زینب سلام الله علیها، بزرگ بانویی از خاندان عصمت و طهارت

2016-04-23
65 بازدید

بقلم امام جمعه ی محترم بخش میمه بسم الله الرحمن الرحیم (( زینب سلام الله علیها، بزرگ بانویی از خاندان عصمت و طهارت)) ( قهرمان کربلاواسوه پرستاران ) شادی ارواح مطهرشهدای مدافع حرم صلوات ای معنی صبر واستقامت زینب اسطوره ایمان وشهامت زینب برشیر زنان روزگار آینه ای ای حافظ حرمت امامت زینب دیباچه کلام […]

IMG_7724

بقلم امام جمعه ی محترم بخش میمه

بسم الله الرحمن الرحیم
(( زینب سلام الله علیها، بزرگ بانویی از خاندان عصمت و طهارت))
( قهرمان کربلاواسوه پرستاران )
شادی ارواح مطهرشهدای مدافع حرم صلوات
ای معنی صبر واستقامت زینب اسطوره ایمان وشهامت زینب
برشیر زنان روزگار آینه ای ای حافظ حرمت امامت زینب
دیباچه کلام :
زینب، نام زیبایی که برازنده دختر امیرالمومنین و مایه افتخار و زینت امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا علیها سلام می باشد. بانویی که ازکودکی طعم تلخ فراغ مادر را چشید و بعد از مصیبت شهادت پدر، شاهد اندوه مسمومیت امام حسن(ع) گردید وسپس با هجرت همراه برادر و تحمل سختیهای دوران اسارت به قهرمان کربلا و اسوه صبر و مقاومت و پرستار رنج دیدگان و اسیران شهرت یافته. شخصیتی که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله اکرام و رعایت حرمت او را مورد تاکید و امت خود را به تکریم او توصیه نمودند.
بانویی که علم و شجاعت و عبادت را زینت داد و با فریاد علیه ظالمین، برائت از مشرکین را تحقق بخشید و ثابت کرد که می توان در هر شرایطی انجام وظیفه و ادای تکلیف نمود.
احیای دین خدا ،گر چه به خون حسین شد
تکمیل آن نگر به بیانات زینب است

سخنان پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در مورد حضرت زینب علیها سلام
پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله ضمن انتخاب نام زینب برای سومین نوزاد خاندان عصمت و طهارت فرمودند : یا بنتاه، یا فاطمه، ان هذه البنت ستبتلی ببلایا و ترد علیها مصائب فاطمه جان این دختر به بلاهایی گرفتار آمده و با انواع مصیبتها و دشواریهای جانکاه مواجه خواهد شد. هر کس به مصیبتهای او بگرید، پاداش او همانند گریه بر برادرانش حسن و حسین خواهد بود.
حضرت علی علیه السلام زینب را قره العین خود لقب دادند همانگونه که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در مورد حضرت فاطمه علیها سلام فرمودند. آری زینب نخستین بانوی خاندان وحی و نبوت و فاطمه دومین است که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نگه داشتن حرمت او را به امت خود توصیه می کند. والسلام
زمانی گندمانی امام جمعه بخش میمه