شب داغ گفتگوی جوان با بحث کمربندی و جاده ی جوشقان

2015-11-26
581 بازدید

صبح میمه : در عین حال که آحاد مختلف جامعه و از جمله مدیران امور از احترام برخوردارند ، بین لزوم احترام و ضرورت پاسخگو بودن مدیر تناقضی وجود ندارد . هرچه رسانه ها محدودتر و اطلاع رسانی ها انقباضی تر شود بازار شایعه و اتهام و تخریب بیشتر رواج می گیرد و چه بسا […]

صبح میمه : در عین حال که آحاد مختلف جامعه و از جمله مدیران امور از احترام برخوردارند ، بین لزوم احترام و ضرورت پاسخگو بودن مدیر تناقضی وجود ندارد . هرچه رسانه ها محدودتر و اطلاع رسانی ها انقباضی تر شود بازار شایعه و اتهام و تخریب بیشتر رواج می گیرد و چه بسا خدمتگزارانی که رشک محبوبیت و کاردانی آنان ، پر طاووس شان می شود . فضای مجازی و شبکه های اجتماعی امکان پرهیز از صحبتهای ” در گوشی ” و ” محفلی ”  را بیشتر فراهم کرده است و افراد را بیشتر ملزم می کند با نام و نشان  ادعاهایشان را مطرح کنند . واگذاری حریم بخش میمه به شهرستان کاشان از جمله مسائلی است که اخیرا هم با انگیزه های مختلف دامن زده شده است و فضای مجازی و شبکه ی اجتماعی تلگرام و گفتگوی جوان این فرصت را بوجود آورد که به سوالات شفاف و تند و صریح و بدون اغماض کاربران پاسخ داده شود . ضمن دعوت کاربران به مطالعه و مداقه در مباحث مطرح شده با اغتنام فرصت از همه ی کسانی که ” زحمت خود می دارند ” و فارغ از انصاف و اخلاق و محاسبه ، فضای فعالیتهای اجتماعی را ابهام آلود می کنند درخواست می شود به جای طرح این مسئله در کارگاه و مغازه و مرغداری و کارخانه از فرصت برخورداری از فضای مجازی استفاده کنند و شبهات خود را مطرح سازند . با تشکر از آقایان توکل و سراجی که که قهرا تریبون طرح سوالات و ابهامات و شبهات دیگران نیز بوده اند ، مباحث گفتگوی جوان با همان صراحت مطرح شده ارائه می گردد :

۰۱

حمید رضا سراجی

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت همشهریان عزیز سلام عرض می کنم .

موضوع جلسه امشب پیرامون دو مبحث کمربندی میمه و حوزه استحفاظی میمه می باشد .

جناب آقای شیبانی خدمت شما سلام عرض می کنم

عبدالرضا شیبانی

سلام علیکم و رحمه الله  در خدمت دوستان هستم

حمید رضا سراجی

آقای شیبانی اجازه بدید ابتدا در مورد کمربندی از شما سئوالاتی بکنم .

می دانم که شما طرفدار حذف کمربندی و تغییر کاربری آن به خیابان داخلی هستید . چرا چنین اعتقادی دارید . حذف کمربندی برای میمه چه سودی دارد ؟

عبدالرضا شیبانی

کمربندی موجود تنها زمینهای دولتی مسکونی شهر میمه را از انتفاع  واقعی ساقط کرده است . زمینهای شرق کمربندی علیرغم آماده سازیهایی که توسط مسکن و شهرسازی سابق انجام شد مورد استقبال مردم برای خانه سازی واقع نشد و انبوه سازان هم که انبوه سازی را در ترازوی هزینه – فایده انجام می دهند رغبتی به ساخت و ساز در این قسمت نداشتند و  عامل اصلی این وضعیت ، کمربندی است .

پارسا

با سلام یعنی  استفاده از این زمینها فقط با حذف کمربندی امکانپذیر میشه؟؟

پلهای زیر گذر یا رو گذر مشکلو حل نمیکنه؟؟

عبدالرضا شیبانی

حذف کمربندی  شرق میمه را تبدیل به آرام شهری می کند که در مجاورت باغهای مشجر ، باغ شهری پر جاذبه را نوید می دهد .

حمید رضا سراجی

دوبانده کردن کمربندی و رفع خطری که برای ساکنین اطراف آن دارد تاثیری در رفع این مشکل خواهد داشت ؟

عبدالرضا شیبانی

هر اقدامی که منجر به تثبیت و ادامه ی کاربری کمربندی  گردد مصالح شهر را رعایت نمی کند . دو بانده کردن و احداث زیرگذر رفت و آمد را تسهیل می کند اما مانع مضرات عبور و مرور جاده ی ترانزیت از بین بافتهای مسکونی نمی شود .

حمید رضا سراجی

برخی از مخالفین این طرح معتقدند با حذف کمربندی اداره راه کمربندی دیگری را از بالای ونداده تا پایین میمه احداث خواهد کرد و با این کار میمه لطمه زیادی خواهد دید نظر شما چیست ؟

پارسا

با وجود زمین های زراعی میمه چنین چیزی امکان داره؟؟؟

هزینه ی احداث که بحث جدا هست.

عبدالرضا شیبانی

قرار بوده است که بالاتر از زمینهای کشاورزی باشد و در واقع مسیر قطار را در دوقسمت قطع کند .

