وضعیت اصلاح طلبان در استان اصفهان مطلوب نیست

2016-01-30
46 بازدید

عملکرد فرماندار اصفهان در ایام ثبت‌نام‌ها و بستن حوزه‌های ثبت‌نام به روی خبرنگاران نشان داد که از همان ابتدا اصلاح‌طلبان در وضعیت خوبی نیستند و این اصولگرایان هستند که در این استان قدرت خود را به رخ می‌کشند. به گزارش خبرنگار ایلنا، پیش از این وضعیت اصلاح‌طلبان در استان‌های فارس، همدان، چهار محال و بختیاری […]

۹۹۹۲۵۱

عملکرد فرماندار اصفهان در ایام ثبت‌نام‌ها و بستن حوزه‌های ثبت‌نام به روی خبرنگاران نشان داد که از همان ابتدا اصلاح‌طلبان در وضعیت خوبی نیستند و این اصولگرایان هستند که در این استان قدرت خود را به رخ می‌کشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیش از این وضعیت اصلاح‌طلبان در استان‌های فارس، همدان، چهار محال و بختیاری و آذربایجان شرقی در گزارش‌های جداگانه بررسی شد. در این میان تنها استان آذربایجان شرقی وضعیت مناسب‌تری داشت و حداقل دو نیروی اصلاح‌طلب در آن حوزه باقی مانده بود و در دیگر حوزه‌ها وضعیت چندان رضایت‌بخش نبود. در استان اصفهان نیز اصلاح‌طلبان همچون سایر مناطق، وضعیت مطلوبی ندارند و رایزنی‌های اصلاح‌طلبان و نیروهای نزدیک به دولت در این استان برای فراهم کردن امکان حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ادامه دارد.

از میان افرادی که در لیست اولیه اصلاح‌طلبان اصفهان قرار داشتند، تنها دو نامزد تایید شده‌اند. یکی در اصفهان و دیگری در نائین. به این ترتیب از میان ۱۹ حوزه انتخابیه استان اصفهان، تنها در دو کرسی برای نامزدهای اصلاح‌طلب فراهم است.

در این شرایط برخی از اصلاح‌طلبان امیدوارند در روزهای آینده و با تایید صلاحیت برخی نامزدهای اصلاح‌طلب، امکان رقابت در برخی حوزه‌های دیگر فراهم شود. شهر اصفهان (برای پر شدن ۴ جای خالی لیست پنج نفره) و حوزه‌های انتخابیه لنجان و اردستان و شاهین‌شهر از جمله حوزه‌هایی هستند که نامزدهای اصلاح‌طلب متعددی ثبت‌نام کرده‌اند و با مشکل رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت امکان حضور در انتخابات را پیدا نکرده‌اند و اصلاح‌طلبان امیدوارند در این حوزه‌ها با تجدید نظر در بررسی صلاحیت هیئت‌های نظارت، امکان رقابت برای اصلاح‌طلبان فراهم شود.

در حوزه‌های انتخابیه فریدن، شهرضا و سمیرم نیز تمامی چهره‌های اصلی اصلاح‌طلبان که امید به پیروزی آنان وجود داشت رد صلاحیت شدند، اما چهره‌هایی نزدیک به تفکر اعتدالی تایید شده‌اند اما با توجه به فضای یاس از رد چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب، جلسات اصلاح‌طلبان درباره چگونگی حمایت از این افراد ادامه دارد.