گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۵/۲/۲۴

2016-05-14
125 بازدید

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز تصاویر – امیر حسین صادق بسم الله الرحمن الرحیم نماز جمعه این هفته  به امامت حجت الاسلام زمانی امام جمعه محترم بخش میمه  در مسجد جامع اقامه شد. خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و با توجه به فرارسیدن ماه شعبان ضمن […]

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز

تصاویر – امیر حسین صادق

IMG_9919

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه این هفته  به امامت حجت الاسلام زمانی امام جمعه محترم بخش میمه  در مسجد جامع اقامه شد.

خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و با توجه به فرارسیدن ماه شعبان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه نیمه شعبان ولادت امام زمان(عج) موضوع خطبه اول خود را به بیان مسئله ” انتظار و مهدویت” اختصاص داد.

 

IMG_9912

ایشان با استناد به آیه ۵۵ سوره مبارکه نور با این مضمون:

«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ ءَامَنُواْ مِنکمْ وَ عَمِلُواْ الصَّلِحَتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فىِ الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لهَمْ دِینهَمُ الَّذِى ارْتَضىَ‏ لهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنهُّم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا یَعْبُدُونَنىِ لَا یُشْرِکُونَ بىِ شَیًا وَ مَن کَفَرَ بَعْدَ ذَالِکَ فَأُوْلَئکَ هُمُ الْفَاسِقُون‏» (نور/۵۵)
“خدا به کسانى از شما که ایمان آورده‏ اند و کارهاى شایسته کرده‏اند وعده داد که در روى زمین جانشین دیگرانشان کند، هم چنان که مردمى را که پیش از آنها بودند جانشین دیگران کرد. و دینشان را که خود برایشان پسندیده است  استوار سازد و وحشتشان را به ایمنى بدل کند. مرا مى‏پرستند و هیچ چیزى را با من شریک نمى‏کنند. و آنها که از این پس ناسپاسى کنند، نافرمانند”

و همچنین این حدیث از رسول خدا (ص) که فرموده اند بهترین عبادات انتظار فرج است.انتظار را یک فرهنگ برشمردند که دارای اصل و فرع است و آن را به معنای انتظار به کمال رسیدن ، تکامل علم و رسیدن انسان به نقطه مطلوب آفرینش معنا کردند .

IMG_9914

ایشان همچنین خاطر نشان کردند که انتظار و ظهور منجی تنها مختص به دین اسلام نیست و تمامی ادیان حتی مادیگرایان  در مکاتب خود چنین وعده و اصلی را دارند.

حجت الاسلام زمانی در پایان خطبه اول خود اذعان داشتند که انتظار برای ظهور فقط و فقط به معنای نشستن و دعا کردن برای ظهور نیست بلکه انتظار باید  با علم و عمل و ایمان و پایبندی به اخلاق همراه باشد و از روی معرفت انجام شود به عنوان مثال  اگر در جشن نیمه شعبان اعمالی دور از عقل و خارج از معرفت انجام شود و سبب گناه شود نه تنها معنای انتظار را نمیدهد بلکه به مثابه جنگ با حضرت ولی عصر است.

IMG_9917

خطبه دوم با ذکر این نکته توسط امام جمعه محترم آغاز شد که اقتصاد مقاومتی و رعایت آن لازمه پیشرفت جامعه است ولی باید مسئولین از شعار دادن تنها و تبلیغات خالی بپرهیزند و به وعده های خود جامع عمل بپوشانند تا مردم بتوانند نتیجه و ثمره آن را ببینند.

IMG_9936

ادامه بحث این خطبه پیرامون مناسبت های جاری در هفته پیش رو بود که از جمله آن ها میتوان به مواردی که در ادامه آمده است اشاره کرد.

۱-    ۲۴ اردیبهشت ماه سالروز فتوای تاریخی میرازی شیرازی مبنی بر حرام اعلام کردن مصرف توتون و تنباکو که نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی در طول تاریخ است.

۲-    روز نکبت: روزی که اسرائیل اعلام موجودیت کرده است.

IMG_9937

۳-    ۲۹ اردیبهشت ماه مصادف با ۱۱ شعبان ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان

۴-    سالروز عملیات فتح المبین و آزادی خرمشهر.

IMG_9938

پایان بخش خطبه های این هفته میمه ذکر این نکته توسط امام جمعه محترم بود که شایسته است مسئولین محترم ظرفیت های خاموش بخش را شناسایی کرده و استفاده کامل همراه با بهره وری کامل از آن را انجام دهند. همانگونه که با برگزاری مسابقات استانی قرآن در میمه ثابت کردند که این بخش دارای پتانسیل وتوانمندی لازم است.

IMG_9907
آقای مرتضی اسفندی ، مجری نماز امروز

IMG_9945

از راست : اصغر متوسلی ، عباسعلی حدادیان ، امام جمعه ، امیرحسین صادق تصویر بردار نماز  ، مشهدی علی گنجی