عزت الهی: غرور کاذب آقایان تیم ملی راحذف کرد

2016-01-24
95 بازدید

شکر خدا بعد از مصدومیتی که داشتم الان شرایطم خوب است و الان یک هفته ای می‌شود که مجددا تمریناتم را شروع کرده‌ام. با کار شکنی‌های امارات متأسفانه نتوانستم به همراه تیم روستوف در اردوی امارات شرکت کنم. فردا بازیکنان ما از اردو برمی‌گردند. در این مدت هم من زیر نظر مربی بدن‌ساز تیم،  تمریناتم […]

۰۱۰۷۵۴۵۰
شکر خدا بعد از مصدومیتی که داشتم الان شرایطم خوب است و الان یک هفته ای می‌شود که مجددا تمریناتم را شروع کرده‌ام. با کار شکنی‌های امارات متأسفانه نتوانستم به همراه تیم روستوف در اردوی امارات شرکت کنم. فردا بازیکنان ما از اردو برمی‌گردند. در این مدت هم من زیر نظر مربی بدن‌ساز تیم،  تمریناتم را پیگیری کرده‌ام،  دو روز استراحت می‌کنیم و بعد از آن اردوی اسپانیا را پیش رو داریم. امیدوارم که روستوف در نیم‌فصل دوم هم بتواند همان روند خوب نیم‌فصل اول را ادامه دهد. در مورد ITC  من هم که سوال کردید، خوشبختانه الان ITC من صادرشده و برای همین هم می‌توانم به صلاحدید مربیان در دور برگشت برای روستوف به میدان بروم.

غرور کاذب آقایان باعث حذف تیم ملی شد
در مورد تیم ملی امید هم باید بگویم که از حذف این تیم از رقابت‌های مقدماتی المپیک خیلی ناراحت شدم. به همه بازیکنان خسته نباشید می‌گویم. یک خسته نباشید جانانه و ویژه هم به آقای کاشانی می‌گویم او واقعاً در این مدت خیلی برای تیم زحمت کشید و مانند یک پدر بالای سر تیم بودند. بچه‌ها همه تلاششان را کردند ولی متأسفانه بعضی از دوستان منافع شخصی‌شان را بیشتر از نتیجه گیری تیم دوست داشتند و با غرور کاذبشان باعث شدند تیم متضرر شود مثل مصاحبه‌هایی که علیه تیم ملی می‌کردند. آنها میخواستند  مربی بزرگی مثل آقای کی روش را با مصاحبه هایشان زیر سوال ببرند؟ ولی خدا را شکر که خدا خودش جای حق نشسته است.

دلم برای زحمات که آقای کاشانی کشید، می‌سوزد
خدا  توانایی‌های همه را می‌بیند و فکر می‌کنم بعد از حذف تیم ملی، خیلی از مسائل برای مردم ما روشن شده باشد . کسانی که تا دیروز مصاحبه می‌کردند و می‌خواستند خودشان را از طریق سوژه های مختلف در رسانه‌ها مطرح کنند، چطور غرور خودشان را به موفقیت تیم ملی ترجیح دادند و با اینکار ۴ سال دیگر تیم امید را از حضور در المپیک محروم کردند. دیگر صحبتی ندارم فقط می گویم  واقعا متاسفم! دلم برای آقای کاشانی می‌سوزد. خود من به چشم دیدم که چقدر او برای موفقیت تیم تلاش می کرد دوست دارم صحبتهای من را  ببیند و بخواند. با وجود اینکه ایران به المپیک صعود نکرد ولی زحمات ایشان نادیده گرفته نشده است. خود من در ترکیه با آقای کاشانی صحبت کردم. همه بازیکنان می‌دانند که چقدر برای تیم زحمت کشیده است. خدماتی که او به تیم ملی امید ارائه داده باعث شده تا امیدها تا امروز سرپا بمانند.