عبدالرضا شیبانی

نخست آنکه با توجه به آزاد راه کاشان و قطار سریع السیر اصفهان تهران  نیازی به این کمربندی ( از ونداده تا … ) وجود نخواهد داشت . مسئولین وزارت راه و شهرسازی هم اینکار را با توجه به اعتباراتی که لازم دارد ممکن نمی دانند از ویزگیهای راه یکی آنست که اقتصادی باشد و این کمربندی  که از ونداده شروع می شود اقتصادی نیست

پارسا

به فرض کمربندی حذف شد و زمین های این قسمت تغییر کاربری بگیره و قابلیت ساخت و ساز داشته باشه

سرمایه گذاری که در این قسمت با توجه به بحث کمبود جمعیت اقدام به همچین ریسکی رو خواهد کرد؟

عبدالرضا شیبانی

حد اقل آنست که مانع کمربندی را نخواهیم داشت . تجربه نشان داده است که بالغ بر ۴۶ واحد مسکونی های رضوی در کمتر از ۶ ماه بفروش رسید و این نشان می دهد که  می شود سرمایه گذارانی را ترغیب و تشویق به سرمایه گذاری کرد .

حمید رضا سراجی

ما متاسفانه دقیقا نمی دانیم که شورا و شهردار نظرشان در این رابطه چیست ؟ شما با شهردار در این رابطه تماسی نداشته اید ؟

عبدالرضا شیبانی

قبلا هم در پاسخ به کامنتهای صبح میمه و یا در تلگرام توضیح داده ام که شهردار بدلیل  نگاه شهر سازی که لازمه ی کار یک شهردار است کمربندی را مانع رشد و توسعه ی بافت مسکونی شهر می دانند . امروز هم نشست صمیمانه ای با شهردار محترم و آقایان مقصودی و اسفندی و محمدیان داشتیم . نظر دوستان شورا و شهردار هم رعایت مصالح شهر است و قرار است پس از اینکه طرح پیشنهادی ساماندهی کمربندی آماده شد در یک جلسه ی هم اندیشی با جمعی از صاحب نظران محلی موضوع به تبادل نظر گذارده شود و نتیجه ی تضارب آرا و تبادل نظرات توسط شهرداری اجرایی گردد .

حمید رضا سراجی

با آقایان شورا که صحبت می کردم مخالفت پلیس راهور را علت اصلی عدم تغییر کاربری کمربندی می دانستند نظر شما چیست؟

عبدالرضا شیبانی

نظر پلیس راهور و اداره ی راه و شهرسازی شهرستان و معاون مدیر کل و … در ذیل طرح جامع شهر معنا پیدا می کند .

پارسا

بحث جمعیت خیلی مهم هستند جسارتا از قلم افتاده.

حمید رضا سراجی

با توجه به صحبت های شما آقای شهردار و اعضای شورا تغییر کاربری کمربندی را منوط به جلسه کارشناسی کرده اند ؟

۰۲

Ma Mo

سلام. وقت بخیر. بر نظر خود ابرامی ندارم، شاید غلط باشد اما چه آن مسیر کمربندی باشد چه خیابان درون شهری اگر تغییرات نداشته باشد و همان بماند ماهیت خطرزایی آن هم خواهد ماند. برای آن چه باید کرد؟

عبدالرضا شیبانی

از قلم نیفتاده است . خانه های کوی هواشناسی را در نظر بگیرید . سالهاست که در این منازل مردم سکونت دارند . اما جاذبه ی زندگی راحت را کمتر دارند . ساکنین از صدای رفت و آمد وسائط نقلیه  معذب هستند . این جمعیت وجود دارند اما بناچار در این قسمت سکنی گزیده اند .

علی

اگر کامیون های عبوری به آن راهی نداشته باشند مثل سایر خیابان های شهر خواهد بود و خطری برای مردم نخواهد داشت

عبدالرضا شیبانی

با سلام اگر ترانزیت جاده ی اصلی را نداشته باشد ماهیت خطر زایی اش مثل خیابانهای داخل شهر خواهد شد . گرچه ابتدا باید در دست شهر و شهرداری قرار گیرد و بعد آنچه شما می فرمایید  و تغییرات لازمی است اعمال گردد .

Ma Mo

تصادف های اخیر اکثراً به خاطر سواری بوده است. ماهیت آن جاده وسوسه گر برای افزایش سرعت است.  متاسفانه خود کنترلی هم در اکثر رانندگان ضعیف شده است و بدون نظارت خارجی احتمال هتک قانون بالاست.

حمید رضا سراجی

البته به ماشین های عبور (چه کامیون و چه سواری) برای سرعت بالا نمی شود خرده گرفت . ماهیت کمربندی صرفه جویی در وقت و سرعت بالا را می طلبد بعد از تغییر کاربری می بایست  خودرود ها سرعت مجاز را رعایت کنند البته حق با شماست و نصب سرعت گیر می تواند رانندگان قانون گریز را مجاب به رعایت قانون کند

پارسا

نگرانی سرعت بالا رو میشه با سرعت گیرای متعدد از بین برد.

عبدالرضا شیبانی

نمیشود گفت جلسه ی کارشناسی ، هم اندیشی گویاتر است . جمعی از اهل حل و عقد .

