حاجی : شورای نگهبان دقت کند تا حقی از کسی ضایع نشود

2016-01-24
193 بازدید

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس، با تأکید بر اینکه حق نظام جمهوری اسلامی فراتر از حق اشخاص است، گفت: شورای نگهبان در عین مراقبت از حق اشخاص، محکم به وظیفه قانونی خود عمل کند. حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به هجمه های اخیر از سوی جریان اصلاحات به شورای […]

IMG_8913-copy

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس، با تأکید بر اینکه حق نظام جمهوری اسلامی فراتر از حق اشخاص است، گفت: شورای نگهبان در عین مراقبت از حق اشخاص، محکم به وظیفه قانونی خود عمل کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به هجمه های اخیر از سوی جریان اصلاحات به شورای نگهبان و القاء خدشه در انتخابات آینده اظهار داشت: اگر نگاهی به قانون اساسی جمهوری اسلامی که میثاق ملی است بیندازیم می بینیم که تعداد اصول قانون اساسی که به جایگاه و وظایف شورای نگهبان اشاره می کند، نسبت به بسیاری از نهادهای دیگر جایگاه برتر و بالاتری است.

وی افزود: این نکته نشان دهنده دیدگاه درست و بجای تدوین کنندگان قانون اساسی است که به موضوع حفاظت و حراست ماهوی از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی پرداخته اند و شورای نگهبان نیز هم در زمینه تطبیق روانی با مقررات شرع اسلام و قانون اساسی فعالیت های خوبی داشته و هم در زمینه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات گوناگون، در طی سال های پس از انقلاب اسلامی با دقت و شجاعت عمل کرده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: تلاش شورای نگهبان در همه دوره ها این بوده است تا افرادی در معرض انتخاب برای جایگاه های مهم و کلیدی کشور قرار بگیرند که مشکلی نداشته باشند و در این زمینه نیز عموما موفق عمل کرده اند و ما نیز حمایتمان را از این نهاد قانونی و تاثیر گذار اعلام می کنیم.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: یکی از وجوه امتیاز نظام سیاسی ما با سایر نظام های سیاسی دنیا این است که برای حفظ روند حرکت کشور در چارچوب شرع مقدس و قانون اساسی، نهادی مانند شورای نگهبان ایجاد شده است و در بزنگاه ها این نهاد نشان داده است که به چیزی جز حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام توجه ندارد. هرچند ممکن است نسبت به برخی تصمیمات این نهاد اعتراضی نیز وجود داشته باشد که البته این نیز مسیر قانونی خود را دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعتراضی هم از سوی نامزدها وجود داشته باشد با اعتقادی که دلسوزان نظام به اعضای شورای نگهبان مخصوصا فقهای آن دارند بعید است که حقی از کسی تضییع شود.

عمل خلاف قانون و موج‌سواری، به مصلحت کشور نیست

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخواردر مجلس با اشاره به برخی اظهار نظرهای سران جریان اصلاحات و استانداران دولت که در هفته های اخیر به دلیل انتقاد به عملکرد شورای نگهبان آن را به تقلب در انتخابات تشبیه کرده اند، گفت: هرکسی که در هر مقطعی بخواهد خلاف قانون اعمال نفوذ کند، و سوار بر موج شود تا به هدف برسد، نه به مصلحت کشور است و نه به هدف می رسد.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: شورای نگهبان در عین حال که باید محکم به وظیفه قانونی خود عمل کند در عین حال باید دقت و مراقبت لازم را داشته باشد تا حقی از کسی تضییع نشود و تاکنون نیز عمدتا همین طور بوده است.

وی در عین حال تصریح کرد: صرف نظر از حق اشخاص و فراتر از آن، نظام جمهوری اسلامی حق بیشتری به گردن همه دارد و اعضای شورای نگهبان مسئولیت حفظ همین نظام را برعهده دارند.