گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۵/۳/۷

2016-05-28
72 بازدید

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز تصاویر : امیرحسین اسماعیلی بسم الله الرحمن الرحیم نماز جمعه این هفته با شکوه هرچه تمامتر،به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع میمه  اقامه شد. خطیب جمعه میمه خطبه اول خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و بیان داشتند که هرکس تقوا پیشه کند و […]

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز

تصاویر : امیرحسین اسماعیلی

namaz (1)

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه این هفته با شکوه هرچه تمامتر،به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع میمه  اقامه شد.

خطیب جمعه میمه خطبه اول خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و بیان داشتند که هرکس تقوا پیشه کند و خداترس باشد در سایه امنیت الهی زندگی سعادتمندی خواهد داشت و حتی در میان دشمنان نیز در امان خواهد ماند.

namaz (2)

ایشان در ادامه بحث خطبه های پیشین خود با موضوع ” مهدویت و انتظار ” خاطر نشان کردند که مساله انتظار و امید به آینده روشن از مهمترین ویژیگی ادیان الهی به ویژه دین اسلام است.

namaz (6)

همانطور که امام صادق (ع) در تفسیر آیه ۱۷ سوره مبارکه حدید با این مضمون:

« “اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیاتِ لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ” : بدانید که خدا زمین را بعد از موتش ، زنده می سازد، به تحقیق ما آیات ونشانه ها را برایتان توضیح داده و آشکار کردیم تا شاید تعقل کنید»

namaz (3)

فرموده اند  که مراد از این آیه برپایی عدل پس از ظلم توسط آخرین حجت ماست.

ایشان در ادامه با بیان این حدیث از  امام زمان (ع) ” ای مردم در زمان غیبت ما به کسانی که روایات ما را منتقل میکنند مراجعه کنید”

namaz (4)

خاطر نشان کردند که امام زمان در زمان غیبت در تمامی جهان به عنوان حجت خدا مورد توجه و تایید است و منظور از راویان حدیث در سخن امام “مراجع تقلید ،علمای دین ،دانشمندان و در راس آن ها ولایت فقیه است ”

namaz (7)

 

خطبه دوم با بیان این حدیث از رسول خدا(ص) که فرموده اند: ” نزدیکترین فرد به من در روز قیامت کسی است که در این دنیا بیشتر به من صلوات فرستاده باشد ” آغاز شد.

namaz (10)

در ادامه حجت الاسلان زمانی با انتقاد و شکایت تند  از اقلیت مسئولینی که با دریافت حقوق ها و مزایای ده ها میلیونی  و چسباندن خود به نام امام و سو استفاده از قدرت و اختیار خود  زمینه بی اعتمادی مردم نسبت به نظام را فراهم میکنند ، لزوم رعایت اصل ساده زیستی مانند امام علی (ع) بر مسئولین جهت فراهم کردن زمینه اعتماد مردم به دولت را خاطر نشان کردند.

namaz (11)

و سپس در خصوص مناسبت های هفته

مناسبت ۱۴ خرداد ماه سالروز رحلت مام راحل(ره) را مورد اشاره قرار دادند و ضمن تسلیت این روز بیان داشتند که امام خمینی مصداق بارز این سخن پیامبر اکرم (ص) بوده اند  ” عالمان دین امین خداوند بر خلق هستند”

namaz (15)
namaz (5)
namaz (8) namaz (9)

namaz (12) namaz (13) namaz (14)