قطعا لاریجانی برای ریاست مجلس رأی می‌آورد

2016-05-23
58 بازدید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت یوسف‌نژاد و پزشکیان دو نماینده اصلاح‌طلب مجلس از ریاست علی لاریجانی در مجلس آینده، گفت: قطعا لاریجانی در انتخابات آینده ریاست مجلس دهم رای می‌آورد. به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، مجلس خانه ملت و مهم‌ترین مکان برای قانون‌گذاری در کشور […]

download
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت یوسف‌نژاد و پزشکیان دو نماینده اصلاح‌طلب مجلس از ریاست علی لاریجانی در مجلس آینده، گفت: قطعا لاریجانی در انتخابات آینده ریاست مجلس دهم رای می‌آورد.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، مجلس خانه ملت و مهم‌ترین مکان برای قانون‌گذاری در کشور است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وکلای مردم و منتخبان ملت هستند که باید در راستای احقاق حقوق مردم و گره‌گشایی از کارهای ملت تلاش شبانه‌روزی داشته باشند.

نهمین دوره مجلس شورای اسلامی روزهای پایانی دوره چهار ساله خود را می‌گذارند و باید در آینده نزدیک جای خود را به مجلس دهم و منتخبان مردم بدهد، منتخبانی که روز ۲۴ اسفند سال گذشته با سرازیر شدن آرای مردم به داخل صندوق‌های رای، از دل صندوق‌ها بیرون آمدند و تعداد اندکی از آنها نیز در مرحله دوم انتخابات با حضور حداکثری مردم راهی خانه ملت شدند.

امروزه بحث‌های زیادی در مورد انتخاب ریاست مجلس دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بین مردم و سیاسیون به گوش می‌رسد که در این بین دو گزینه علی لاریجانی و محمدرضا عارف از چهره‌های نام‌آشنای سیاست در کشور بر سر زبان‌ها هستند.

نمایندگان و منتخبان مجلس شورای اسلامی هم برای رایزنی‌ها و تعامل بیشتر جهت انتخاب فرد مورد علاقه خود دست به ارائه لیست، نشست‌های خصوصی و محافل گروهی زدند تا با معرفی گزینه خود اندیشه بر به کرسی نشاندن فرد با تجربه و توانمند داشته باشند.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در چهار دوره مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان آمل، تمایل خود برای در اختیار گرفتن ریاست علی لاریجانی در مجلس آینده را نشان داد و اظهار کرد: مجلس یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای قانون‌گذاری کشور است که داشتن فن لازم در آن از بارزترین ابزار در راستای تعمیم قانون‌گذاری و قضا محسوب می‌شود.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا افزود: همانگونه که در علوم مختلف پزشکی، قضاوت و دیگر علم‌ها فن یکی از ابزارهای مهم است در مجلس نیز داشتن فن لازم، مورد توجه است.

وی با اعلام اینکه در کشور افراد زیادی دارای تخصص در بخش جراحی را سراغ دارم که افرادی وارسته، دانشمند و عالم هستند ولی توان به دست گرفتن چاقوی جراحی را ندارند، تصریح کرد: بسیاری از جراحان ممکن است از عمل جراحی عاجز باشند زیرا فن لازم را ندارند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همانطور که در قضاوت ۸۰ درصد آن به فن و ۲۰ درصد به علم باز می‌گردد در قوه مقننه هم بیش از ۷۰ درصد فن کارآیی داشته و ۳۰ درصد علم و دانش به کار می‌آید.

این مسؤول با اعلام اینکه در مجلس کسی باید به عنوان رئیس انتخاب شود که دستگاه‌های اجرایی و نهادها را به خوبی بشناسد و با نیاز، مشکلات و قوانین تصویبی آنها در جریان باشد، گفت: این موارد می‌تواند حاصل فن افراد باشد و پس از آن ۳۰ درصد علم در آن دخیل باشد.

یوسفیان‌ملا با تاکید خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هشت سال علی لاریجانی در سمت ریاست مجلس فعالیت داشتند فردی با تجربه فراوان است که تجربیاتش بر محمدرضا عارف برتری دارد هر چند این امر به آن معنا نیست که عارف را فاقد شرایط لازم بدانیم زیرا او شخصیتی فرهیخته و مدیر موفق در بخش‌های مختلف است.

وی ادامه داد: ولی بدون بحث در مورد جریان سیاسی، خط فکری و سلایق، لاریجانی مسلط ‌تر بر امور مجلس شورای اسلامی بوده و تجربه لازم را برای ریاست دارد البته این نماینده مجلس طی سال‌های گذشته موفق بوده و کسی از جریان چپ یا راست نمی‌تواند عملکرد گذشته و حال او را حتی در نقطه‌ای به خط سیاسی، جریان و حزب نسبت داده تا از آن طریق برای کشور مشکلی پیش آمده باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به نظر کارشناسان لاریجانی در تصمیمات خود مطلوب عمل کرده و اکثریت قاطع مجلس نظر به ریاست این نماینده مجلس دارند.

این مسؤول با اشاره به اینکه تصورم این است که لاریجانی در انتخابات نمایندگان مجلس برای کسب ریاست خانه ملت، قطعا رای می‌آورد زیرا هم‌اکنون هیچ نماینده اصول‌گرا نیست که به سمت اصلاح‌طلبان رفته باشد ولی اصلاح‌طلبان فراوانی همانند علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود و مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس حمایت خود از علی لاریجانی را اعلام کردند.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه اقبال لاریجانی برای تصدی ریاست مجلس آینده مطلوب است، افزود: تصور می‌کنم این نماینده می‌تواند بهتر خدمت کرده و با مردم و دولت همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه لاریجانی همراهی زیادی با دولت داشته که یک نمونه آن در مسأله برجام بود، بیان کرد: همراهی به این معنا نیست که هر اتفاقی در دولت بیافتد رئیس مجلس از آن حمایت کند هر چند در برجام حرف‌ها و انتقادهای زیادی انجام شده و هم‌اکنون هم انتظار می‌رود دولت در زمینه برجام حرکت سازنده‌ای انجام دهد و اتفاقات مطلوبی را در آینده شاهد باشیم.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه معتقدم دولت می‌توانست در بخش‌های مختلفی همانند اشتغال و تولید بهتر کار کند، خاطرنشان کرد: لاریجانی همانند عارف حامی دولت بوده ولی هر دو ممکن است نقدهای زیادی به دولت داشته باشند.

وی گفت: در شرایط فعلی با حفظ حرمت برای عارف اعتقاد دارم علی لاریجانی برای تصدی ریاست مجلس گزینه بهتری است.