محور دلیجان – میمه – اصفهان آزاد راه می شود ؟

2016-04-27
689 بازدید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان ویژگی تبدیل شدن بزرگراه به آزادراه را افزایش ضریب ایمنی در تردد وسایل نقلیه و حذف این محورها از سرجمع اعتبارات دولتی عنوان کرد و افزود: با استناد به قانون مصوب شده سال گذشته ، به وزارت […]

۴۴۲۹۵۲۸_۳۷۹

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان ویژگی تبدیل شدن بزرگراه به آزادراه را افزایش ضریب ایمنی در تردد وسایل نقلیه و حذف این محورها از سرجمع اعتبارات دولتی عنوان کرد و افزود: با استناد به قانون مصوب شده سال گذشته ، به وزارت راه وشهرسازی مجوز داده شده که بتواند عملیات ایمنی وارتقای کیفی را در کلیه بزرگراهها با تبدیل شدن به آزادراه و با کمک بخش خصوصی افزایش دهد .

حجت ا.. غلامی یکی از اهداف راه وشهرسازی استان را اتصال شهرستانها به مرکز استان از طریق احداث باند دوم اعلام کرد وگفت: از جمله برنامه های این اداره کل در راستای ارتقای ایمنی تردد در جاده های استان، اتصال شهرستانها و استانهای مجاور با کلانشهر اصفهان به صورت دو بانده است که امیداست بخش عمده ای از این برنامه ها در سال جدید عملیاتی گردد .

وی استان اصفهان را پیش قدم در این برنامه دانست و اظهار داشت: از جمله محورهایی که مستعد تبدیل شدن به آزادراه هستند محور دلیجان میمه – اصفهان، اصفهان شیراز، اصفهان نایین و اصفهان – شهرکرد است که با احداث تقاطع های غیر همسطح و استفاده از حفاظ های بتنی و افزایش ایمنی تردد و استانداردهای مورد نظر به آزادراه تبدیل میشود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد : به همین منظور با هدف تبدیل ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه به آزاد راه در استان این اداره کل آمادگی دارد با فراخوان اعلام شده از شرکتهایی که توان سرمایه گذاری در اینخصوص را دارند ثبت نام نماید .

وی درپایان افزود: بیش از ۱۰۹ نقطه پرتصادف درشبکه راههای استان شناسایی شده که با انجام اقداماتی از قبیل اصلاح شیب طولی یا عرضی جاده، آشکار سازی ، اجرای روشنایی مسیر ، ایجاد حفاظ های بتنی و گاردریل و گاها تغییر مسیر می توان آنها را رفع نمود .