حاشیه‌های خواندنی مراسم تودیع سرافراز

2016-05-17
67 بازدید

به گزارش الف، مراسم معارفه دکتر علی عسگری به عنوان رئیس رسانه ملی و تودیع و تقدیر از دکتر محمد سرافراز رئیس سابق صدا و سیما امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد. این مراسم با حاشیه‌هایی مهمتر و خواندنی‌تر از متن همراه بود که به برخی از آنها اشاره می‌شود. – سخنان […]

download

به گزارش الف، مراسم معارفه دکتر علی عسگری به عنوان رئیس رسانه ملی و تودیع و تقدیر از دکتر محمد سرافراز رئیس سابق صدا و سیما امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

این مراسم با حاشیه‌هایی مهمتر و خواندنی‌تر از متن همراه بود که به برخی از آنها اشاره می‌شود.

– سخنان پورمحمدی معاون سیما شکننده فضای رسمی حاکم بر جلسه بود. او سخنانش را اینگونه آغاز کرد: آقای سرافراز یک پدیده بود همانگونه که آقای عسگری یک پدیده است. آقای ضرغامی هم پدیده بوده و هست. این سخنان صدای خنده حاضران را بر سالن مسلط کرد.
پورمحمدی درباره عملکرد ۱۸ ماهه محمد سرافراز گفت:آقای سرافراز خیلی از کارها را می خواست انجام بدهد که برخی انجام شد و برخی نه. شاید یکی از دلایل ناکامی او این بود که می‌خواست چندین کار را باهم بکند.
وی گفت: چهارشنبه گذشته خدمت آقای لاریجانی در مجلس بودیم و مسائل سازمان را مطرح کردیم، آقای لاریجانی اظهار بی اطلاعی از موضوعاتی کردند. یکی از نقاط  ضعف سرافراز این بود که مشکلات را به مسئولین و …. نمی گفت.
پورمحمدی با اشاره به حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهور که دقایقی قبل در ردیف جلوی سالن مستقر شده بود، گفت: خوشحالم که آقای آشنا را از ردیف سوم آوردن ردیف اول. همین نشاندن ایشان در ردیف سوم در بودجه ما اثر می‌گذارد و ما باید این‌ها را رعایت کنیم و متاسفانه آقای سرافراز نتوانست، بین مجلس دهم و دولت هماهنگی لازم را بر قرار کند.
– پورمحمدی سخنانش را اینگونه به پایان برد که استعفاء چیز خوبی نیست. اگر استعفاء بدهید یکدفعه دیدید با آن موافقت شد، پس سعی کنید استعفاء ندهید.
سرافراز پس از قرار گرفتن پشت تریبون در ابتدا گفت: هرچه فکر کردم نفهمیدم آقای پورمحمدی از من تعریف کرد یا منتقد بود، در هر حال متشکرم.
– وی در پایان سخنان خود به موضوع استعفا از سوی پورمحمدی پرداخت و گفت: من به بخش سنتی استعفا می پردازم که استعفا به معنی طلب عفو کردن است و از همه طلب عفو می کنم که در این مدت اذیتشان کردیم و امیدوارم توفیق خدمت برای همه فراهم شود.
– دکتر علی لاریجانی نیز با زبان کنایه و مطایبه گفت: بحث‌های خوبی اینجا مطرح شد احساس می‌کنم مشکل آقای سرافراز همین پورمحمدی بود. ایشان (پورمحمدی) هم پدیده عجیب و غریبی است.
لاریجانی ادامه داد: من از آقای علی عسگری خواهش دارم به یک نحوی کار کنند که ما ده سال دیگر برای چنین مراسمی بیاییم( نه یک سال و نیم بعد) البته با پشتکاری که از آقای عسگری سراغ دارم بعید است استعفاء دهد. وی فردی با پشتکار و مثبت اندیش و با ارتباطات خوبی که برقرار خواهد کرد بر چالشهای سازمان فائق خواهد آمد.
– رییس مجلس گفت: من از آقای سرافراز خواستم در صدا و سیما بماند و چه بسا آقای عسگری هم راغب باشد.
علی لاریجانی  با اشاره به گزارش معاون برون مرزی درباره میزان نفوذ شبکه های برون مرزی گفت:اینکه اینقدر در عالم تاثیر گذار باشد را من نمیدانم.


– دکتر علی عسگری نیز طی سخنانی تصریح کرد: صدا و سیما را به خوبی می‌شناسم و برای توسعه و رشد صدا و سیما با حمایت از نیروهای متخصص، متعهد و فداکار از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنم.

وی تعامل رسانه ملی با قوای سه گانه به ویژه حمایت از دولت را ضروری دانست و ایجاد امید و نشاط و بیان پیشرفت‌ها و پرهیز از سیاه نمایی های مرسوم را از اولویت‌های دوره جدید بیان کرد.

– حکم مقام معظم رهبری به علی عسگری توسط حجت الاسلام رسولی محلاتی قرائت و به وی اعطا شد. مجری مراسم علت عدم حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری را بیماری و عمل جراحی ایشان عنوان کرد.
-همچنین اشتباهات آقای نظام اسلامی در اعلام برنامه و اسامی سخنرانان نیز از حاشیه‌های دیگر این مراسم بود که لاریجانی خطاب به او گفت:این از علایم پیری است.