میمه ، طی دو روز گذشته تکان خورده است

2016-06-05
93 بازدید

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: ایران به لحاظ لرزه‌خیزی در زمره کشورهای با خطر بالای زلزله قرار داشته و حضور کشورمان بر روی کمربند زلزله وقوع زمین‌لرزه‌های روزانه با ریشتر پایین و زلزله‌های با ریشتر متوسط و بالا در طول سال را برای مردم این دیار به پدیده‌ای طبیعی تبدیل کرده است. برخی بررسی‌های انجام‌شده […]

۲۰۹۷۵۷۹

خبرگزاری مهرگروه استان‌ها: ایران به لحاظ لرزه‌خیزی در زمره کشورهای با خطر بالای زلزله قرار داشته و حضور کشورمان بر روی کمربند زلزله وقوع زمین‌لرزه‌های روزانه با ریشتر پایین و زلزله‌های با ریشتر متوسط و بالا در طول سال را برای مردم این دیار به پدیده‌ای طبیعی تبدیل کرده است.

برخی بررسی‌های انجام‌شده توسط زمین شناسان نشان می‌دهد که حدود ۳۵ درصد از مساحت ایران با تهدید زلزله روبرو است و به‌طور متوسط هر هشت ماه یک زلزله با شدت مطلق بزرگ‌تر از ۵ ریشتر، هر سه سال یک زلزله با شدت مطلق بزرگ‌تر از ۶ و هر۲۰ سال یک زلزله با شدت مطلق بزرگ‌تر از ۷ ریشتر در کشور ما اتفاق می‌افتد.

کدام استان‌ها زلزله داشتند؟

علاوه بر زلزله‌های یادشده که به سر خط رسانه‌ها رفت طی دو روز اخیر زلزله‌های با ریشتر پایین‌تر از سه نیز در برخی استان‌ها ثبت‌شده است که البته مطابق نظر کارشناسان وقوع این زمین‌لرزه‌ها به‌صورت روزانه در نواحی مختلف کشور طبیعی است.

سربیشه در خراسان جنوبی، خوی در آذربایجان غربی، قلعه تل در خوزستان، بیرجند در خراسان جنوبی، مورموری در ایلام، کازرون در فارس، گرمسار در سمنان، کلاله در گلستان، میمه در اصفهان و دیهوک در خراسان جنوبی ازجمله مناطقی بودند که طی دو روز اخیر با زلزله‌های ۲ ریشتری تکان خوردند، زمین‌لرزه‌هایی که به دلیل شدت پایین چندان توسط مردم احساس نشد.