بازدید مدیران شهرستانی جهاد کشاورزی از گلستان میمه

2016-04-18
155 بازدید

روز گذشته مهندس رستمی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شاهین شهر و میمه باتفاق معاونت این اداره ، سالم رئیس جهاد کشاورزی میمه ، مهندس کرد مدیر آب و خاک جهاد شهرستان و خانم غلامحسینی کارشناس این حوزه از طرح کاشت نهال گل محمدی و اجرای طرح آبیاری نوین و احداث استخر گلستان میمه بازدید کردند […]

IMG_8707

روز گذشته مهندس رستمی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شاهین شهر و میمه باتفاق معاونت این اداره ، سالم رئیس جهاد کشاورزی میمه ، مهندس کرد مدیر آب و خاک جهاد شهرستان و خانم غلامحسینی کارشناس این حوزه از طرح کاشت نهال گل محمدی و اجرای طرح آبیاری نوین و احداث استخر گلستان میمه بازدید کردند و با توضیحات شهبازی و اسماعیلی اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت در جریان اقدامات انجام شده و نیازهای آتی طرح قرار گرفتند. مهندس رستمی موقعیت مکانی گلستان میمه را منحصر بفرد دانست و تاکید کرد که این موقعیت توجه استانی و کشوری را بر می انگیزد و گلستان با عضویت اکثر کشاورزان میمه می تواند منشا تحول در کشاورزی این بخش مهم و تاثیر گذار در کشاورزی شهرستان باشد .

IMG_8703

مدیر جهاد شهرستان در قسمت دیگری از سخنان خود با توجه به اخذ موافقت اصولی ۱۰ هکتاری احداث گلخانه توسط این شرکت خاطر نشان کرد که سیاست جهاد کشاورزی در استان حمایت از طرحهای گلخانه داری است و در شهرستان نیز بخش میمه به دلیل برخورداری از آب کافی و مناسب .  برای اجرای طرح های گلخانه ای در نظر گرفته شده است .

IMG_8692

لازم به ذکر است که در ۵۰ هکتار از زمینهای واگذار شده به شرکت طی سال گذشته و جاری بیش از ۶۰۰۰۰ اصله نهال گل محمدی غرس گردید و بالغ بر ۱۰۰۰۰ نهال گل محمدی غرس شده در سال گذشته طی سال جاری و آینده به بهره دهی خواهد رسید . همچنین اجرای طرح آبیاری نوین این مجموعه مراحل پایانی را می گذراند و در بالغ بر ۱۳۳ هکتار از اراضی واگذار شده آبیاری موضعی انجام شده و با دو خط انتقال از استخر ۱۰۰۰۰ متر مکعبی آبیاری زمینهای زیر کشت انجام خواهد شد و علاوه بر سود آوری های معمول نقش مهمی در استفاده ی بهینه از منابع آب و خاک خواهد داشت .

IMG_8705

مهندس رستمی در جریان این بازدید یاد آور شد جهاد استان و شهرستان نگاه ویژه ای به کشاورزی بخش میمه و بویژه گلستان این شهر دارد و با ارائه ی تسهیلات مختلف از طرح گلستان میمه حمایت خواهند نمود . بر اساس این گزارش اعضای شورای کشاورزی شهر میمه نیز در جریان این بازدید ضمن تشکر از توجه مدیریت جهاد شهرستان و مدیران و کارشناسان این حوزه به قنوات بخش و شهر میمه بر ضرورت لایروبی آبخیز و آبخوان داری های واقع در مجاورت رشته های قنوات میمه تاکید کردند.