شماره ی جدید هفته نامه ی خبررسان خوش درخشید

2016-02-11
223 بازدید

عبدالرضا شیبانی  : ای کاش همه ی دردها مثل دندان درد بود تا آدم به سرعت به صرافت می افتاد و برایش هزینه می کرد . دردهای فرهنگی از این بابت ” دردتر ” هستند که احساس نمی شوند . بنیان براندازترین دردها ، دردهای فرهنگی اند . وزوانی ها ضرب المثلی دارند که می […]

IMG_7503

عبدالرضا شیبانی  : ای کاش همه ی دردها مثل دندان درد بود تا آدم به سرعت به صرافت می افتاد و برایش هزینه می کرد . دردهای فرهنگی از این بابت ” دردتر ” هستند که احساس نمی شوند . بنیان براندازترین دردها ، دردهای فرهنگی اند . وزوانی ها ضرب المثلی دارند که می گوید ” کالجوش وسا خب هه غافلش جی وابی وا ازر ” خطرناک تر از بی درد بودن درد فرهنگی ، انکار آن توسط افراد مبتلابه است . از این بابت مثل از دست دادن سلامت روانی است . هیچیک از مجانین خود را بیمار نمی دانند . رسانه نداشتن ، رسانه ی مستقل نداشتن و مهمتر از آن احساس موهوم بی نیازی از رسانه اعم از مجازی و حقیقی درد خطرناک فرهنگی است .

IMG_7506

رسانه هایی هم که رپرتاژ آگهی می شوند و مشی شان اینست که بنوسیند فلان مدیر ” فرمود و افزود و خاطرنشان ساخت و یادآور شد و تاکید کرد و   ” در تکامل یافته ترین شکلشان می شوند ۲۰/۳۰ خودمان در رسانه ی ملی . خواننده ای هم ندارند . امروز روز ۲۲ بهمن است . روز شکوهمند پیروزی انقلابی با وصف اسلامی . روز سقوط حکومت شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله در ایران . ما هم در تصور خدایگانی شاه نقش داشتیم . وقتی می گفتیم : شاها تو زمردی و خصمت افعی / افعی به زمرد نگرد کور شود ” در شاه سازی ایفای نقش می کردیم . خلایق هر چه لایق ضرب المثلی میمه ای هم هست . ما با انقلاب اسلامی نشان دادیم که برای مردم سالاری لیاقت داریم . تبلور مردم سالاری در داشتن رسانه های مستقل است . رسانه ی مستقل رسانه ای که مدیران شهر و بخش و شهرستان و استان نگران انتشارش باشند . شاید این سخت به ذهن شما بنشیند و ظرفیت به چالش کشیده شدن را داشته باشد ، ولی واقعیت همین است . در روابط عمومی که بودیم تعاریف مختلفی از ” خبر ” خواندیم و شنیدیم اما درست ترین تعریف از خبر این بود ” خبر مفهومی است که فرد یا عده ای نمی خواهند منتشر شود ” متاسفانه رسانه های ما برای ادامه ی حیات ” دام التاییداته ” می شوند . شماره ی جدید هفته نامه ی خبررسان که در آستانه ی انتخابات منتشر شده است ، به لحاظ شخصیت تحریریه و سردبیر و مدیر مسئولش این نوید را می دهد که رسانه ای متفاوت باشد . واحد روابط عمومی زینتی فرماندار و استاندار و نماینده و دادستان نباشد . تریبون کسانی باشد که دستشان به جابی نمی رسد . صدای مردم را برساند . فاصله ی مردم را با برج عاج نشینی برخی ها کوتاه کند . فرهنگ ساز باشد نه تحت تاثیر فرهنگ موجود .

IMG_7509

خبر رسان جدید که در سطح شهرستان منتشر می شود در نخستین شماره ، تقدم فضل بخش میمه را هم منظور نظر قرار داده است . به مدیران خبررسان تبریک می گویم و از اینکه شماره ی اول دور جدید را با شکلی مناسب منتشر کرده اند به ” خشت اول ” تعبیر می کنم . امید است با ادامه ی انتشار مستمر در قالب هفته یا دوهفته نامه و هر ترتیب انتشار دیگری ، رسانه ای متفاوت باشید .