حمید رضا سراجی

آقای شیبانی همانطور که می دانید کمربندی دارای حریمی است که در بیشتر جاهای آن رعایت شده است . در صورت تبدیل آن به خیابان این زمین ها به چه کسی تعلق خواهد داشت . آیا در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت؟

عبدالرضا شیبانی

خیابان متروکه متعلق به شهرداری است لابد حریم هم از این اصل تبعیت می کند .

حمید رضا سراجی

در این صورت فروش و واگذاری این زمین ها می تواند برای شهرداری درآمدزا هم باشد.

البته اگر قصد تعریض این خیابان را نداشته باشند.

شما نمی دانید حریم جاده از هر طرف چند متر است ؟

پارسا

بالاخره تا جمعیت نباشه سرمایه گذار رغبتی برای سرمایه گذاری نداره.

هزار هم که زمین برای ساخت و ساز باشه.

کمربندی خیابان داخل شهری هم ک بشود کسی نیست ازش استفاده کنه.

عبدالرضا شیبانی

حریم ها بسته به نوع انتفاع متفاوتند  . مثلا برای ایستگاه گاز و پمپ بنزین حریم ۱۰۰ متر است . خیابان داخلی شهر هم که با یک پیاده رو به خیابان منتهی می شود حریم ندارد .

حمید رضا سراجی

منظورم حریمی است که الآن کمربندی دارد . در صورت تغییر کاربری کمربندی از هر طرف چند متر به شهرداری می رسد ؟

پارسا

فروش زمین ها خوب است به شرطی شرایط خرید و اطلاع رسانی برای عموم باشه نه برای عده معدود و البته خاص!!!!

عبدالرضا شیبانی

احداث ساختمان هواشناسی  فاقد حریم بودن کمربندی را نشان می دهد یعنی مدت هاست خیابان داخلی شده است .

حمید رضا سراجی

جناب اقای مقصودی سلام

میشه بگید جلسه مشورتی که قصد برگزاری آن را دارید دقیقا کی برگزار میشه؟

خسرو مقصودی

جناب آقای سراجی ضمن عرض سلام امروز دردفترآقای مهندس کرمی به اتفاق آقایان اسفندی ومحمدیان اعضای محترم شورادرخدمت آقای شیبانی بودیم پیرامون کمربندی بحث وتبادل نظرگردید مقررگردید باتوجه به عزیمت آقایان اسفندی واسد دراین ایام به کربلا انشاالله بعداز اربعین دراولین فرصت جلسه ی هم اندیشی مربوط به کمربندی باحضور عموم کارشناسان وصاحبنظران محترم شهر برگزار گردد

عبدالرضا شیبانی

شهردار محترم قصد برگزاری را دارند و پس از آماده شدن طرحی که یکی از نهادهای قانونی احتمالا راه و شهرسازی بناست آماده کند  برگزار می شود .

حمید رضا سراجی

یعنی این طرح پیش نیاز جلسه است؟

عبدالرضا شیبانی

بله باید طرحی داشته باشند تا بین آن طرح و حذف کمربندی یکی انتخاب شود .

حمیدرضا یعقوبی

اقای شهردار و شورا حمایت کننده اهالی خواهند بود شاید سیستم اداری دستشون را بسته و باز شاید یه همت و حرکت مردمی مشکل را حل کنه

عبدالرضا شیبانی

قطعا همین انتظار می رود . بحث حذف کمربندی بحث جدیدی است و نباید انتظار داشت بزودی برای همه قابل پذیرش باشد .

Ma Mo

این خبر موثق است که در صورت حذف کمربندی تصمیم به ایجاد حوزه ی اداری شهر (و ان شاالله شهرستان)  در آن منطقه وجود دارد؟ طرح تمرکز زایی؟

حمید رضا سراجی

محل مناسبی برای احداث ادارات است

عبدالرضا شیبانی

این روزها خبرها کمتر موثقند .

عبدالرضا شیبانی

سعی کنیم بحث کمر بندی در یک فضای غیر احساسی و با آرامش و لحاظ کردن تنها و تنها مصالح شهر پیگیری شود . معتقدم حذف کمربندی آنقدر مسلم و بدیهی ، ارزشمندست که هر شهروندی آن را می پذیرد . .

حمید رضا سراجی

آقای شیبانی اگر موافق باشید و حرف نگفته ای نمانده باشد به بحث حوزه استحفاظی میمه در جاده جوشقان بپردازیم

حمید رضا سراجی

تا وارد بحث حریم بخش میمه نشده ایم میشه بگید آیا از شهرستان شدن میمه خبر جدیدی دارید یا نه؟

عبدالرضا شیبانی

امشب با مدیر کل تقسیمات کشوری تماس گرفتم . امیدوار به ارتقا بودند البته نه قبل از انتخابات .

حمید رضا سراجی

آقای شیبانی اخیرا بحثی در مجامع مطرح شده که بخشداری میمه بخشی از زمین های میمه را به کاشان واگذار کرده است . آیا این مطلب صحت دارد؟

عبدالرضا شیبانی

بحث تصرف حریم شهرستان شاهین شهر و میمه توسط شهرستان کاشان در جاده ی جوشقان اخیرا در برخی از محافل مطرح شده است . اهل فن استحضار دارند که حوزه های شهرستانی با مختصات رقومی  به تصویب هیئت دولت می رسد و آخرین تغییرات در حوزه ی بخش میمه مربوط به سال ۱۳۷۲ است  مسلم است که بخشداری میمه نمی تواند در تقسیمات کشوری تغییری بوجود آورد .

