روزنامه های اصلاح طلب و سانسور سخنان آیت الله هاشمی

2016-05-03
52 بازدید

نه تنها نکته کلیدی سخنان دیروز هاشمی‌رفسنجانی یعنی «روزی را می‌بینیم که اشغالگری به نام اسرائیل در منطقه وجود نخواهد داشت» که اصل دیدار وی با رمضان عبدالله با سانسور شدید رسانه‌های اصلاح‌طلب و حامیان هاشمی مواجه شد. به گزارش فارس، روز گذشته رمضان عبدالله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در ادامه دیدارهای خود با […]

images

نه تنها نکته کلیدی سخنان دیروز هاشمی‌رفسنجانی یعنی «روزی را می‌بینیم که اشغالگری به نام اسرائیل در منطقه وجود نخواهد داشت» که اصل دیدار وی با رمضان عبدالله با سانسور شدید رسانه‌های اصلاح‌طلب و حامیان هاشمی مواجه شد.

به گزارش فارس، روز گذشته رمضان عبدالله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در ادامه دیدارهای خود با مسئولان کشورمان به دیدار آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.

در این دیدار آقای هاشمی به حمایت از مسئله فلسطین و انتقاد از سیاست‌های خصمانه رژیم صهونیستی علیه امت اسلامی پرداخت که برخی محورهای سخنان وی به قرار ذیل است:

ـ «مسلمانان به خاطر آشفتگی‌های سیاسی، از مهمترین مسئله مسلمانان، یعنی فلسطین، غفلت کرده‌اند و به جای دفاع از آرمان‌های فلسطین، با همدیگر می‌جنگند.»

ـ هیچ وقت فلسطین این قدر در دنیای اسلام مظلوم نبوده که خواسته همیشگی صهیونیست‌ها بود.

ـ اسرائیل با سوء‌استفاده از شرایط بد مسلمانان، بهترین زمان را برای اجرای برنامه‌های شوم توسعه‌ای خویش پیدا کرده است.

ـ جوانانی که در خانواده‌های آواره فلسطینی بزرگ شده‌اند و شهادت را سعادت خویش برای دفاع از اسلام و وطن می‌دانند، بهترین سرمایه برای تداوم جهاد و مبارزه هستند.

ـ اگر این سرمایه در مبارزه با اشغالگران قدس به کار می‌رفت، جهان اسلام شاهد اوضاع واقعاً نگران‌کننده آوارگان در اردوگاه‌ها، مخصوصاً اردوگاه یرموک نبود که دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

اما نکته کلیدی که هاشمی در این دیدار با تاسی به مواضع محکم و انقلابی رهبر انقلاب در قبال رژیم صهیونیسیتی مطرح کرد این بود: «روزی را می‌بینیم که اشغالگری به نام اسرائیل در منطقه وجود نخواهد داشت.»

این جمله کلیدی روز گذشته به سرعت در بسیاری از سایت‌های داخلی و خارجی انتشار یافت اما با تورق صفحات اول روزنامه‌های صبح امروز مشاهده می‌کنیم برخلاف همیشه که روزنامه‌های اصلاح‌طلب و حامیان هاشمی که معمولا کوچکترین مواضع کم‌اهمیت هاشمی را در تیتر و عکس‌های اصلی خود قرار می‌دهند نه تنها خبری از این جمله کلیدی هاشمی نیست که حتی هیچکدام از این رسانه‌ها، دیدار هاشمی و رمضان عبدالله را در حد یک تیتر کوتاه نیز در صفحه اول خود قرار نداده‌اند.

در این میان روزنامه شرق با آنکه عکس اصلی خود را به هاشمی اختصاص داده به جای دیدار مذکور بخشی از سخنان منتشر نشده هاشمی در روز یک‌شنبه را با تیتر « حالا می توانراحت بخوابم» باز نشر داده است!

روزنامه خاندان هاشمی (آرمان) که معمولا کمتر روزی را می‌توان یافت بدون عکس یا مطلبی از هاشمی روی دکه‌ها بیاید، امروز نیز برای اینکه مخاطبان خود را از رویت جمال هاشمی محروم نکند به جای سخنان دیروز هاشمی، حاشیه‌نگاری از دیدار کارگران با وی را که متعلق به هفتم اردیبشت است را تیتر کرد. آرمان حتی در صقحات داخلی خود نیز دیدار مذکور را انعکاس نداده است.

حتی در روزنامه جمهوری اسلامی نیز که از حامیان خاص هاشمی در عرصه رسانه محسوب می‌شود، خبری از هاشمی در صفحه اول نیست و در صفحه دوم با تیتر « توسعه تروریسم نتیجه اختلافات قومی و مذهبی کشورهای اسلامی است» انتشار یافته است.

روزنامه اعتماد تنها در صفحه سوم خود دو خط از این دیدار را در بالای صفحه با محوریت تروریسم منتشر ساخته و حتی کلمه‌ای از مواضع هاشمی در خصوص فلسطین را نیاورده است.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است آیا به راستی این رسانه‌ها مواضع دیروز هاشمی در دفاع از فلسطین و هجمه به رژیم صهیونیستی را ندیدند یا موضوع چیز دیگری است؟