نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز با توصیه به رعایت تقوای الهی تقوی را به اطاعت فرمان خدای متعال تعبیر کرد و در ادامه به بحث نقش انتظار در افزایش ” امید ” در […]
نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز با توصیه به رعایت تقوای الهی تقوی را به اطاعت فرمان خدای متعال تعبیر کرد و در ادامه به بحث نقش انتظار در افزایش ” امید ” در جامعه پرداخت . اهم مطالب خطبه ی اول به شرح زیر است : امید به آینده ی روشن دنیا و انتظار منجی عالم بشریت یکی از حقایق الهی می باشد چرا که ظهور منجی از مسلمات عالم هستی می باشد .
دوران غیبت کبری زمان امتحان شیعیان است . عه ای دچار تردید می شوند و عده ای نیز ثابت قدم می مانند . امام سجاد می فرمایند : همانا کسانی که در دوران غیبت کبری به سر می برند و منتظر ظهور می باشند از اولیای الهی هستند و هرگز در اینها یاس و نومیدی نیست .
برترین اعمال انتظار فرج است . امروزه کسانی در تلاش هستند انتظار در فرهنگ مهدویت را کمرنگ نمایند .
خطبه ی دوم نماز
از مستحبات روز جمعه ذکر صلوات بر محمد و آل محمد و حضور در نماز جمعه است . هر کس یک قدم به سمت نماز جمعه بردارد خداوند باندازه ی آن یک قدم او را به بهشت نزدیک می کند
امام ره : تکلیف منتظران حاکم کردن عدالت در کشور است . در زمان غیبت وظیفه داریم به ولی فقیه و مرجع تقلید مراجعه کنیم .
مناسبت ها :
سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر
روز ملی جمعیت با توجه به رشد جمعیت
روز تجلیل از سربازان گمنام
– جسارت و حرمت شکنی فرزند یکی از افراد وابسته به نظام در جهت تطهیر فرقه ی ضاله ی بهائیت شرم آور می باشد و ملت ایران انتظار دارند که از سوی مدعیان انقلاب با این امر برخورد شود
با تبریک مجدد نیمه ی شعبان انتظار داریم برگزار کنندگان جشن ها قلب شیعیان را جریحه دار نکنند .
– تسریع در ساخت پروژه های عمرانی به ویژه تلاش در احداث مسجدالرضا شهر وزوان که آبروی بخش می باشد می بایست مورد توجه مسئولین قرار گیرد همچنین تلاش در جهت اشتغال جوانان که مانع مهاجرت خواهد شد از ضروریات اقدامات مسئولین است .
خلاصه ی خطبه ها – علی رصاف
تصاویر – ایمان خوش باطن
مکبر – صمدی فر
ایول آقای ساربان ،،،،
اقا ساربان نماز میمه نیه . وجون اشه …………………
ابروی بخش میمه صحیح است
چرا برخی مسولین عزیز ما از بیم حملات ناسیونلیستی متعصبان از بیان کلمات قانونی بخش میمه امتنا دارند؟
اگر قبول کنیم که بخش میمه را بخش و منطقه خطاب کنیم لاجرم باید قبول کنیم که خلیج فارس را خلیج خطاب کنند و کنیم و در ادامه خلیج فارس و عرب و در نهایت خلیج ع ر ب ؟
نباید بگذاریم از کلمات قانونی استفاده مصلحتی یا ابزاری توسط تندروها و متعصبان درون منطقه ای شود.؟