از کامنت ها – پیشنهادهایی برای خدمات هلال احمر

2016-01-28
82 بازدید

مَن اصبَحَ و لم یَهتَمَّ بِاُمور المسلمینَ فلیسَ بِمسلم با سلام خدمت جناب آقای هرندی و آرزوی توفیق شما همانگونه که استحضار دارید از محور میمه تا کارخانۀ گلبهار ونداده روشنائی جاده در چند سال اخیر موجب کاهش چشمگیری در آمار تصادفات این محدوده گردیده است و از طرفی محور گردنۀ داس تا کارخانه قیر […]

۸۱۶۹۰۹۶۰-۷۰۰۴۶۹۱۹

مَن اصبَحَ و لم یَهتَمَّ بِاُمور المسلمینَ فلیسَ بِمسلم
با سلام خدمت جناب آقای هرندی و آرزوی توفیق شما
همانگونه که استحضار دارید از محور میمه تا کارخانۀ گلبهار ونداده روشنائی جاده در چند سال اخیر موجب کاهش چشمگیری در آمار تصادفات این محدوده گردیده است و از طرفی محور گردنۀ داس تا کارخانه قیر نیز به دلیل فاصلۀ زیاد دو لاین رفت و برگشت کمتر موجب تصادفات می گردد. با توجه به اینکه در محور گردنه گلّه ونداده (داس) تا کارخانه گلبهار ، دو لاین جاده به هم نزدیک می باشند و هیچگونه روشنائی معابر وجود ندارد موجب تداخل نور خود روها در چشم رانندگان مقابل و بروز تصادف و برخورد به گارد ریل ها می شود. و با عنایت به اینکه فاصلۀ اورژانس وزوان و مورچه خورت با محدودۀ مذکور زیاد است لذا پیشنهاد می گردد:
اولاً برای پوشش دهی خدمات هلال احمر به محور یاد شده و محور گردنۀ گلّه ونداده(داس) – گدارسرخ (کارخانه قیر) یک کمپ امداد جاده ای احداث و یک دستگاه آمبولانس مجهز و اعتبار لازم برای امدادگران وتکنسین (توسط اورژانس یا هلال احمر)درخواست شود.
ثانیاً: با هماهنگی با فرمانداری و بخشداری و همکاری اداره راه و ترابری و ادارۀ برق نسبت به تأمین روشنائی محور داس- گلبهار بذل عنایت شود. بدیهی است این کار ضمن جلوگیری از کشتار مسافران که همۀ ما در قبال آن مسؤلیم، از بروز خسارت به خودروها و تحمیل هزینه بر مملکت – از صدمه خوردن به حفاظ های جاده (گارد ریل) و تخریب اسفالت (به دلیل ریختن گازوئیل، روغن و بنزین خودروهای تصادفی) – از تحمیل زحمت و هزینه برای امدادگران اورژانس و هلال احمر و بخش درمان کشور خواهد کاست و از سوئی موجب احساس امنیت و کاهش استرس رانندگان خواهد بود. گرچه تیر کوبی و تأمین هزینۀ روشنائی را نمی توان انکار کرد؛ اما چنانچه هزینه های یک سال برق مصرفی را با قیمت یک انسان بر اساس دیۀ شرعی، محاسبه کرده و با تعداد کشته ها در آن مدت مقایسه کنیم، جائی برای تعلل و کوتاهی باقی نمی ماند. بندۀ حقیر انچه به ذهنم رسید به استحضار رساندم، شما نیز پیگیر باشید و انجام وظیفه نمائید و تلاش خود را بنمائید، هر مسئولی کوتاهی کرد، همو مدیون خواهد بود. حتی اگر یک نفر متضرر شود و این به واسطۀ کوتاهی حلقه ای از زنجیرۀ مسئولین باشد همان حلقه در پیشگاه خداوند باز خواست خواهد شد. جهد کنید این حلقه شما نباشید. اجرتان باخداوند متعال.
سوماً: از تحمیل هزینه های خسارات جانی و مالی به بیمه ها جلوگیری خواهد شد.