طنز/ حادثه پاریس به روایت کیهان،آرمان،۲۰/۳۰ وصادق زیبا کلام

2015-11-22
265 بازدید

جمعه گذشته حملات تروریستی داعش در شش منطقه مختلف در سراسر پاریس بالغ بر ۳۰۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت؛ شاید مرور واکنش برخی رسانه های ما به این حادثه به شکل طنز، خالی از لطف نباشد. کیهان: تیتر یک: بالاخره سگ هار غربی پاچه خودشان را هم گرفت لید: اروپایی ها که فکر […]

۲۵۸۰۳۴

جمعه گذشته حملات تروریستی داعش در شش منطقه مختلف در سراسر پاریس بالغ بر ۳۰۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت؛ شاید مرور واکنش برخی رسانه های ما به این حادثه به شکل طنز، خالی از لطف نباشد.
کیهان:
تیتر یک: بالاخره سگ هار غربی پاچه خودشان را هم گرفت
لید: اروپایی ها که فکر نمی کردند سگ هاری که در خاور میانه ول کرده اند، روزی پاچه خودشان را هم بگیرد حالا در شوک اولین گازهای این سگ هار عوضی کثیف هستند. غربی ها حالا باید به دنبال قلاده محکمی برای مهار این سگ وحشی باشند و برخی دنباله روهای ورشکسته داخلی نیز بدانند که غرب، در سراشیبی سقوط است و این ماجرا تازه اول داستان است.
همشهری:
تیتر یک: آماده باش شهرداری برای آرام سازی پاریس
لید: شهرداری تهران آمادگی خود را برای اعزام نیرو به پاریس و کمک به مجروحان و مصدومان و ایجاد امنیت دوباره به شهر پاریس اعلام کرد. ساخت اتوبان سه طبقه اطراف برج ایفل و سالن ۱۸ منظوره فرهنگی در محل بمبگذاری نیز از جمله اقداماتی است که طراحی آن در شهرداری تهران آغاز شده است. همچنین شهرداری آمادگی برگزاری برنامه های ویژه فرهنگی در پارک های پاریس را هم دارد تا روحیه مردم عوض شود. قالیباف نیز که هواپیمایش این روزها تعمیرگاه است، موتورش را بنزین زده و آماده حضور شخصی در صحنه است.
جام جم:
تیتر یک: عموهای فیتیله ای از مردم عذرخواهی کردند
لید: تلویزیون رسانه همه مردم ایران است و تمام اقوام بر سر رسانه ملی جای دارند.
(این روزنامه در صفحه آخر خود بعد از اعلام لیست برنامه های شبکه نسیم و پویا، در خبری کوتاه به حملات پاریس هم اشاره می کند!)
شرق:
تیتر یک: دلهره در پاریس
لید: صادق زیبا کلام در پی حوادث خونین فرانسه به “خدا” نامه نوشت. در بخشی از این نامه که در اختیار ما قرار گرفته، آمده است: من چند سال پیش اعلام خطر کردم که اگر ما با امریکا خوب شویم، خیلی از این مشکلات حل می شود اما کسی گوش نکرد. البته هنوز هم دیر نشده. ولی در کل حالا و با توجه به این خونریزی ها، وضعیت بحران آب، محیط زیست، مشکل بزرگی به نام احمدی نژاد، بیکاری، اعتیاد، داعش، انتخابات مجلس که من می دانم فرزندان آقای هاشمی همه رد صلاحیت می شوند، شما خودت یه فکر اساسی برای ما بکن.
وطن امروز:
تیتر یک: حالا خوردین؟
لید: فرانسوی ها اگر ۴ سال قبل به نصحیت های سعید جلیلی گوش می دادند، امروز اینگونه کف و خون بالا نمی آوردند. این نتیجه جفتک پرانی چند سال قبل تان است؛ سونامی تحقق وعده ها و پیش بینی های دکتر جلیلی به راه افتاده و سال ۹۶ هم به هدف می خورد.
آرمان:
تیتر یک: هاشمی رفسنجانی، کلید حل بحران فرانسه
لید: بحران خاورمیانه و داعش حالا به قلب اروپا رسیده است و به اعتقاد همه کارشناسان تنها کسی که می تواند این بحران را با کمترین هزینه، حل کند، آیت الله هاشمی رفسنجانی است که هم مرد میدان است و هم تمام دولتمردان دنیا، او را قبول دارند. گفته می شود رییس جمهور فرانسه شب گذشته با آیت الله تلفنی صحبت کرده و قوت قلب گرفته است.
بیست و سی:
خبرنگار اعزامی به پاریس: اینجا قلب فرانسه است، مردم بهت زده به اطراف نگاه می کنند. هیچکس حرفی نمی زند…همه ترسیده اند…مردم می گویند چطور ممکن است که اینطور شود؟! شهر، به شدت ملتهب است و مردم حتی برای ساعت ۹ و گذاشتن زباله دم در هم از خانه خارج نمی شوند. گفته می شود رییس جمهور فرانسه در صدد استعفاست و مجلس خواستار برخورد جدی با نیروهای اطلاعاتی و امنیتی. طبق نظرسنجی محلی در پاریس، مردم این شهر خواستار عزیمت به ایران و زندگی در تهران هستند تا آب ها از آسیاب بیافتد.
یک زن: واقعا امنیت نداریم.
یک مرد: نا امنی امون مون رو بریده! کاش ما هم در ایران بودیم.
یک دختر: وحشتناکه! دیگه باید از این کشور بریم.
یک دانشجو: داعشی وجود نداره، این تروریست ها رو غرب و آمریکا تربیت کردن. متاسفم که به کشور ما هم رسیدن.
یک کارشناس معتبر فرانسوی می گوید معلوم نیست پلیس کجاست؟ ماموران امنیتی چه می کنند؟
 منبع: خبرانلاین