نماز شکوهمند جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر میمه برگزار گردید . امام جمعه ی بخش میمه در آغاز خطبه ی اول نماز خود و نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوی دعوت نمود و گفت : امیرالمونین علی علیه السلام فرموده اند : تقوی قلعه و دژ محکمی است […]
نماز شکوهمند جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر میمه برگزار گردید . امام جمعه ی بخش میمه در آغاز خطبه ی اول نماز خود و نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوی دعوت نمود و گفت : امیرالمونین علی علیه السلام فرموده اند : تقوی قلعه و دژ محکمی است که باعث عزت افراد می شود .
در حقیقت تقوی کنترل دست و زبان و اعضا و جوارح است . خطیب جمعه ی میمه در ادامه به مبحث پیامهای نهضت عاشورا پرداخت و یادآور شد دوست و دشمن شناسی سید الشهدا مبتنی بر دین است . امام اولیاء الله را دوست دارد و دشمن اعداء الله است . انسانهای مومن باید ولایت اولیاء الله را بپذیرند و تولی و تبری داشته باشند .
محبت اولیاء الله نشانه ی پیوند دین و اهل بیت است . پیامبر اکرم ص در همین رابطه فرموده اند : اساس و زیربنای معرفت انسان به خدا ، محبت است . امام صادق فرموده اند : از نشانه های عقل ، محبت از روی معرفت و پیروی پس از معرفت است . پیامبر اکرم فرموده اند : لباس دشمنان مرا مپوشید و از غذای آنها استفاده نکنید چرا که تاثیر گذار است . اگر لباس یک قوم تغییر کرد تفکر آنها هم تغییر می کند مثل جریان ترویج فساد در اندلس و تغییر دین آن ها . بارالها از دل های ما حب ولایت را مگیر .
خطبه ی دوم نماز با صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد و فضیلتهای روز جمعه به عنوان روز عبادت و بندگی و دعا و قرآن و روز رسیدگی به امور بهداشت و روز نماز جمعه بیان گردید . رسول گرامی اسلام فرموده اند هر کس سه جمعه ی متوالی بدون عذر شرعی نماز جمعه را ترک کند بر قلب او مهر نفاق زده می شود .
امام جمعه ی بخش میمه در ادامه ی خطبه ی دوم و با توجه به هفته ی بسیج تاکید امام راحل را بر حاکمیت تفکر بسیجی دانست و مقابله با دشمنان را بوسیله ی تفکر بسیجی و تحقق اقتصاد مقاومتی امکان پذیر دانست . بسیج اختصاص به دوران جنگ ندارد و متعلق به همه ی زمانهاست و بسیج در همه ی عرصه ها ذکارساز است .
حجت الاسلام زمانی با توجه به راهپیمایی اربعین گفت : بزرگترین همایش کربلایی اربعین پاسخگویی به تهدیدهای معاندین است و این جوشش حسینی است که به یک فرهنگ تبدیل شده است و این باید درسی برای تکفیری ها باشد . امام جمعه ی میمه سپس به بیان مناسبتهای هفته به شرح زیر پرداخت :
۷ آذر روز نیروی دریایی
۱۰ آذر ، شهادت آیت الله سید حسن مدرس
وی سپس بر این نکته تاکید کرد که نمایندگانی مثل مدرس باید به مجلس راه یابند . امام جمعه ی بخش میمه در خاتمه چاره اندیشی برای کمربندی میمه ، رفع نیازهای درمانی و بهداشتی بخش و ایجاد اشتغال توسط مسئولین را مورد تاکید قرار داد.
گزارش نماز حسین کاشی پز
تصاویر امیر حسین صادق
هر مطلبی در نماز جمعه عنوان شود مسئولین باید به ان رسیدگی کنند وکرنه اعتقاد مردم کم میشود پس مسئولین بفکر کمربندی باشید نه بفکر امدن اسد و اسفندی از کربلا شاید…………………………..
پارچه نوشته رو ببینید . شما به رهبر معظم تبریک می گید !! شما در منطقه خودمون کار کنید
پیشاپیش زیارتشون قبول !!!
سلام آقای شیبانی چرا کامنت من در مورد سفر آقای اسد و اسفندى و نبود اتحاد بین اعضای شورا سانسور شده ؟
شهروند محترم ضمن عرض سلام به شما هم توصیه میکنم که جهت اظهارنظر ابتداکسب اطلاعات لازم است اتفاقا مایک تیم ۶نفره ی شوراوشهردار درهمه حال آماده درمیمه داریم که همدل وهمزبان ودریک فضای دوستانه به کاروتلاش مشغولندواگر امروز دونفرازاعضای محترم آن به کربلارفته اند دلیل برنبود وحدت دربین آنها نیست موفق باشید
چو عکسی ز آفتاب آن جهان است هر آن چیزی که در عالم عیان است
که هر چیزی به جای خویش نیکوست جهان چون زلف و خط و خال و ابروست
رخ و زلف آن معانی را مثال است تجلی گه جمال و گه جلال است
رخ و زلف بتان را زان دو بهر است صفات حق تعالی لطف و قهر است
نخست از بهر محسوس است موضوع چو محسوس آمد این الفاظ مسموع
کجا بیند مر او را لفظ غایت ندارد عالم معنی نهایت
کجا تعبیر لفظی یابد او را هر آن معنی که شد از ذوق پیدا
به مانندی کند تعبیر معنی چو اهل دل کند تفسیر معنی
که این چون طفل و آن مانند دایه است که محسوسات از آن عالم چو سایه است
بر آن معنی فتاد از وضع اول به نزد من خود الفاظ ماول
چه داند عام کان معنی کدام است به محسوسات خاص از عرف عام است
از آنجا لفظها را نقل کردند نظر چون در جهان عقل کردند
چو سوی لفظ معنی گشت نازل تناسب را رعایت کرد عاقل
ز جست و جوی آن میباش ساکن ولی تشبیه کلی نیست ممکن
که صاحب مذهب اینجا غیر حق نیست بدین معنی کسی را بر تو دق نیست
عبارات شریعت را نگهدار ولی تا با خودی زنهار زنهار
فنا و سکر و آن دیگر دلال است که رخصت اهل دل را در سه حال است
بداند وضع الفاظ و دلالت هر آن کس کو شناسد این سه حالت
مشو کافر ز نادانی به تقلید تو را گر نیست احوال مواجید
نه هر کس یابد اسرار طریقت مجازی نیست احوال حقیقت
مر این را کشف باید یا که تصدیق گزاف ای دوست ناید ز اهل تحقیق
تو را سربسته گر خواهی بدانی بگفتم وضع الفاظ و معانی
لوازم را یکایک کن رعایت نظر کن در معانی سوی غایت
ز دیگر وجهها تنزیه میکن به وجه خاص از آن تشبیه میکن
نمایم زان مثالی چند دیگر چو شد این قاعده یک سر مقرر