خبر تکمیلی – لاریجانی با ۲۳۷ رای رئیس مجلس شد

2016-05-31
112 بازدید

  به گزارش خبرآنلاین، از ۲۷۶ رای ماخوذه، علی لاریجانی با ۲۳۷ رای رئیس مجلس دهم شد و مصطفی کواکبیان تنها ۱۱ رای آورد. ۲۸ رای سفید نیز به صندوق ها ریخته شد. لاریجانی چند روز پیش هم در انتخابات هیات رئیسه موقت با کسب ۱۷۳ رای از محمدرضا عارف با ۱۰۳ رای پیشی گرفته بود. […]

۳۷۸۴۳۴۵_۶۵۴

 

به گزارش خبرآنلاین، از ۲۷۶ رای ماخوذه، علی لاریجانی با ۲۳۷ رای رئیس مجلس دهم شد و مصطفی کواکبیان تنها ۱۱ رای آورد. ۲۸ رای سفید نیز به صندوق ها ریخته شد.
لاریجانی چند روز پیش هم در انتخابات هیات رئیسه موقت با کسب ۱۷۳ رای از محمدرضا عارف با ۱۰۳ رای پیشی گرفته بود. امروز عارف وارد این رقابت نشد و در عوض کواکبیان اعلام نامزدی کرد. او دقایقی بعد منصرف شد اما چون رای گیری آغاز شده بود، نتوانست انصرافش را به کرسی بنشاند.

نه تنها آرای کواکبیان ۹۲ رای کمتر از عارف بود بلکه لاریجانی هم ۶۴ رای بیش از انتخابات هیات رئیسه موقت کسب کرد.

لاریجانی پس از اعلام آرا، گفت: انشاالله با همدلی، مجلس آرام و کارآمدی داشته باشیم. از اینکه به بنده سراپا تقصیر اعتماد کردید، سپاسگذارم.

———————

خبر تکمیلی :

از ۲۷۶ رای ماخوذه، علی لاریجانی با ۲۳۷ رای رئیس مجلس دهم شد و مصطفی کواکبیان تنها ۱۱ رای آورد. ۲۸ رای سفید نیز به صندوق ها ریخته شد.

لاریجانی چند روز پیش هم در انتخابات هیات رئیسه موقت با کسب ۱۷۳ رای از محمدرضا عارف با ۱۰۳ رای پیشی گرفته بود. امروز عارف وارد این رقابت نشد و در عوض کواکبیان اعلام نامزدی کرد. او دقایقی بعد منصرف شد اما چون رای گیری آغاز شده بود، نتوانست انصرافش را به کرسی بنشاند.

نه تنها آرای کواکبیان ۹۲ رای کمتر از عارف بود بلکه لاریجانی هم ۶۴ رای بیش از انتخابات هیات رئیسه موقت کسب کرد.

لاریجانی پس از اعلام آرا، گفت: انشاالله با همدلی، مجلس آرام و کارآمدی داشته باشیم. از اینکه به بنده سراپا تقصیر اعتماد کردید، سپاسگذارم.

آرای لاریجانی در شش بار ریاست موقت و دائم در مجالس هشتم تا دهم/لاریجانی رکورد خودش را هم شکست
علی لاریجانی تا کنون ۱۲ بار به عنوان «رئیس مجلس» از نمایندگان سه مجلس رای گرفته است.

علاوه بر اینکه او سه بار به عنوان رئیس موقت انتخاب شد، در طول ۸ سال عمر دو مجلس هشتم و نهم نیز هر سال به عنوان رئیس دائم مجلس رای آورد. او امروز هم برای دوازدهمین بار در معرض این رای گیری قرار گرفت و با کسب …رای بار دیگر رئیس مجلس دهم شد.

گفتنی است او در انتخابات مجلس هشتم رقیبی برای ریاست نداشت ولی در مجلس نهم با غلامعلی حدادعادل و در مجلس دهم با عارف در انتخابات هیات رئیسه موقت و با مصطفی کواکبیان در انتخابات هیات رئیسه دائم رقابت کرد. او در انتخابات هیات رئیسه موقت مجلس دهم، با کسب ۱۷۳ رای از عارف با ۱۰۳ رای پیشی گرفت و در انتخابات هیات رئیسه دائم با کسب ۲۳۷ رای از کواکبیان با ۱۱ رای، جلو افتاد. اختلاف آرای وی در این دو رقابت ۶۴ رای بود که گویای تقویت جایگاه وی بود.

لاریجانی که با کسب ۲۳۲ رای تا کنون رکوردار بیشترین اخذ رای برای ریاست مجلس بود، امروز با کسب ۲۳۷ رای، رکورد پیشین خود را نیز زد و در بالاترین جایگاه به نسبت پنج نفری که تا کنون رئیس ۱۰ مجلس شورای اسلامی بودند، قرار گرفت.

مسعود پزشکیان وعلی مطهری با آرای نمایندگان مجلس دهم به عنوان نواب رئیس اول و دوم این مجلس انتخاب شدند
محمد دهقان و حمیدرضا حاجی‌بابایی از سوی فراکسیون ولایت و علی مطهری و مسعود پزشکیان نامزدهای فراکسیون امید، برای انتخاب نایب رئیسی مجلس، کاندیدا شدند.

از میان ۲۷۳ رای ماخوذه، مسعود پزشکیان با ۱۵۸ رای و علی مطهری با ۱۳۳ رای نواب رئیس اول و دوم مجلس شدند. اما حاجی بابایی با ۱۲۳ رای و دهقان با ۱۱۸ رای از ورود به هیات رئیسه دائم بازماندند.

گفتنی است در انتخابات هیات رییسه موقت مجلس از میان ۲۷۹ نماینده حاضر، پزشکیان با ۱۵۴ رای نایب رئیس اول و محمد دهقان با ۱۳۶ رای نایب رئیس دوم شد. علی مطهری با ۱۳۲ رای و حاجی بابایی با ۱۲۲ رای از حضور در هیات رئیسه موقت بازماندند.

اما به فاصله چند روز علی مطهری توانست محمد دهقان را برای نایب رئیسی در مجلس کنار بزند. اگرچه آرای مطهری تنها یک رای افزایش یافته بود اما دهقان ۱۸ رای کمتر از انتخابات هیات رئیسه موقت کسب کرده و از نایب رئیسی بازماند.