حمید رضا سراجی

یعنی می فرمایید چون این جابجایی مابین دو شهرستان شاهین شهر و میمه و کاشان است . بخشداری در این رابطه اثرگذار نمی تواند باشد؟

عبدالرضا شیبانی

اصلا جابجایی در تقسیمات کشوری صورت نگرفته  است

مهندس

انشاله جوشقان هم جهت استفاده از امکانات و ادارات میمه در آینده ،یکی از شهرهای میمه خواهد شد.

حمید رضا سراجی

پس این نصب تابلو در جاده جوشقان چه علتی دارد؟ ریشه این بحث از کجاست؟

سعید توکل

درودبرشما آقای شیبانی شایعه شده بود درسال ۸۷ قسمتی از زمینهای جاده جوشقان ازمیمه جدا و به کاشان اضافه شده. مرغداران همان جاده این حرف راتایید میکنند

عبدالرضا شیبانی

با سلام  ، نصب تابلو در سال ۹۰ اتفاق افتاده است و تا آن زمان عملا اقدامی صورت نگرفته بود . گرچه تابلو نصب شده منطبق بر محدوده ی تقسیمات کشوری مصوب سال ۱۳۷۲ باید باشد .

عبدالرضا شیبانی

نصب تابلو در جاده ی جوشقان یک سال پس از بازنشستگی من از بخشداری اتفاق افتاده است و ظاهرا خرداد سال ۹۰ بوده است . همان زمان در صبح میمه این اقدام که راه و ترابری انجام داد است مورد اعتراض صبح میمه قرار می گیرد و مسئولان بخشداری و فرمانداری هیچ پاسخی نمی دهند . بهتر است با اغتنام فرصت قدری ریشه ای تر به این بحث بپردارم . در زمان تصدی مسئولیت در بخشداری بدلیل تجاوزهایی که توسط کاشان و دلیجان و گلپایگان  در شما ل میمه صورت گرفته بود از مدیر کل سیاسی استانداری که از دوستان بودند درخواست کردم که نقطه های مرزی ما را با شهرستانهای اطراف تعیین کنند . بارها در جلسات شورای تامین به اعمال مقررات منابع طبیعی کاشان در حوزه ی میمه و پلیس راه گلپایگان در موته ی میمه معترض شدم . یکی از دغدغه های من این بود که چرا در حالیکه طبق ماده ی ۱۴ قانون تقسیمات کشوری همه ی دستگاههای اجرایی و قضایی باید از محدوده های تقسیمات کشوری تبعیت کنند ، بخشداری میمه اجازه داده است که کاشانی ها در مجاورت پست بهرنگ و دلیجانی ها در چند نقطه و از جمله در جنوب اورژانس فعلی محدوده های بخش میمه و شهرستان شاهین شهر و میمه را واگذار کنند و از منافع این واگذاری استفاده کنند . قبل از تصدی اینجانب در بخشداری از پایگاه امدادی قرقچی به بعد با خط مرزی جاده ی اصفهان – تهران در اختیار میمه نبود و منابع طبیعی کاشان و فرمانداری دلیجان اعمال مقررات می کردند . زمانی که اورژانس در سه راهی موته تصویب شد مدیر وقت شبکه ی شهرستان شاهین شهر و میمه برای اخذ پروانه ی احداث به فرمانداری دلیجان مراجعه کرده بود . پس از اطلاع ما از موضوع از ایشان خواستیم که به میمه بیایند و از بخشداری پروانه بگیرند . برایشان باور کردنی نبود که میمه بتواند پروانه ی احداث در آن قسمت صادر کند . اینقدر تعلق این نقاط را به کاشان قطعی و بلا منازع می دانستند . تثبیت تقسیما ت کشوری در این نقطه با اقدام بخشداری و دادن پروانه ی ساخت به اورژانس محقق شد .

حمید رضا سراجی

تغییری که در سال ۱۳۷۲ اتفاق افتاده چه بوده است ؟ آیا در حریم میمه کاسته شده است؟

سعید توکل

آقای مقصودی شما درجریان اخرین تقسیمات کشوری هستید چرا بدون اطلاع شورا ومردم حریم منطقه میمه درجاده جوشقان کم شده

عبدالرضا شیبانی

محدوده ی بخش میمه ارتباطی با شورای شهر ندارد که قرار باشد شورا در جریان قرار بگیرد  و بر اساس تقسیمات کشوری حریم منطقه ی میمه کم نشده است .

خسرو مقصودی

جناب توکل همانطوریکه جناب شیبانی قبلا گفته بحث تصرف حریم مصوبه ی هیات دولت درحوزه ی بخش میمه مربوط به سال ۱۳۷۲بوده وهیچ ربطی نه به بخشداری میمه در۲۲سال قبل دارد ونه به شهرداری وشورای شهر فعلی میمه

سعید توکل گروه

اما آقای مقصودی تابلو سال ۸۷جابجاشده نه سال۷۲ضما شورای قبل باید درجریان باشد که همه منکرند

حمید رضا سراجی

۰۳

آقای فرماندار ؛ چرا محدوده ی تقسیمات کشوری رعایت نمی شود؟

حمید رضا سراجی

روز نوشته ها – ۴/۱۰/۸۷

عبدالرضا شیبانی

یکی از دوستان می گفتند صبح میمه دفتر اندیکاتور میمه شده است . خوشبختانه سوابق این مباحث در صبح میمه درج شده است و نمی شود خلاف واقع گفت .

