گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۴/۱۱/۹

2016-01-30
36 بازدید

نماز شکوهمند جمعه ی این هفته به امات حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار کردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز خود و نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد . اهم مطالب خطبه ی اول نماز بدینشرح است : – حضرت علی […]

CIMG0177

نماز شکوهمند جمعه ی این هفته به امات حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار کردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز خود و نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد . اهم مطالب خطبه ی اول نماز بدینشرح است :

CIMG0178

– حضرت علی علیه السلام  : همانا تقوا کلید مطمئنی برای باز شدن درها و راه یابی به سعادت می باشد . تقوی یعنی انسان مواظب دست و دهان و شکم خویش باشد

CIMG0219

– از مهمترین پایه های ارکان الهی نماز و زکات می باشد چرا که نشانه  ایمان به خداوند و همچنین نشانه ی پای بندی به احکام الهی می باشند . در عین حال نماز و زکات نشانه ی تسلیم شدن در پیشگاه الهی نیز می باشند . نماز و زکات هر دو عامل پاکی و دور شدن شیطان از انسان می باشند . زکات باعث پاکی اموال و جان انسان ها می باشد . و خداوند متعال نماز و زکات را همسان و همزاد همدیگر قرار داده است

CIMG0187

– امام محمد باقر ع : هر کس نماز بخواند و زکات ندهد مانند اینست که نماز نخوانده است . خداوند نماز و زکات را در اکثر آیات در کنار یکدیگر قرار داده است .

CIMG0208

– خداوند انسان را امتحان می کند بوسیله ی اموال ، جان که آیا بنده زکات مال را پرداخت می کند یا نه ؟ خداوند افرادی را مذمت می کند که چرا  بعضی از احکام را قبول دارند و بعضی را قبول ندارند .

CIMG0196

پیامبر اکرم : بهترین عبادت خداوند آگاهی در دین می باشد .

شرکت در نماز جمعه نماد پای بندی به احکام دین می باشد چرا که این امر تاثیر زیادی درعاقبت به خیری انسان دارد .

CIMG0203

خطبه ی دوم نماز جمعه با توصیه به تقوی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . اهم مطالب این خطبه بدینشرح است :

– امام باقر ع : کار خیر و صدقه در روز جمعه پاداش مضاعف دارد . و هر کس بدون عذر شرعی نماز جمعه را ترک کند از رحمت الهی باز خواهد ماند .

CIMG0205

– فرارسیدن ایام الله دهه ی فجر و روزهای پیروزی انقلاب اسلامی که پس از ۳۷ سال با عبور از گردنه های تحریم و فتنه های مختلف به دوران رشد و بلوغ سیاسی رسیده است گرامی می داریم .

CIMG0206

مناسبت ها :

– ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی به میهن اسلامی

– انجام موفقیت آمیز مانور ولایت که نشانه ی توانمندی نظام اسلامی است .

CIMG0209

– شرط موفقیت در انتخابات پیش رو پرهیز از مسائل تنش زا می باشد  . افرادیکه می خواهند نفوذ پیدا کنند و به نوعی تغییرات در انتخابات بوجود آورند سخت در اشتباهند چرا که مردم ما هوشیار هستند و می دانند به چه کسانی رای بدهند و قبل از این انگیزه ی افراد را از کاندیداتوری می دانند .

CIMG0211

– توجه به مسایل بهداشتی و تاکید جهت برگزاری ازدواج ساده و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت بی رویه در منطقه از جمله ی امور مهمی است که باید توسط مسئولین منطقه و شهرستان مورد توجه قرار گیرد .

CIMG0215

خلاصه ی خطبه ها – علی رصاف

تصاویر – جهانگیر حدادیان

مکبر – صمدی فر

CIMG0190

CIMG0198 CIMG0200

CIMG0212