دهه فجر تجلی اراده الهی ، بقلم امام جمعه ی بخش میمه

2016-02-06
179 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم والفجر ولیال عشر والشفع والوتر موضوع مقاله: (دهه فجر تجلی اراده الهی وتبلورپیروزی خون برشمشیر) مقدمه: ایام الله  دهه فجرروزشمار انقلاب اسلامی وزمان بارورشدن درخت انقلاب یاد آور ایثار وشجاعت وپیروزی امت ابراهیمی به رهبری امام خمینی است که پس قرنها انتظار برای تحقق حکومت اسلامی بادست خالی وشعار الله اکبر […]

IMG_3426

بسم الله الرحمن الرحیم

والفجر ولیال عشر والشفع والوتر

موضوع مقاله:

(دهه فجر تجلی اراده الهی وتبلورپیروزی خون برشمشیر)

مقدمه:

ایام الله  دهه فجرروزشمار انقلاب اسلامی وزمان بارورشدن درخت انقلاب یاد آور ایثار وشجاعت وپیروزی امت ابراهیمی به رهبری امام خمینی است که پس قرنها انتظار برای تحقق حکومت اسلامی بادست خالی وشعار الله اکبر وپس از سالها شکنجه وتبعید وشهادت مجاهدان فی سبیل الله سرانجام درایامی مبارک به پیروزی رسیدوبه تعبیر حضرت امام جنود الله برجنود شیطان پیروز ومقام معظم رهبری از آن به ایام درخشش خورشید اسلام یاد نمودند .یاد آوری این ایام وبیان خاطرات آن روزها که  اراده پولادین مردم صدای غرش توپ وتانک ها را خاموش ومشت های گره کرده برشلیک گلوله پیروز ونقشه های شورای سلطنت ومستشاران نظامی امریکا برای نجات شاه رانقش برآب می کرد یک وظیفه است که رسانه ملی واهل قلم وبیان باید به مصداق وذکرهم به ایام الله یادآوری نمایند تا نسل جدید به واقعیتها پی برده وبه شهامت وشجاعت  پیشنینان خود افتخار نمایندوبدانند انقلاب اسلامی ثمره خون هزاران شهید وحاصل مجاهدت وفداکاریها وتدبیررهبری پیامبرگونه امام امت است که  هویت ملی وعزت واسقلال ملت ایران را بدنبال داشت واکنون به عنوان امانتی گرانبها به ماسپرده شده  تابه مصداق (ان الله یامرکم ان تودالامانات الی اهلها)از آن نگهداری وبه انقلاب جهانی حضرت مهدی متصل گردانیم.والبته سهل انگاری وخیانت به آن عقوبت سخت خواهد داشت.

( دهه فجر )

والفجر که سوگند خدای ازلی است           روشنگر حق است که با آل علیست

این سوره به گفته امام صادقعلیه السلام                             مشهور به سوره ی حسین بن علی است

–—–—

برخیز که فجر انقلاب است اموروز                  بیگانه صفت خانه خراب است امروز

هر توطئه و نقشه که دشمن بکشد                     از لطف خدا نقش بر آب است امروز

قال رسول الله صلی الله علیه و آله : اسعد العجم بالاسلام اهل فارس سعادتمند ترین امت عجم به واسطه اسلام ایرانیان هستند.

میزان الحکمه حدیث ۱۵۷۵۶

در حدیث آمد که در قم رهبری با اقتدار       از قیامش عدل و عزت برقرار

دعوت او از نفوذ معنوی در اجتماع           اوج گیرد می شود دلها چو کوهی با وقار

آهنین مردان آزادی که در راه جهاد           از شهامت هر یک اندر جبهه کوهی پایدار

                 سینه ها گردد سپر گویا ندارد ترس و بیم        از مسلسل ها و توپ و تانک اندر کار و زار. آیینه سخن ص۴۷

انقلاب اسلامی حاصل تلاش علمای دین و میراث بزرگ امام خمینی رحمه الله علیه می باشد که

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله درمورد آنها می فرماید:   العلماء مصابیح الارض و خلفاء الانبیاء ان العلما هم ورثه الانبیا

عالمان دین چراغهای هدایت روی زمین و جانشین پیامبرانند.                            نهج الفصاحه

رمز جاودانگی و تاثیر گذاری دانشمندان دینی خودسازی و بی توجهی آنها به ذخارف دنیا وپیوند با اهل بیت علیهم السلام می باشد که علاوه برتبیین احکام الهی درتغییرحکومتها وایجاد انقلاب دینی تاثیرگذار بوده اند.مرحوم مدرس درپاسخ به پیشنهاد رضاشاه که از اومی خواهدسکوت کند تازندگی راحتی رابرایش فراهم نماید می گوید: من با عزت و سربلندی در وطن خود می میرم ولی تو با ذلت و خواری در سرزمین بیگانه از بین خواهی رفت.

