افتتاح دانشگاه نوردانش و آزمایشگاه ام اس کشور در میمه

2016-05-12
295 بازدید

آیین افتتاح فاز اول ساختمان دانشگاه نوردانش میمه با حضور خانواده های معظم شهدا ،  امام جمعه ، فرماندار ، بخشدار ، شهردار ، اعضای شورای اسلامی ، مسئولین ادارات ، دهیاران ، اساتید دانشگاه و اقشار مختلف مردم  در سالن اجتماعات نوردانش میمه برگزار شد . مراسم با تلاوت قران توسط آقای حسین سلیمی […]

IMG_1862

آیین افتتاح فاز اول ساختمان دانشگاه نوردانش میمه با حضور خانواده های معظم شهدا ،  امام جمعه ، فرماندار ، بخشدار ، شهردار ، اعضای شورای اسلامی ، مسئولین ادارات ، دهیاران ، اساتید دانشگاه و اقشار مختلف مردم  در سالن اجتماعات نوردانش میمه برگزار شد .

IMG_1877

مراسم با تلاوت قران توسط آقای حسین سلیمی ، پخش سرود تعظیم آمیز جمهوری اسلامی

IMG_1886

و مولودی خوانی توسط آقای بیکیان آغاز شد و در ادامه دکتر محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه نور دانش میمه به ایراد سخن پرداخت .

IMG_1881

وی با تبریک اعیاد شعبانیه و خیرمقدم و خوشامدگویی به مدعوین به بیان تاریخچه ی مختصری از تاسیس این موسسه ی آموزش عالی پرداخت .

IMG_1849

دکتر زمانی گفت : دانشگاه از مهرماه سال ۸۷ فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با ۱۲ رشته ی کارشناسی و ۷ رشته ی کارشناسی ارشد در حال فعالیت است .

IMG_1876

وی در خصوص اهمیت رشته های این موسسه ی آموزش عالی و تخصصی و هم جهت بودن رشته ها یاد آور شد از نظر علمی هم افزایی بین رشته ها ایجاد می شود و نوردانش میمه در بین ۱۲۰ دانشگاه زیست شناسی دولتی و غیرانتفاعی در سال ۹۲ حائز رتبه ی ۲۵ و در سال ۹۳ رتبه ی ۱۷ کشوری و در سال ۹۴ رتبه ی اول در میان غیردولتی ها و رتبه ی دهم کشوری در بین کلیه ی دانشگاهها را احراز نموده است

IMG_1889

. دکتر زمانی در ادامه  یادآور شد رشته های این دانشگاه در چالش کنونی جهان که ناشی از تغییرات آب و هوایی و افزایش جمعیت و کمبود آب و غذا و ضرورت استفاده ی صحیح و پایدار از منابع طبیعی و گذار از اقتصاد وابسته به منابع فسیلی به اقتصاد دانش بنیان است نقش مهمی را ایفا می کنند .

IMG_1862

رئیس دانشگاه نوردانش میمه خاطرنشان ساخت که با تشکیل شرکتهای دانش بنیان می توان از نظر اقتصادی پیشرفت کرد و حاصل اینها اقتصاد مقاومتی و مصون سازی و بومی سازی اقتصادی است و علت این امر را استفاده از منابع تجدید پذیر دانست . دکتر زمانی گفت این دانشگاه تاکنون ۱۰۰۰ فارغ التحصیل داشته و در حال جاضر بیش از یکهزار نفر در این موسسه ی آموزش عالی به تحصیل اشتغال دارند .

IMG_1917

رئیس موسسه ی آموزش عالی نوردانش میمه در قسمت بعدی سخنان خود به مشخصات و هزینه های ساختمانی نوردانش میمه اشاره کرد و گفت : بر اساس نقشه و پلان این دانشگاه در ۲۰۰۰۰ متر مربع و در پنج طبقه احداث می گردد و امروز شاهد افتتاح ۴۰۰۰ متر مربع از ساختمان این دانشگاه در دو طبقه و در  فاز اول هستیم و این مقدار بنا با دوسال کار و هزینه ای بالغ بر ۳/۵ میلیارد تومان احداث گردیده است . دکتر زمانی در ادامه گفت : تشکر از افراد موثر در راه اندازی و احداث ساختمان دانشگاه نیازمند طوماری از اسامی افراد اعم از دولتی و غیردولتی است که به دلیل پرهیز از اطاله ی کلام از آقایان حسن صانعیان ، حسین کریمیان و مهندس نهری بطور ویژه تشکر می کنم .