سعید توکل گروه

آقای شیبانی تقسیماتی که درسال ۷۲تصویب شده چراتا سال ۹۰اجرانشده

عبدالرضا شیبانی

بیان چرایی اش شاید خوشایند عده ای که مسئولیت داشتند نباشد . انتظار می رفت وقتی دلیجانی ها نرسیده به سه راهی موته واگذاری می دهند بخشداران  میمه بعنوان نمایندگان سیاسی دولت در بخش و مدافعین حریم و محدوده های تقسیمات کشوری به صرافت بیفتند و حد اقل با تردید به بررسی موضوع بپردازند . متاسفانه اینکار صورت نگرفته  و حرائم تصرف شده است .

حمید رضا سراجی

سال ۱۳۹۰ چه کسی بخشدار میمه بود؟

عبدالرضا شیبانی

آقای احمد جو بخشدار بودند و قبل از آن هم مسئولیت دفتر فنی را داشتند و باید در جریان این مباحث می بودند و اخلاق حکم می کند که یکطرفه به قاضی نرویم و از آنان آقای حسینی بخشدار و آقای احمدجو دفتر فنی وقت بخواهیم که پاسخ دهند چرا تصرفات کاشان و گلپایگان و دلیجان در محدوده ی تقسیمات کشوری بخش میمه اتفاق افتاده است .

حمید رضا سراجی

آقای احمدجو را برای حضور در گفتگوی امشب دعوت کردم . گفتند متاسفانه در تلگرام عضو نیستند

عبدالرضا شیبانی

در سال ۹۰ تابلو ابتدای کاشان به کیلومتر ۵ جاده ی جوشقان آمده است . قبل از آن بر خلاف تقسیمات کشوری کیلومتر ۸ مبنای اعمال مقررات اداره ی منابع طبیعی بوده است . این اعمال مقررات تا پایگاه امدادی قرقچی ادامه داشته و از آنجا شرق جاده ی اصفهان – تهران در اختیار کاشان و دلیجان بوده است . اقدام به ساخت اورژانس میمه در آن نقطه نقض حاکمیت خلاف قانون کاشانی ها و دلیجانی ها تلقی می شود و عملا حریم میمه از نظر کیفی ( مجاورت با جاده ی اصفهان – تهران ) و کمی  بر اساس کیلومتر مربع  بهبود پیدا کرده است .

سعید توکل

چطورمیشود که تقسیمات کشوری ۱۶سال اشتباه باشد وکسی متوجه نباشد درصورتیکه نقشه های ان درهمه منطقه میمه وکاشان بوده وچه کسی اولین بارمتوجه چنین اشتباهی شده

عبدالرضا شیبانی

حمل بر خودستایی نباشد  ، حریم شهر میمه سالها  افزایش نداشت در زمان حضور در شهرداری ۵۰ هکتار به محدوده ی شهر میمه اضافه شد و عملا راه دسترسی کاشان به جاده ی اصفهان – تهران که می توانست باعث سلب منافع میمه باشد مسدود گردید . بیش از ۱۰۰ هکتار از زمینهای دشت انقلاب که بر خلاف رویه وعلیرغم اینکه در تصرف کشاورزان میمه بود بنام مسکن و شهرسازی سند خورده بود و پس از بیش از ۲۰ سال به مالکیت کشاورزان درآمد . مثل رحمتی که شگردش گرفتن توپهای تک به تک است برخی مدیران هم شگردهایی دارند . شگرد برادر کوچک شما مسایل حریم و زمین بود و سعی هم می کردم با توجه به دانش دیگران و مشورت گرفتن از آنان از حقوق مردمی که برای آنان منصوب شده بودم دفاع نمایم

سعید توکل گروه

زحمات شما قابل تقدیراست اماجواب من جدای هکتارها زمین ازمیمه است انهم درسکوت کامل

سعید توکل

تابلوی جوشقان دراواخر۸۷حدود۳۶۵۰متر بطرف میمه جابجاشده وفقط این متراژه نیست بلکه درامتداداین جابجای تمامی زمینها تا زیر ونداده وازبالا تا قروقچی ازمیمه جدامیشود واین کاردرسکوت کامل صورت میگیرد

عبدالرضا شیبانی

تابلو ابتدای حریم کاشان در سال ۹۰ نصب می شود و قبل از آن تابلوی که این نقطه را از میمه جدا کند وجود نداشته است

عبدالرضا شیبانی

حریم میمه بر اساس تقسیمات کشوری از کیلومتر ۵ جاده ی جوشقان به سمت جنوب تا مراوند یعنی ۲۸ کیلومتر به شرق امتداد می یابد و منظور شما اگر از زیر ونداده ، مراوند باشد درست می فرمایید ولی تقسیمات کشوری تغییر نکرده و محدوده ی بخش میمه ۳۶۰۰ کیلومتر مربع است .

سعید توکل

آقای شیبانی شما چه سالی بخشداری راتحویل اقای احمدجودادید

عبدالرضا شیبانی

فروردین سال ۸۹ بازنشست شدم .