وقتی انگلیسها به میرزا کوچک خان جنگلی پیشنهاد سازش و به حکومت رساندن او را می دهند می گوید: حکومتی که شما شالوده ی آن را بریزید پایدار نخواهد ماند .

نواب صفوی در قبال پیشنهاد قبول تولیت حرم امام رضا علیه السلام از طرف دولت پهلوی، به فرستاده شاه می گوید: خجالت نمی کشی مرا به دربار معاویه دعوت می کنی و دست رد به این پیشنهاد می زند.

و حضرت امام می فرماید: از فرودگاه به فرودگاه می روم اما دست از انجام وظیفه برنمی دارم.

براستی چه قدرتی جز ایمان به خداوند می تواند چنین انسانهایی را تربیت کند که مصداق:

( ان الذین قالواربنا الله ثم استقاموا ) باشند.

از این رو انقلاب اسلامی میراث فداکاری و مجاهدت انسانهای وارسته و شاگردان مکتب سیدالشهداست که در ایام الله دهه فجر بدست معمار کبیر انقلاب تحقق پیدا کرد و به عنوان امانتی بزرگ به دست ما سپرده شد.

بی تردید رمز بقای جمهوری اسلامی نیز ایمان به خداوند متعال و پایبندی به احکام و دین و اتحاد امت است که در سایه هدایتهای ولی فقیه استمرار می یابد.

( نمونه هایی از هدف گرفتن ولایت فقیه از سوی دشمن )

یکی از مقامات سیا می گوید: اگر ولایت فقیه در ایران از هم بپاشد می توان پذیرفت که جمهوری اسلامی تغییر ماهیت داده است. نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی: بهترین راه برای دگرگونی در ایران استفاده از ماهواره و تغییر فرهنگ جامعه است.

حمله گروههای معاند انقلاب اسلامی و دشمنی آشکار و نظریه پردازان ضد انقلاب با ولایت فقیه بخاطر درک قدرت ولیه فقیه و تاثیرگذاری آن در ناکام شدن نقشه قدرتهای سلطه گر می باشد.

امام امت با اعلان خطر دسیسه های استکبار جهانی و ایادی داخلی آن برای تضعیف جایگاه ولایت فقیه فرمودند: به هوش باشید که موریانه های موذی این ایادی استکبار جهانی در صدد رخنه کردن در صفوف شما هستند. صحیفه نور جلد ۱ ص ۱۵

من به همه ملت و قوای انتظامی اطمینان می دهم که امر دولت اگر با نظارت ولایت فقیه باشد آسیبی بر این مملکت وارد نخواهد شد. پیام آفتاب ج ۲ ص ۵۹

( ما و آزمونی پیش رو )

البته تجربه ثابت نموده که قدرتهای استکباری و مزدوران بیگانه توان شکست انقلاب را ندارند اما ممکن است با نفوذ مرفهین بی درد و بکار گرفتن افراد نا اهل در پستهای مدیریتی آن را استحاله و از درون تهی نمایند که این جرکت خزنده به مراتب خطرناک تر از دشمن خارجی است .

باید توجه داشته باشیم که ممکن است دشمن از غفلت و سرگرم شدن ما به جمع آوری غنائم سوء استفاده و شکستهای خود را جبران نماید. همانگونه که در صدر اسلام سپاه کفر به فرماندهی خالدبن ولید پیروزی مسلمانان در جنگ احد را به شکست کشانیدو همانگونه که استعمار پیر انگلستان با رواج بی بند و باری و فساد آندلس را از چنگ مسلمانان بیرون آور، انقلاب اسلامی نیز در معرض خطر ربایش و تحریف توسط افراد نا اهل قرار دارد.

حضرت علیعلیه السلام می فرمایند: و لکننی آسی ان یلی امر هذه الامه سفها ءها و فجارها فیتخذوا مال الله دولا و عباده خولا و الصالحین حربا و الفاسقین حزبا   نهج البلاغه خ۶۲

اندوه من از آن است که امر حکومت به دست تبهکاران بیفتد و آنگاه اموال خدا را دست به دست بچرخانند و بندگان او را به بردگی بکشانند و با نیکوکاران جنگ نمایند و با فاسقان همراه شوند.

بنابراین شرط نجات انقلاب اسلامی از این خطر هوشیاری مسئولان و دولتمردان و مراقبت از اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی است.

یادمان باشد پیام آفتاب    دست نا اهلان نیفتد انقلاب

قال علی علیه السلام: حسن سیاسه یستدیم الریاسه سیاست نیکو باعث پایداری دولتهاست و از نشانه های پایداری دولت هوشیاری در سامان دادن کارها و مراقبت  بر اوضاع مملکت است.

اینک ما در معرض امتحان و آزمونی بزرگ قرار داریم که آیا آرمانهای امام و انقلاب را تداوم می بخشیم یا بنا به مصلحت سکوت کرده و بی تفاوت می مانیم؟؟

والسلام

زمانی گندمانی

امام جمعه بخش میمه