IMG_1947

وی خدمات نیروهای اداری و خدماتی دانشگاه را شایسته ی تحسین دانست و خاطرنشان کرد که این نیروها در تابستان گذشته تقریبا بصورت شبانه روزی و تمام وقت به کار ساختمانی دانشگاه اهتمام ورزیده اند .

IMG_1965

دکتر زمانی در سیر تقدیر و تشکر از مسئولین دستگاههای مختلف و اعضای هیئت علمی و اساتید و پرسنل دانشگاه از خانواده ی خود که سختی های عدم حضورش را به دلیل کار تمام وقت و حتی در ایام تعظیل تحمل کرده اند نیز تشکر نمود . رئیس دانشگاه نوردانش میمه در پایان سخنان خود از بانک ها تشکر ویژه کرد و گفت با همه ی پیگیری های انجام شده تسهیلاتی در اختیار این موسسه قرار نگرفته است . وی خاطرنشان کرد علت امر این بوده که اول مقدار وثیقه با فروش نیمی از شهر میمه تامین می شد و در ثانی بانک ها اطمینان لازم برای هزینه شدن تسهیلات در محل خود را نداشتند .

IMG_1893

پس از سخنان دکتر زمانی آذر پی بخشدار میمه طی سخنان کوناهی با تبریک اعیاد شعبانیه و افتخار آمیز دانستن افتتاح آزمایشگاه تحقیقاتی ام اس در میمه برای شهرستان ، با تبریک  ولادت قمر بنی هاشم ع بمناسبت روز جانباز از فرماندار تجلیل نموده و تابلو فرشی را به رسم تجلیل از جانبازان به ایشان اهدا نمود .

IMG_1904

بصیری فرماندار سخنران بعدی مراسم بود که با تبریک میلادهای مبارک ماه شعبان به ظرفیتهای بخش میمه اشاره کرد و نقش دانشگاه را با رشته های تخصصی ، کمکی در جهت ایجاد اشتغال در بخش میمه دانست و از نقش ارزنده ی دکتر زمانی رئیس و دکتر عسگری معاون دانشگاه تقدیر و تشکر نمود .

IMG_1928

حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی بخش میمه ، کار ارزشمند تاسیس این مرکز آموزش عالی را شایسته ی قدردانی فراوان دانست و تاکید کرد که شکرانه ی توانایی و برخورداری مساعدت و همراهی با مردم و تلاش در جهت رفع مشکلات آنان است .

IMG_1936

در ادامه این مراسم دکتر صنعتی نماینده ی انجمن ام اس ایران به بیان ویژگیهای این بیماری پرداخت و گفت : اگر در ۱۰۰ سال پیش حیات مردم با ابتلا به طاعون و وبا و سرخک و سرخجه و مالاریا تهدید می شد امروز آن تهدیدها از بین رفته است و بیماری های جدیدی گریبانگیر انسان شده است . دکتر صنعتی گفت :  بیماری ام اس با تخریب سیستم اعصاب مرکزی انسان موجب بی حسی اعضا ، فلج و مرگ بیمار مبتلا می گردد . وی ابتلای خانم ها به این بیماری را ۳ برابر مردان دانست و گفت غالب این بیماران دختران تیزهوش هستند . نماینده ی انجمن ام اس ایران از مساعدتهای شرکتهای مختلف برای راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه تحقیقاتی ام اس کشور در موسسه ی آموزش عالی نوردانش میمه خبر داد و تاکید کرد که این انجمن بوسیله ی خیرین اداره می شود و امروز تفاهم نامه ی انجمن با دانشگاه نور دانش میمه منعقد خواهد شد .

IMG_1938

بر اساس این گزارش پس از سخنان دکتر صنعتی تفاهم نامه ی همکاری انجمن ام اس کشور با دانشگاه نوردانش میمه بین رئیس دانشگاه و نماینده ی انجمن به امضا رسید . در همین رابطه فرماندار بصیری خرید دستگاه  real time cpr به ارزش تقریبی ۶۰ میلیون تومان را برای آزمایشگاه تحقیقاتی میمه عهده دار گردید .

IMG_1980

این آیین افتتاح با قرائت شعری در تحسین استاد دکتر عسگری توسط آقای جمالی رئیس شورای شهر میمه و سخنان دکتر عسگری قائم مقام دانشگاه در تجلیل از نقش ارزنده ی دکتر زمانی در توفیقات مختلف دانشگاه میمه خاتمه یافت .

IMG_1952 IMG_1955
IMG_1972 IMG_1978
IMG_2013 IMG_2015 IMG_2023

باتشکر از آقای علی طلایی روابط عمومی دانشگاه نوردانش میمه