دشت میمه به عنوان پایلوت در حفاظت از منابع آب

2015-11-29
178 بازدید

 چهارمین جلسه کمیته حفاظت از منابع اب شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان و سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار گردید. فرماندار در این جلسه ضمن تاکید بر مدیریت صحیح منابع آب در شهرستان بر اهمیت حفظ و حراست از منابع آب تاکید کرد و افزود: […]

hmab2

 چهارمین جلسه کمیته حفاظت از منابع اب شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان و سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار گردید.

فرماندار در این جلسه ضمن تاکید بر مدیریت صحیح منابع آب در شهرستان بر اهمیت حفظ و حراست از منابع آب تاکید کرد و افزود: ضروریست دستگاههای ذیربط با افرادی که به صورت غیر مجاز و غیرقانونی مبادرت به برداشت از منابع آب می نمایند و سبب تضییع حقوق مردم شهرستان میشود برخورد قانونی به عمل آورند.

وی در ادامه بر ضرورت برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی با کشاورزان در خصوص  نصب و استفاده از کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های مجاز تاکید نمود و خواستار عزم و اراده جمعی برای اجرای طرح تعادل بخشی که موجب نظارت بر نحوه و میزان استفاده از آب های زیر زمینی و کاهش برداشت های سفره های زیر زمینی میشود شد.

میر محمد صادقی مدیر عامل آب منطقه ای اصفهان نیز در این جلسه، با اشاره به برداشت اضافه از ذخائر آب خوان های استان ،بر ضرورت اجرای طرح تعادل بخشی بویژه در دشت های مورچه خورت و میمه که به عنوان دشتهای پایلوت انتخاب شده اند  تاکید نمود.

منبع : سایت فرمانداری شهرستان

پایلوت بر اساس لغت نامه ی پارسی – ویکی یعنی : طرح آزمایشگاهی ، چک نویس ، طرح قبل از اجرا ، کاردستی