خسرو مقصودی

جناب آقای توکل احساس میکنم وقتمان رابیهوده تلف میکنیم گمان نکنم دراین رابطه چیزی عاید عموم گرددومافقط بااین بحث ها تلاش درجهت برگرداندن منافع چند نفری که بی خیال این اقدامند وهمچنان به منافع خود اندیشیده وگاهی ازاوقات پوزخند به ماهم میزنند

عبدالرضا شیبانی

آقای مقصودی از حسن نیت شما متشکرم . دوستانی مثل آقای توکل و سراجی برای روشن شدن ذهن افرادی که در ساختن و پرداختن این بحث با اهداف خاصی نقش داشتند استفسار می کنند .

حمید رضا سراجی

آقای مقصودی با توجه به این که این مباحث در جامعه وجود دارد لازم است که اگر کاهلی و سوء مدیریتی وجود داشته مشخص شود وگرنه این بحث های کوچه بازاری خاتمه یابد.

عبدالرضا شیبانی

آقای مقصودی مشتاق طرح این بحث بودم و خودتان استحضار دارید که در جلسه ای یکی از دوستان از روی عصبانیت در حالیکه یقین دارم به حرف خودش اعتقاد نداشت این بحث را مطرح کرد . جا دارد به این بحث پرداخته شود .

حمید رضا سراجی

آقای شیبانی سئوال بنده از شما این است که آیا نصب تابلو حریم شهرستان کاشان در جاده جوشقان قانونی بوده یا نه؟

اگر قانونی بوده که فرقی نمی کند در زمان چه کسی اتفاق افتاده است و اگر غیر قانونی بوده بخشدار وقت چه کار می بایست انجام می داده ؟

عبدالرضا شیبانی

اگر با مختصات رقومی که در اختیار تقسیمات کشوری استانداری است همخوانی داشته باشد قانونی است . حداقل وظیفه ی بخشدار وقت ، خصوصا پس از اعتراض صبح میمه این بود که به بررسی موضوع بپردازند و به بخشدار قبلی که بعنوان مدیر سایت در مقام نقد آنان برآمده بود پاسخ دهند .

سعید توکل گروه

درودبرشما دراواخر سال ۸۷ یک نامه بدون شماره بایک نقشه ازطرف استانداری برای شما ارسال میشه واین نقشه وسعت میمه راکاهش داده .ودرسکوت کامل بخشداری با طراحی این نقشه موافقت میکنه به نظرشما اگر مردم درجریان قرارمیگرفتند این نقشه ازاعتبارساقط نمیشد

عبدالرضا شیبانی

گرچه در کشور ما هرچه را گفتیم کذب محض است بعدا درست از آب درآمد اما این واقعا کذب محض است . شواهد هم باید بر این موضوع صحه بگذارد . واقعا باور کنید شیبانی برای بخشدار میمه شدن بدهکار کسی نبود . از بالا به پایین آمده بود . قرار نبود به کسی باج بدهد و حریم بخش خود را واگذار کند . مصر هستم که این موضوع را با ادله روشن کنید . من نامه های باشماره و قانونی مقامات بالا را هم با ایراد حقوقی کان لم یکن می کردم نامه ی بدون شماره که دیگر جای خودش را داشت .

شما خود یک دوره شورای شهر بوده اید و قطعا قانونی حرف می زنید . یعنی شما می گویید در سال ۸۷ نقشه ی تقسیمات کشوری تغییر کرده است ؟ آن هم با یک نامه ی بدون شماره و آن هم با امضای بخشدار !!؟

آقای توکل بحث های کوچه بازاری در این مورد خاتمه نخواهد یافت . افرادی که علم دارند این حرفها صحت ندارد به آن دامن می زنند . اگر لازم می دانید من اسامی آنها را می گویم تا در مناظره ای تلگرامی در دوتو یا گفتگوی جوان حضور یابند .

عبدالرضا شیبانی

نوشته اید ” این نقشه وسعت میمه را کاهش داده و بخشداری با این کاهش در سکوت کامل موافقت کرده است و اگر مردم در جریان قرار می گرفتند این نقشه از اعتبار ساقط می شد ” در حالیکه در نامه نوشته شده ” نقشه ی مصوب هیئت دولت ” نقشه ی مصوب هیئت دولت با اجرایش حریم میمه را افزایش داده است و دلیلی ندارد که مردم به فرض اینکه می توانستند این مصوبه را از درجه ی اعتبار ساقط کنند .

عبدالرضا شیبانی

۰۵به این تصویر دقت کنید قسمت سبز کمرنگ توسط کاشان و دلیجان واگذاری داده شده است . در حالیکه در محدوده ی بخش میمه قرار داشته است .

حمید رضا سراجی

آقای شیبانی با توجه به این که سایت صبح میمه فراگیرتر است و افرادی مثل آقای احمدجو که دسترسی به تلگرام ندارند هم می توانند نظراتشان را در کامنت های سایت ابراز دارند پیشنهاد می کنم بحث امشب را در سایت قرار داده و همه افرادی که در کوچه و بازار در این رابطه حرف می زنند را به ارائه دلایلشان دعوت کنید

عبدالرضا شیبانی

کاملا موافقم البته با لحاظ کردن این مسئله که شئونات افراد رعایت شود .

