حاجی و سلیقه ای عمل کردن برخی فرمانداران با مصوبات شوراها

2016-05-15
88 بازدید

نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشورو انتخاب شهرداران اعاده شده از شورای نگهبان در موافقت با تبصره ۴ الحاقی به ماده ۸۰ قانون موضوع […]

IMG_8913-copy

نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشورو انتخاب شهرداران اعاده شده از شورای نگهبان در موافقت با تبصره ۴ الحاقی به ماده ۸۰ قانون موضوع ماده ۷ در خصوص تشکیل هیأت تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا صحبت کرد.

آقای حاجی با بیان اینکه الان فقط شخص فرماندار این اختیار را دارد با یک مصوبه شورای اسلامی موافقت یا مخالفت کند گفت: خیلی وقت ها این مخالفت یا موافقت ها به حق نیست و فرمانداران در خصوص قانونی شدن یا نشدن یک مصوبه سلیقه ای عمل می کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون تدوین برنامه ششم توسعه کشور با تأکید براینکه این تبصره کار را قانونی و نظام مند می کند ادامه داد: در این تبصره فرماندار که نماینده عالی دولت نیز هست به عنوان رئیس این کمیسیون مشخص شده که این کار خوبی است.

ایشان حضور یک قاضی در این کمیسیون رایک فرصت دانست و خاطرنشان ساخت: یک قاضی در این کمیسیون حضور پیدا می کند و از نظر حقوقی مواردی را که شورای اسلامی مصوب کرده بررسی می کند که خلاف قانون هست یا نیست.

نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی حضور یک نفر از طرف نهاد شورای اسلامی جهت دفاع و بیان علت به تصویب رسیدن مصوبه را نیز مفید عنوان و اظهارداشت: تهدید این کمیسیون ها در کشور این است که متأسفانه به صورت غیر حضوری انجام میگیرد و متنی آماده ای را بین افراد دست گردان می چرخانند و این حق مردم را ضایع میکند. اگر در این تبصره می آوردیم یا در آینده طرحی بیاوریم که تمامی این کمیسیون ها الزاما در مکانی مشخص حضوری برگزار و صورتجلسه شود بسیار خوب است.