انتخابات حق الناس وامانت الهی ، بقلم امام جمعه ی میمه ( ۲ )

2016-01-16
88 بازدید

قسمت دوم(( انتخابات حق الناس وامانت الهی)) ان الله یامرکم ان تودوالامانات الی اهلها    ( سوره نسا ء    آیه ۵۸) ادیان الهی و کتب آسمانی بر رعایت امانت و سپردن آن به اهلش تاکید فراوان دارند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند : لیس منا من خان بالامانه .    از ما […]

IMG_3430

قسمت دوم(( انتخابات حق الناس وامانت الهی))

ان الله یامرکم ان تودوالامانات الی اهلها    ( سوره نسا ء    آیه ۵۸)

ادیان الهی و کتب آسمانی بر رعایت امانت و سپردن آن به اهلش تاکید فراوان دارند.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند :

لیس منا من خان بالامانه .    از ما اهل بیت نیست کسی که در امانت خیانت کند .   ( آیینه سخن ص ۳۹ )

و البته باید توجه داشته باشیم که امانت مصادیق فراوانی داشته و هر کدام از آنها اهمیت خاص خود را دارد و مهم ترین آنها امانتهای عمومی و انتخاب افراد برای مسئولیتهای سنگین و پستهای سرنوشت سازمی باشد وازمهمترین  آنها انتخاب نماینده مجلس شورای اسلامی است . که بلحاظ تصمیم گیری در مسائل کلان کشور و تصویب قوانین جایگاه ویژه و نقش موثری در حفظ استقلال کشور و رعایت احکام الهی خواهد داشت.

از این رو دقت در انتخاب مصداق بارز رعایت امانت است  و تحقق آن به انتخاب انسانی کاردان، متعهد، و لایق برای جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی  می باشد.

بدیهی است از باب کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته ، عواقب این انتخاب متوجه انتخاب کننده بوده و باید در قبال رای خود پاسخگو باشد .                   کتاب آئینه سخن ص ۳۱۳

و البته نباید فراموش کنیم که رای ما امانت است و در قبال آن مسئول خواهیم بود؛ پس بیاییم ملاکهای واقعی را در نظر بگیریم و معیار انتخاب، صلاحیت و شایستگی برای تصدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی که تصمیمات او در سرنوشت کشور و حفظ اسلامیت نظام جمهوری اسلامی تاثیر گذار می باشد.

توجه به این نکته ضروری است که سهل انگاری در انتخاب افراد صالح علاوه بر خیانت در امانت باعث روی کار آمدن افراد فاقد صلاحیت می شود که تصمیم ناصواب آنها مانع پیشرفت امور و تحقق آرمانهای نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

علم و مال ومنصب وجاه وقران               فتنه آرد بر کف بد گوهران

پس قضا زین فرض شد بر مومنان      تا ستانند از کف مجنون سنان

 زمانی گندمانی