی سرشار از خیر و برکت دانسته و آن را ماهی که میان اهل زمین و  آسمان ارتباط برقرار می کند خواندند و بیان داشتند که اگر در این ماه انسان قدر خود را بداند درهای رحمت الهی بر روی او گشوده شده و میتواند به ضیافت الهی نائل شود.

IMG_0658

ایشان در ادامه با استتناد به این حدیث از رسول خدا (ص) ” که برای هرچیزی زکاتی است و زکات جسم روزه گرفتن است” یکی از فواید روزه را پالایش جسم و روح از بیماریها خوانده و همدردی با فقرا و نیازمندان را از دیگر فواید این ماه مبارک دانستند.

IMG_0661

حجت الاسلام زمانی در پایان خطبه اول خود با استناد به این حدیث از پیامبر اکرم (ص) که فرموده اند « همانا ماه رمضان نزد خداوند ، بزرگ و با عظمت است و دارای شان و جلال و عظمت می باشد.» بر لزوم حفظ حرمت این ماه مبارک تاکید کردند.

 

IMG_0662

«خداوند روز جمعه اولین و آخرین خلق خود را جمع می کند و هرکس را که در این روز به سمت نماز جمعه حرکت کرده باشد، سختی آخرت را ، بر او آسان می کند»

این حدیث از رسول خدا(ص) آغاز بخش خطبه دوم بود که توسط حجت الاسلام زمانی بیان شد.

IMG_0663

خطیب جمعه میمه  در ادامه مناسبت های هفته مورد اشاره قرار دادند که از جمله آن ها میتوان به ۲۷ خرداد ماه سالروز تاسیس جهاد کشاورزی و دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه اشاره کرد.

IMG_0665

حجت الاسلام زمانی در این خطبه مجددا به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان اشاره کرده  و همچنین  بر لزوم برگزاری مراسم های مذهبی و فعالیت های فرهنگی مخصوص این ماه تاکید کردند.

IMG_0670

پایان بخش خطبه های این هفته این انتقاد توسط حجت الاسلام زمانی  از مسئولین بود که “حضور غیر لازم و غیر ضروری  اتباع بیگانه در شهر شایسته تفکر و اقدامات ویژه ای است .”

IMG_0676 IMG_0678 IMG_0679 IMG_0683 IMG_0684