فرهاد راعی – پاسخ به نقد تئاتر روزهای زندگی

2016-02-08
359 بازدید

با عرض سلام خدمت همه ی اهالی محترم شهر میمه که به حق لباس فرهنگی بودن برازنده قامت رشید آنهاست و سلام میکنم به این همشهری و دوست عزیز بی نام که از سلام کردن هم دریغ ورزیده ولی اعتراف ایشان به ارجمندی هنر والای تاتر مارا گرفت.صفای شما. برادر عزیز ارجمند (جنسیت شمارا از […]

photo_2016-02-08_06-41-45

با عرض سلام خدمت همه ی اهالی محترم شهر میمه که به حق لباس فرهنگی بودن برازنده قامت رشید آنهاست و سلام میکنم به این همشهری و دوست عزیز بی نام که از سلام کردن هم دریغ ورزیده ولی اعتراف ایشان به ارجمندی هنر والای تاتر مارا گرفت.صفای شما.
برادر عزیز ارجمند (جنسیت شمارا از کلامتان فهمیدم):از نقد شما دریافتم که جنابعالی برای تماشای تاتر روزهای زندگی قدم رنجه نفرموده اید بلکه برای دیدن گروه آمده بودید که مثل یک بازرس دقیق النظر ، همه چیز را دیدید الانمایش.
۱-چهره هایی عبوس و خسته:همین جوانهای شهرند که بنظر شما عبوسند،ببینید مشکلشون چیه؟ عبوس ذاتی هم وجه دیگری است که البته به انها تذکر می دهم شاید هم می خواهند جدیت خرج دهند و جذبه داشته باشند.خدا عالم است.درضمن شما که از ما عبوس ترید!! از گفته هایتان پیداست.
۲-از فضا و صندلی و سالن و…گله دارید لطفا به مسئولین برسانید شاید از زبان شما اثر کند از ما که نشد…
۳-ترانه خوان:ایشان آماده اجرای نمایش بود که با تقاضای دوستان قرارشد،سرزمین قلب من را برای ایران اسلامی جاویدان اجرا کند.حالا شما فرض کنید همین لباس برای اجرای سرود آماده شده بود چه ایراددارد؟در ضمن بهترین نقد شما در این نوشتار همین بود.مخصوصا گوشی موبایل خواننده خیلی ممنون .بابت تاخیر هم عذر خواهیم.
۴-گریم:این سبک نمایش به لحاظ ساختار و اجرا ، سبکی ملهم از نمایشهای آئینی مثل تعزیه است که فاصله گذاری و نشانه گذاری و تیپ سازی شاخصه های ان است که در آن گریم و دیگر عوامل فنی نباید نقش چندانی داشته باشند و محور بازیگر قدرت بازی او و متن نمایش است بنابراین همه چیز با نشانه و المان نشان داده می شود.بنابراین مورد نقد موضوعیت ندارد.
۵-مشارکت زنان یا عدم حضور خواهران:ما به شدت علاقه مندیم که حضور خواهران در گروه توحید فعال باشد.ولی علی رغم علاقه،استعداد و توانایی و به حمدالله سلامت محیط گروه فعال نیستند.امان از حرف مردم.
۶-نژاد پرستی در روز های زندگی!کمی خنده داره است برادر.پیام را نگرفتی شما.کلید شهر داران به دست افغانستانی به قول شما اشاره به تسلط جمیعتی انهاست نه توهین و نژاد پرستی.
۷-من چنین که نمودم دگر ایشان دانند!.درباره ظرافتهای هنری،جذابیتهای نمایشی هم باید بگویم بنده شما را نمیشناسم تا از اطلاعات شما و وسعت علمی و تخصصی جنابتان استفاده کنم تا دیگر مورد اتهام قرار نگیریم.بهرحال وسع ما همین است ولی از القاء سلیقه ،دنباله روی و سطح مطالعه و قدرت تفکر بالا و تنزل هنر و ذم ماهواره به جای استفاده مذموم از ماهواره و فضا های مجازی و… چیزی نفهمیدم و عدم آراستگی بعضی عوامل و عبوس بودن و ارشد گروهان بود و نادانی و اینها که توهین به ما حساب نمی شد ؟!نه؟ای جانم.
۸-ضمن تشکر مجدد،صمیمانه از شما دعوت می کنم ضمن حضور در میان بچه های گروه، بنشینیم خصوصی گفتگو کنیم تا بار دلتان نشود دوست عزیز.
۹-از صبح میمه هم ویژه تشکر می کنم.
۱۰-بی عیب خداست.
فرهاد راعی نویسنده و کارگردان روز های زندگی