عبدالرضا شیبانی

۰۷

غرب خط سیاه سیم خارداری محدوده ی میمه است از سال ۷۲ . چرا پس از آن واگذاری ها را شهرستانهای دیگر انجام داده اند و مسئولین میمه ای سکوت کرده

۰۶

عبدالرضا شیبانی

آفتاب آمد دلیل آفتاب . نقشه ی مصوب هیئت دولت . همان نقشه ای که در سال ۷۲ به تصویب رسیده است . حتما این نامه شماره داشته است . معمولا شماره ها را در محل شماره و تاریخ نمی نویسند و شماره با خودکار در محل دیگری از نامه نوشته شده و در تصویر برداری و کپی گرفتن ، مشخص نشده است .

سعید توکل گروه

آقای شیبانی این نامه بدون شماره بوده و برای جلوگیری ازردیابی. وعدم ثبت دردفاتر به بخشداری ارسال شده

عبدالرضا شیبانی

محال است . وقتی به مصوبه ی هیئت دولت ارجاع می دهد و  پیرو بازدید فلان می نویسد چرا نگران باشد که بخواهد رد پایی نگذاشته باشد . به آقای فرجزاده مراجعه کنید اگر به بایگانی خورزوق نرفته باشد باید نامه را داشته باشند . اگر اینطور بود با تلفن مسئله را حل می کرد . نیازی به نامه نداشت . شعری بگویید که در قافیه اش نمانید .

سعید توکل گروه

آقای شیبانی درسیستم اداری کارکرده اید نامه بدون شماره جایش سطل زباله است چه دلیلی دارد نامه به این مهمی بدون شماره باشد

سعید توکل گروه

بچه های شورای قبل دایم ازاین جدای درهمه جاصحبت میکردند

عبدالرضا شیبانی

چرا یکبار در صبح میمه که موضوع را مطرح کردم اظهار نظر نکردند؟ اگر کوچکترین نقطه ی ضعفی سراغ داشتند در بوق و کرنا می کردند . شانس آورده ایم که خداوند ستارالعیوب است و نگذاشته است عیبهای ما مکشوف شود .

سعید توکل گروه

نقشه ای که ارسال کردم ۳۶۵۰متردرامتداد کیلومترها ازوسعت میمه کم کرده تابلوی جوشقان راجلوتر نصب کرده واجازه ندادن حتی یک خودروتوقف کند

عبدالرضا شیبانی

آقای توکل کلاهتان را قاضی کنید ولی مواظب باشید جهنمی نشود . مدیرکل سیاسی امضا کرده نام خودش را نوشته رونوشت ها را درج کرده و نامه طوری بوده که بدست شما رسیده است . اگر می خواست رد یابی نشود بدست شما نمی رسید . واقعا در اثبات آنچه گفتید ” پای استدلالیان چوبین بود “

عبدالرضا شیبانی

نقشه ای ارسال شده است ؟ کدام نقشه را ارسال کرده اید که هنوز دریافت نشده است ؟ چه کسی اجازه نداده خود روها توقف کنند و گجا می خواستند توقف کنند ؟ علاوه بر ضعیف بودن مبهم هم می نویسید .

عبدالرضا شیبانی

عرض کردم محال است بدون شماره باشد . اگر بدون شماره بود و بقول شما جایش در سطل زباله پس اولا الزامی برای اجرا نداشت و ثانیا بدست شما نمی رسید چون به سطل زباله رفته بود .

سعید توکل

پس لطفا قبل ازقضاوت نامه بعدی رامطالعه کنید تا صحت نامه اول راتایید کند

سعید توکل

آقای شیبانی ما همیشه ضعیف بودیم حالا هم که نتم ضعیف شده دیگه بدتر

عبدالرضا شیبانی

عزیز ما هستید .

۰۸

عبدالرضا شیبانی

این نامه هم مطالب جالبی را اثبات می کند اول اینکه نامه ی بدون شماره بمنظور عدم ردیابی نبوده است دبیرخانه سهوا شماره نکرده است اما در فرایند اداری پاسخ داده شده است دوم آنکه به مدیرکل که مقام مافوق اوست رعایت نقشه ی مصوب هیئت دولت را یادآور شده است و سوم اینکه این نقشه مصوب هیئت دولت در سال ۷۲ است و هیچ حریمی از میمه کاهش نیافته است .

سعید توکل گروه

اگرنامه دوم نبود امکان نداشت شما حرف ماراقبول کنید. ضمنا درهیچ کجا صحبت ازسال ۷۲نیامده ودراخردرنامه اول بازدید رادراویل ماه دی اعلام کرده

عبدالرضا شیبانی

من صحت نامه ی اول را تایید می کردم . بدون شماره بودن برای عدم ردیابی یا رفتن به سطل زباله برای من مورد پذیرش نبود .

عبدالرضا شیبانی

تقسیمات کشوری مصوب مربوط به سال ۱۳۷۲ است . الان هم حرف شما راقبول نکردم . شما فرمودید شماره ندارد تا رد یابی نشود . بخشدار به نامه پاسخ داده است و قطعا در دفتر اندیکس کرده است و به فایل مربوط رفته است .

عبدالرضا شیبانی

اگر در هیچ کجا سال ۷۲ نیامده است فرض شود که مربوط به اواخر سال ۸۷ است . در هر صورت نقشه ی تقسیمات کشوری مصوب سال ۸۷ بوده است و بازهم به مصوب هیئت دولت عمل شده است .

