کیمیا – تاملی بر مقاله ی برجامی آقای محمدتقی معینیان

2016-04-16
136 بازدید

ضمن احترام فراوان به نویسنده ی محترم و اندیشمند به عرض می رسانم در ارزش توافقات نوشته شده تردیدی نیست و در درایت و تیز هوشی مردان دیپلماسی کشور و اگر… اگر تمام و کمال اجرایی شود به هر حال منافعی را برای کشور به دنبال دارد و نادیده انگاشتن آن به دور از اخلاق […]

photo_2016-02-12_06-52-091

ضمن احترام فراوان به نویسنده ی محترم و اندیشمند به عرض می رسانم در ارزش توافقات نوشته شده تردیدی نیست و در درایت و تیز هوشی مردان دیپلماسی کشور و اگر… اگر تمام و کمال اجرایی شود به هر حال منافعی را برای کشور به دنبال دارد و نادیده انگاشتن آن به دور از اخلاق و انصاف است …اما چند نکته در این میان نباید از نظر دور شود
۱- نمی توان از موضع افرادی که درامد ثابتی و رفاهی نسبی دارند نشست و نظریه پردازی روشنفکرانه کرد.بد نیست گاهی خود را در جایگاه اقشار ضعیف و آسیب پذیر که نه …آسیب دیده ی جامعه قرار داده و درک کنیم که در امروز این افراد بهبودی نسبت به دیروز حاصل نشده و حتی شاید… .
۲- به هر حال هشت سالی بر ایران گذشت که می دانیم… اما تا کی باید تمام بدبختی ها را به آن هشت سال کذایی نسبت داد. اگر بگوییم که خرابی های به وجود آمده در آن سال ها با یک سوم سرعت ایجاد آن قرار است ترمیم شود (واقعا ارزون حساب کردم) ، آیا تا کنون یک هشتم خرابی ها ترمیم شده ؟ آثارش در زندگی مردم و صنعت و امور عمومی و رفاهی و بهداشتی کجاست؟
به سبب ردای فاخر معلمی که بر تن حقیر است با این که شکر خدا از پس گذران زندگی خود بر می آیم در بین دانش آموزان و خانواده هایشان واقعیاتی را می بینم که هر چه خوشبین باشم نمی توانم انکارشان کنم. شکاف طبقاتی در بین خانواده ها با همان سرعت هشت سال مذکور و یا شاید بیش در حال افزایش است. نشستن بر ساحل امن و لذت بردن از تلاطم امواج بدون دیدن آنهایی که از ضربات امواج استخوانشان خرد می شود چندان منصفانه نیست.