در هیچ سیستمی ندیده بودم که در هر بازی ۶ تغییر رخ دهد

* بسیاری از کارشناسان معتقدند ترکیب‌های متغیر کادر فنی باعث شد آن‌طور که باید از مهره‌های خوب در تیم ملی بهره نبریم، نظر شما در این مورد چیست؟
عزت الهی: در مورد تغییر مکرر ترکیب ایران با نظر کارشناسان موافقم. خود من یکی از منتقدها در این زمینه بودم. در دیدار اول مقابل سوریه ما با ترکیبی به زمین رفتیم و در بازی دوم مقابل قطر ما ۶ تغییر نسبت به دیدا اول داشتیم. این مساله اعتماد به نفس بازیکن داخل زمین را پایین می‌آورد و باعث می شود در چنین تورنمنت بزرگی تا بازیکنان همدیگر را در زمین شناختند و خواستند  اشتباهات بازی قبل را رفع کنند، کس دیگری به جای آنها به زمین برود. پس می بینیم که صد در صد این تغییرات به تیم لطمه می‌زند و باعث می شوند تا بازیکنان ازلحاظ روحی تضعیف ‌شوند من تا به حال چنین سیستمی ندیده بودم شاید در رده باشگاهی آن‌هم درون دروازه مربی به سیستم چرخشی اعتقاد داشته باشد ولی خود من به‌شخصه ندیده بودم که تیمی در یک تورنمنت رسمی و مهم در هر بازی ۵،۶ تغییر نسبت به بازی قبلش داشته باشد

کوبیدن کی روش که کارنامه موفقی در پایه‌ها دارد، درست نبود

*فکر می‌کنی حضور آزمون و عزت الهی می‌توانست به صعود تیم ملی از این مرحله کمک کند؟

عزت الهی: در مورد حضور خودم و سردار هیچ نظری نمی‌دهم و فکر می‌کنم که مردم باید قضاوت کنند که آیا ما می‌توانستیم به تیم ملی کمک کنیم یا نه؟ البته تا امروز مردم همیشه ما را حمایت کردند و از این به بعد هم آن‌ها باید در این مورد تصمیم بگیرند. توانایی‌های همه بازیکنان مشخص است. کما اینکه ما در این رقابت‌ها بازیکنان خوبی داشتیم که اگر دوستان یک مقدار غرور شخصی خودشان و مشکلات شخصی را وارد تیم ملی نمی کردند و حداقل در چنین برهه مهمی از زمان می‌آمدند از تمام امکانات موجود در جهت موفقیت تیم استفاده می‌کردند و کمتر به فکر ارضای غرور خودشان بودند، تیم هم نتیجه بهتری می‌گرفت. من و سردار خیلی دوست داشتیم در این مسابقات باشیم، ولی متأسفانه هم باشگاه روستوف به ما اجازه نداد و هم اینکه هر دو با مصدومیت‌های کوچکی روبرو بودیم. این مردم هستند که باید در مورد نبود ما در این تورنمت، قضاوت کنند. در این چند روز مردم خیلی نسبت به ما لطف داشتند دست تک‌تک آن‌ها را می‌بوسم و به خاطر لطفی که نسبت به ما دارند، متشکرم.

 کوبیدن کی روش با توجه به کارنامه او درست نبود

* خیلی‌ها معتقدند که تاریخ‌مصرف مربیگری آقای مایلی کهن در تیم ملی تمام‌شده است؟
من کوچک‌تر از آن هستم که در مورد مسائل فنی و یا کادر فنی صحبتی کنم. من فکر می‌کنم مردم خودشان بهترین قاضی‌ها هستند که آن‌ها می‌توانند با کنار هم قرار دادن  مصاحبه‌هایی که قبل از این بازی انجام شد،  خوب را از بد تشخیص بدهند . من فکر می‌کنم بعضی‌ها فکر می‌کردند که هر روز  برعلیه یک نفر مصاحبه کردن، دانش شان را افزایش می‌دهد. کوبیدن مربی بزرگی مثل کی روش که در کارنامه خودش قهرمانی اروپا با رده‌های پایه را دارد و با بازیکنانی بسیار بزرگ‌تر از فوتبالیست‌ها ایرانی کارکرده است، اصلا درست نبود. اینکه ما بخواهیم بدون طی کردن دوره آموزشی فقط با مصاحبه کردن برعلیه کی روش خودمان را نشان دهیم.

با برداشتن تحریم‌ها شرایط برای فوتبال بهتر می‌شود
فکر می‌کنم باید بیاییم همه دست‌به‌دست هم بدهیم و حذف تیم ملی امید را ریشه‌یابی کنیم تا دوباره مجبور نشویم ۴ سال دیگر از حذف امیدها  صحبت کنیم.  با تلاش و لطف آقای رئیس‌جمهور و آقای ظریف و برداشته شدن تحریم هدف شرایط هم برای ایران بهتر شده است و دست مسوولین برای استفاده از امکانات بازتر است. امیدوارم که مسوولین بیایند و مشکلات تیمهای پایه را ریشه‌یابی کنند و به تیم ملی کمک کنند.