سعید توکل گروه

اقای شیبانی خودتان قبلا همه این موارد راشنیده بودید. مانه پاچه خوارکسی هستیم نه زیربارزورمیریم. همه این مطالب درجامعه وجودداشت وباید یک روز بیان میشد امروزکه شما جواب دادید این پرونده مختومه میگردد نباید ازدست من وامثال من ناراحت بشدیم ماحرفمان راشفاف گفتیم. وازپشت خنجرنمیزنیم

۰۹

 روز نوشته ها – چهار شنبه ۴/۱۰/۸۷

http://www.sobhemeymeh.ir/?p=145

روزنوشته مربوط به روزی که در نامه اول ذکر شده است

سعید توکل گروه

مانمیتوانیم بگویم چراشما قانون رااجراکردید به قول شما اگرمربوط به ۸۷هم بود شماقانون رااجراکردید وای کاش همه قانونمند بودند مسلمان مرزندارد

عبدالرضا شیبانی

من قانونی را اجرا کردم که پلاک اول جاده ی اصفهان – تهران را از تصرف کاشان و دلیجان و استان مرکزی مبری و به تصرف میمه در آورده است . این کار حتی هماهنگی فرماندار وقت شهرستان را هم نداشت چون می خواست شهرستانش آرام باشد .همواره با دوستان همفکر داعیه دار این حریمها بوده ایم و از محاسبه ی امشب واقعا به وجد آمدم .

والله از دست شما و حتی سازندگان این بحث ناراحت نیستم . من این مواردی که شما از نامه ها رو کردید نشنیده بودم  و خوشحالم که شما اینها را مطرح کردید و من پاسخگو شدم . پاسخهای مرا به ذهنهای حقوقی بدهید قطعا مجاب می شوند .

حمید رضا سراجی

آقای توکل وظیفه بنده و شما این است که حرف های درگوشی و کوچه بازاری را به گروه و سایت آورده و جلوی تهمت ها و غیبت ها را بگیریم . حالا هم لازم است که همه افرادی که در این زمینه حرفی برای گفتن دارند را به ابراز نظر در سایت صبح میمه حواله دهید تا در این مورد خاص باراز تهمت ها بسته شود .

عبدالرضا شیبانی

یک لازم دیگر هم دارد . از افراد با نام دعوت کنیم تا حرف و ادعایشان را خودشان مطرح کنند . این اقدام باعث می شود که هر حرفی را تا تحقیق نشده است نگویند و قصد تخریب افراد را بدون روشن شدن ماهیت خود نداشته باشند .

عبدالرضا شیبانی

از ارسال نقشه ها متشکرم . در نقشه ی اول با دست نویس مدعی جدا شدن ۳۶۵۰ متر از بخش میمه شده اند . اول اینکه آیا این جدا سازی صحت دارد؟ و بعد اینکه مطابق تقسمات کشوری ۱۳۷۲ بوده است؟ و سوم آنکه در زمان کدام بخشدار و فرماندار انجام گرفته است ؟ تصویر دوم بخوبی گویای آنست که حریم بخش میمه با رعایت تقسیمات کشوری افزایش یافته است  و در جنوب جاده ی جوشقان علیرغم اینکه می گویند تا پایین ونداده خط مرزی باعث کاهش مساحت بخش میمه شده است  ، این خط به سمت شرق و تا کیلومتر ۲۸ حدودا پس از مراوند امتداد یافته ، باعث کم شدن مساحت بخش میمه نشده است

۱۲

عبدالرضا شیبانی

تصویر بالا یک سال و ۳ ماه پس از بازنشستگی من در جاده ی جوشقان نصب شده و با اعتراض شدید من در  سایت صبح میمه به فرماندار مواجه شده است . بدیهی است اگر در زمان تصدی بخشداری من موافقتی برای تغییر تقسیمات کشوری صورت گرفته بود که از نظر اداری محال است ، بخشدار و فرماندار وقت صریحا به نقش من  تصریح می کردند و اجازه نمی دادند توپهای متعددی در این رابطه در زمینشان باشد .

عبدالرضا شیبانی

۰۳

این هم نصب تابلو در همان زمان و در ابتدای حوزه ی استحفاظی راه و ترابری میمه است . نصب این تابلو هم یکسال و ۳ماه پس از بازنشستگی من بوده است ]

۱۱

عبدالرضا شیبانی

آقای توکل خطی که تا پایین ونداده امتداد یافته است و مدعی شدید که مساحت بخش میمه کم شده است ، جاده ی اصفهان تهران است و خط مرزی با فاصله در سمت راست این خط مشخص شده است .

۱۰

عبدالرضا شیبانی

مقیاس نقشه باید مشخص باشد و سال تهیه ی آن . با مقیاس می شود فهمید که خط مرزی میمه و کاشان در کیلومتر چند جاده ی جوشقان قرار دارد و آیا منطبق بر محدوده ی تقسیمات کشوری ۱۳۷۲ هست یا نه ؟

عبدالرضا شیبانی

ضمن تشکر از همه ی گفتگوی جوانی ها که به این مناظره ی جدی و واقعی توجه کردند و با تشکر از طرح سوالات توسط آقایان توکل و سراجی توجه دوستان و کاربران سایت صبح میمه را به پست:

آقای فرماندار ؛ چرا محدوده ی تقسیمات کشوری رعایت نمی شود؟

 جلب می نماید و اطمینان دارد با این بررسی ها شایعه پراکنان و تخریب گران محدود تر می شوند و این از ظرفیتهای میمون و مبارک فضای مجازی است و انتظار می رود از نگاه صرفا آسیب گرایانه به این فضا پرهیز شود .