برای نیمه ی شعبان بقلم امام جمعه ی بخش میمه

2016-05-17
93 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری نوزادی پا به عرصه وجود گذاشت که روشنی بخش عالم هستی و پیاده کننده قسط و عدل خواهد بود. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند : در آخر الزمان مردی از فرزندان من قیام می […]

photo_2016-05-17_06-43-41

بسم الله الرحمن الرحیم
بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین
نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری نوزادی پا به عرصه وجود گذاشت که روشنی بخش عالم هستی و پیاده کننده قسط و عدل خواهد بود. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند : در آخر الزمان مردی از فرزندان من قیام می کند که هم نام من است و زمین را پر از عدل و داد می کند بعد از آنکه پر از ظلم و جور شده باشد. غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه حکمتهایی دارد که احساس نیاز به وجود امام و حجت خداوند یکی از آنهاست. انسانها باید تشنه ی عدالت باشند تا قدر آن را دانسته و برای تحقق آن تلاش کنند.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند : برترین اعمال امت من انتظار فرج است. البته انتظار توام با تلاش و ایجاد آمادگی نه اینکه گوشه ای نشسته و دعا کنیم. اگر کسی منتظر مهمان باشد خانه را تمیز و امکانات پذیرایی را فراهم می کند. آیا ما به عنوان منتظران ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه شرایط را فراهم نموده ایم؟؟
با این فراوانی ربا و ریا و شلوغی بازار دین را به دنیا فروختن ، اگر امام زمان ظهور کند خوشحال می شویم یا ناراحت؟ امام صادق علیه السلام می فرمایند: هر کسی دوست دارد در زمره اصحاب امام زمان قرار گیرد باید منتظر و پرهیزکار و خوش رفتار باشد.
این همه لاف زن مدعی اهل ظهور          پس چرا یار نیامد که نثارش باشیم
سالها منتظر سیصد و اندی مرد است         آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم
دوران غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه وسیله امتحان ماست و البته صبر نمودن بر مشکلات سخت است و نیاز به استقامت دارد. امام حسین علیه السلام می فرمایند: برای صاحب این امر غیبتی است طولانی، در این دوران عده ای مرتد می شوندو عده ای هم ثابت قدم می مانند و زخم زبان و سرزنشها را تحمل می کنند.
در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم        سرزنشها گر کند خار مغیلان غم مخور
اللهم اکشف هذه الغمه عن هذه الامه بظهوره
والسلام
زمانی گندمانی
امام جمعه بخش میمه