گزارشی از کمربند سبز شهرداری میمه

2016-04-05
401 بازدید

حد فاصل تابلو ورودی شمالی شهر میمه که اخیرا توسط فرد یا افراد ناشناسی به رنگ نیز آغشته شده است تا خدمات بین راهی عالی قاپو ، سال گذشته در روز درختکاری با همکاری شهرداری  و شرکت گلستان با غرس بالغ بر ۲۰۰۰ اصله نهال در طول ۴ کیلومتر بصورت دوخطه ، کمربند سبز شهر […]

۲۰۱۶۰۴۰۴_۱۲۲۶۲۴

حد فاصل تابلو ورودی شمالی شهر میمه که اخیرا توسط فرد یا افراد ناشناسی به رنگ نیز آغشته شده است تا خدمات بین راهی عالی قاپو ، سال گذشته در روز درختکاری با همکاری شهرداری  و شرکت گلستان با غرس بالغ بر ۲۰۰۰ اصله نهال در طول ۴ کیلومتر بصورت دوخطه ، کمربند سبز شهر میمه ایجاد گردید .

IMG_8377

این مسیر ۴ کیلومتری که طول ۲ کیلومتر آن از زمین در اختیار شرکت می گذرد و بعنوان بادشکن مزرعه نیز کارایی دارد با اجرای طرح آبیاری نوین بصورت موضعی مشروب می گردد و به همین دلیل به کمتر از ده درصد واکاری در سال جدید نیاز داشت که با تهیه ی نهال کاج توسط واحد فضای سبز شهرداری در روزهای گذشته انجام شده است  .

IMG_8414

علاوه بر این شرکت در مجاورت باغ بزرگ گل محمدی مساحت مورد نیاز را به خزانه ی نهال های کاج اختصاص داده که در طول سالیان متمادی مورد استفاده در واکاری ها و غرس جدید نهال در قسمتهای مورد نیاز قرار گیرد .

۲۰۱۶۰۴۰۴_۱۲۳۲۱۵

لازم به ذکر است  پروژه‌های کمربند سبز در شهرها معمولاً با هدف ایجاد بادشکن و فیلتر طبیعی به‌منظور مقابله با پدیده گرد و غبار، شن‌های روان، بادهای موسمی و ایجاد اکوسیستم طبیعی پیش‌بینی می‌شوند. یکی از مهمترین تأثیرات این پروژه‌ها توسعه فضاهای سبز شهری و تولید اکسیژن است.

IMG_8413

علاوه بر این، گیاهان با فرایند تعریقی که انجام می‌دهند دمای محیط را تعدیل می‌کنند. به‌طوری‌که پوشش‌های گیاهی قادرند در گرم‌ترین روزهای تابستان دمای محیط پیرامون خود را تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش دهند و در عین حال ۵۰ درصد بر رطوبت هوا اضافه کنند.

۲۰۱۶۰۴۰۴_۱۲۴۱۲۶

از دیگر تأثیرات عمده فضای سبز، جذب گرد و غبار است که در سالهای اخیر بیشتر آب و هوای شهرها و مراکز جمعیتی و از جمله شهر میمه را تحت تاثیر قرار داده است .

۲۰۱۶۰۴۰۴_۱۲۳۲۱۷

این گزارش می افزاید آبیاری کمربند سبز میمه با استفاده ی بهینه از منابع آب در دوره های مورد نیاز گیاه انجام می گردد و به نظر می رسد این کمربند سبز با رشد نهالهای کاج علاوه بر اثرات زیست محیطی ارزشمند ، نقش موثری نیز در بهینه و زیبا سازی چشم انداز شهری در ورودی بخش و شهر میمه ایفا نماید . ۲۰۱۶۰۴۰۴_۱۲۲۰۵۶

۲۰۱۶۰۴۰۴_۱۲۲۱۲۳

۲۰۱۶۰۴۰۴_۱۲۴۱۱۴ IMG_8395

آبیاری مزارع گندم جنوب شهر میمه – بامداد شانزدهم فروردین ۹۵