غرور پلنگ ها را نشکنید

2016-01-28
357 بازدید

اما بشنوید از استان سیستان و بلوچستان که یک قلاده پلنگ شب گذشته تعداد ۱۶ راس گوسفند را تلف کرد. این پلنگ که چوپان ۶۳ ساله ایرانشهری را نیز در پی حمله به گله زخمی کرده است ظاهرا با وجود تهدید چوپان و حتی پرتاب سنگ هم از رو نرفته و برای دقایقی در میان […]

۵۷۹۳۹۲۱۴۷۱۱۴۸۹۱۲۰۱۴۲۱۲۴۲۲۱۷۲۷۹۱۴۲۱۹۶۱۴۵۱۸۱

اما بشنوید از استان سیستان و بلوچستان که یک قلاده پلنگ شب گذشته تعداد ۱۶ راس گوسفند را تلف کرد.

این پلنگ که چوپان ۶۳ ساله ایرانشهری را نیز در پی حمله به گله زخمی کرده است ظاهرا با وجود تهدید چوپان و حتی پرتاب سنگ هم از رو نرفته و برای دقایقی در میان گله جولان می داده است.

جالب اینجا است که رئیس اداره حفاظت از محیط زیست ایرانشهر می گوید اگر می خواهید پلنگ ها زودتر مکان مورد حمله را ترک کنند غرورش را نشکنید.

محمد انور هاشمزهی در این باره اظهار داشت: روز گذشته قلی بلوچی مورد حلمه یک قلاده پلنگ قرار گرفت به طوری که این چوپان ۶۳ ساله از ناحیه صورت، دست و پا زخمی و برای مداوا به بیمارستان خاتم الانبیاء ایرانشهر منتقل شد.

وی با بیان اینکه تمام خسارت دام های تلف شده و هزینه درمان این چوپان از سوی اداره محیط زیست پرداخت می شود بیان کرده: پلنگ به دلیل غرور زیاد در شرایط تحت فشار به سختی محل را ترک می کند، بنابر این انتظار می رود اگر مردم منطقه با این حیوان مواجه شده، هرگز سعی نکنند به او حمله کرده و یا با پرتاب سنگ و چوب او را تحریک کنند.

وی افزود: این حیوان در صورت احساس آزاد بودن در هنگام فشار، خودش از محل دور می شود