گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۴/۹/۶

2015-11-28
323 بازدید

نماز شکوهمند جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر میمه برگزار گردید . امام جمعه ی بخش میمه در آغاز خطبه ی اول نماز خود و نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوی دعوت نمود و گفت : امیرالمونین علی علیه السلام فرموده اند : تقوی قلعه و دژ محکمی است […]

namaz (9)

نماز شکوهمند جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر میمه برگزار گردید . امام جمعه ی بخش میمه در آغاز خطبه ی اول نماز خود و نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوی دعوت نمود و گفت : امیرالمونین علی علیه السلام فرموده اند : تقوی قلعه و دژ محکمی است که باعث عزت افراد می شود .

namaz (5)

در حقیقت تقوی کنترل دست و زبان و اعضا و جوارح است . خطیب جمعه ی  میمه در ادامه به مبحث پیامهای نهضت عاشورا پرداخت و یادآور شد دوست و دشمن شناسی سید الشهدا مبتنی بر دین است . امام اولیاء الله  را دوست دارد و دشمن اعداء الله است . انسانهای مومن باید ولایت اولیاء الله را بپذیرند و تولی و تبری داشته باشند .

namaz (8)

محبت اولیاء الله نشانه ی پیوند دین و اهل بیت است . پیامبر اکرم ص در همین رابطه فرموده اند : اساس و زیربنای معرفت انسان به خدا ، محبت است . امام صادق فرموده اند : از نشانه های عقل ، محبت از روی معرفت و پیروی پس از معرفت است . پیامبر اکرم فرموده اند : لباس دشمنان مرا مپوشید و از غذای آنها استفاده نکنید چرا که تاثیر گذار است . اگر لباس یک قوم تغییر کرد تفکر آنها هم تغییر می کند مثل جریان ترویج فساد در اندلس و تغییر دین آن ها . بارالها از دل های ما حب ولایت را مگیر .

namaz (2)

خطبه ی دوم نماز با صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد و فضیلتهای روز جمعه به عنوان روز عبادت و بندگی و دعا و قرآن و روز رسیدگی به امور بهداشت و روز نماز جمعه بیان گردید . رسول گرامی اسلام فرموده اند هر کس سه جمعه ی متوالی بدون عذر شرعی نماز جمعه را ترک کند بر قلب او مهر نفاق زده می شود .

namaz (6)

امام جمعه ی بخش میمه در ادامه ی خطبه ی دوم و با توجه به هفته ی بسیج تاکید امام راحل را بر حاکمیت تفکر بسیجی دانست و مقابله با دشمنان را بوسیله ی تفکر بسیجی و تحقق اقتصاد مقاومتی امکان پذیر دانست . بسیج اختصاص به دوران جنگ ندارد و متعلق به همه ی زمانهاست و بسیج در همه ی عرصه ها ذکارساز است .

namaz (7)

حجت الاسلام زمانی با توجه به راهپیمایی اربعین گفت : بزرگترین همایش کربلایی اربعین پاسخگویی به تهدیدهای معاندین است و این جوشش حسینی است که به یک فرهنگ تبدیل شده است و این باید درسی برای تکفیری ها باشد . امام جمعه ی میمه سپس به بیان مناسبتهای هفته به شرح زیر پرداخت :

۷ آذر روز نیروی دریایی

۱۰ آذر ، شهادت آیت الله سید حسن مدرس

namaz (4)

وی سپس بر این نکته تاکید کرد که نمایندگانی مثل مدرس باید به مجلس راه یابند . امام جمعه ی بخش میمه در خاتمه چاره اندیشی برای کمربندی میمه ، رفع نیازهای درمانی و بهداشتی بخش و ایجاد اشتغال توسط مسئولین را مورد تاکید قرار داد.

namaz (10)

گزارش نماز           حسین کاشی پز
تصاویر           امیر حسین صادق