گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۴/۱۱/۲۳

2016-02-13
171 بازدید

نماز شکوهمند جمعه ی این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان اقامه گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان پس از سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوی گفت : هر کس می خواهد عزیزترین مردم باشد تقوی پیشه کند که تقوی بهترین زاد و توشه ی آخرت است . […]

CIMG0338

نماز شکوهمند جمعه ی این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان اقامه گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان پس از سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوی گفت : هر کس می خواهد عزیزترین مردم باشد تقوی پیشه کند که تقوی بهترین زاد و توشه ی آخرت است . اهم مطالب خطبه ی اول نماز به شرح زیر است :

CIMG0336

اموال و اولاد انسان وسیله ی آزمایش اویند . مال و ثروت نیاز به مدیریت ویژه دارد . باید از راه شرعی به دست آمده باشد و نوع مصرف نیز باید بر طبق موازین شرعی باشد . انسان می تواند با درآمد حلال نسبت به رفع نیازهای مادی در دنیا و بوسیله ی همین مال می تواند آخرت خود را تامین نماید . با کمک به فقرا و دستگیری از نیازمندان . همینطور بدست آوردن مال حرام باعث از بین رفتن برکت در زندگی خواهد شد .

CIMG0335

یکی از مواردی که در قیامت از انسان سوال می شود پیرامون مال و ثروت می باشد که مال را از چه راهی بدست آورده ای و در چه راهی مصرف نموده ای ؟

CIMG0346

خداوند در قران کریم می فرماید : ای مردم مبادا مال و فرزند شما را از یاد خدا غافل کند و باعث سستی شما در دین گردد . آیه ی ۴۷ سوره ی کهف : مال و ثروت مایه ی زینت زندگی دنیاست اما انفاقی که در راه خدا می شود باقیات الصالحات می باشد . سخت ترین حسرت و پشیمانی در روز قیامت مخصوص کسانی است که از هر راهی درآمد بدست آورده اند .

CIMG0343

انسان باید حقوق الهی را رعایت کند پیامبر اکرم می فرمایند آنچه که من بیش از همه چیز بر امتم می ترسم این است که دچار تکاثر و چشم و هم چشمی شوند . برای هر امتی فتنه ای است و برای امت من مال و ثروت فتنه می باشد .

CIMG0356

خطبه ی دوم نماز جمعه ی شهر وزوان با درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . حجت الاسلام زمانی جمعه را از برترین روزهای هفته و فرصتی مناسب برای کارهای خیر و از جمله شرکت در نماز جمعه دانست . وی با استناد به روایت معصومین افزود : هیچ قدمی به سمت نماز جمعه برداشته نمی شود مگر آنکه خداوند در ازای هر قدم از سختی های روز محشر می کاهد .

CIMG0362

امام جمعه ی بخش میمه در ادامه به حکم ارتداد سلمان رشدی توسط امام راحل اشاره کرد و گفت : حمایت دنیای اسلام از این حکم سلمان رشدی را در شرایط زندگی امنیتی قرار داد و راهی را که می توانست شروع نامبارکی بر اسلام ستیزی غرب باشد سد نمود . وی سپس مناسبتهای هفته را به شرح زیر مورد توجه قرار داد :

CIMG0355

۵ جمادی الاولی ولادت حضرت زینب و روز پرستار است . در این روز مبارک از پرستاران خدوم نیز تجلیل می شود .

تاکید مقام معظم رهبری بر حضور آگاهانه در پای صندوقهای اخذ رای

CIMG0359

تجلیل از حضور پرشور مردم در راهپیمایی بزرگ روز پیروزی انقلاب اسلامی

 امام جمعه در پایان خطبه ی دوم نماز ارائه ی خدمات بهداشتی و درمانی و بهره برداری از ظرفیتهای منطقه را عاملی جهت جلوگیری از مهاجرت دانست و همچنین رسیدگی بیشتر به مسجدالرضای شهر وزوان را نیز مورد تاکید قرار داد

CIMG0354
خلاصه ی خطبه ها – علی رصاف

 تصاویر – جهانگیر حدادیان

 مکبر – حسین شکری