۱۵ راه ساده ی تحول و تغییر در زندگی

2015-11-21
91 بازدید

اگر مایل به ایجاد تغییر و تحول در زندگی تان هستید بهتر است از برخی روش های بسیار ساده کمک بگیرید تا به نتیجه برسید کافیست بخواهید و تمایل به متحول شدن داشته باشید می بینید که چگونه موفق می شوید اگر می‌خواهید زندگی‌تان را تغییر دهید و آن را تبدیل به یک زندگی شادتر […]

b4f62631-b909-4b37-b5b9-26aeb75508d8
اگر مایل به ایجاد تغییر و تحول در زندگی تان هستید بهتر است از برخی روش های بسیار ساده کمک بگیرید تا به نتیجه برسید کافیست بخواهید و تمایل به متحول شدن داشته باشید می بینید که چگونه موفق می شوید
اگر می‌خواهید زندگی‌تان را تغییر دهید و آن را تبدیل به یک زندگی شادتر و سالم‌تر کنید، راه‌های مختلفی وجود دارد.
ما به شما پانزده راه ساده نشان می‌دهیم تا در زندگی‌تان تغییر ایجاد کنید. این تغییرات به شما لبخند هدیه می‌دهند و با وجود ساده بودن، تحول بزرگی در زندگی‌تان ایجاد می‌کنند.
۱٫ داوطلبانه به دیگران کمک کنید
گاهی اوقات ما فراموش می‌کنیم افرادی هستند که به کمک ما نیاز دارند. وقتی به دیگران کمک می‌کنیم در وجود خودمان احساس رضایتی حس می‌کنیم که با هیچ چیز دیگری قابل جایگزینی نیست. به زمانی فکر کنید که به کسی کمکی کرده‌اید، احساسی که آن لحظه داشتید را به خاطر آورید. کمک کردن به دیگران را جزئی از برنامه‌های هفتگی‌تان قرار دهید. در این صورت زندگی دو نفر را تغییر داده‌اید؛ خودتان و فردی که به او کمک رسانده‌اید.
۲٫ صبح زود بیدار شوید
اگر هر روز صبح نیم ساعت زودتر از زمان مورد نیازتان، از خواب بیدار شوید، آرام‌تر خواهید بود و کنترل بیشتری روی خودتان خواهید داشت و در نتیجه شادتر زندگی می‌کنید. زود بیدار شدن مانع عجله کردن شما و داشتن استرس می‌شود. تمرین کنید هر روز زودتر بیدار شوید تا زندگی شادتر و سالم‌تری داشته باشید.
۳٫ برای ماجراجویی‌ها و تجربیات جدید پول خرج کنید
تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن پول شما را خوشبخت و خوشحال نمی‌کند. پول تنها می‌تواند برای مدتی ما را خوشحال و راضی کند. آنچه که ما را با داشتن پول خوشحال می‌کند داشتن تجربه‌های جدید است. همین الان برای خودتان در یک جای زیبا و آرمش‌بخش، جا رزو کنید و پولی را که برای خرید لپتاپ کنار گذاشته بودید، برای یک سفر هیجان‌انگیز خرج کنید.
۴٫ بخندید و گریه کنید
اندروفین یا همان هورمون خوشحالی با خندیدن آزاد می‌شود و حس خوبی به شما می‌دهد. ممکن است فکر کنیم گریه کردن احساس خوبی به ما می‌دهد. در واقع نگه داشتن اشک‌ها حس بدی به ما می‌دهد و رها کردن اشک‌ها به ما حس خوشحالی می‌دهد. بنابراین دفعه بعد که حس کردید اشک در چشمانتان جمع شده، اشک‌هایتان را رها کنید.
۵٫ شیر بادام بنوشید
شیر بادام مزایای فوق‌العاده‌ای دارند. تا می‌توانید شیر معمولی نخورید و به جای آن از شیر بادام استفاده کنید. سیستم قلبی-عروقی و اسکلتی شما از مزایای شیر بادام بهره‌مند می‌شود و شما پوست بهتری هم خواهید داشت. این تغییر کوچک در زندگی شما منجر به سالم‌تر زیستن شما خواهد شد.
۶٫ لبخند بزنید
لبخند زدن نیز هورمون شادی یا اندروفین را در بدن آزاد می‌کند که شما را خوشحال‌تر می‌کند.اگر یک خودکار را به صورت افقی برای چند دقیقه بین دندان‌هایتان قرار دهید، مجبور می‌شوید لبخند بزنید و همین لبخند اجباری هم حالتان را خوب می‌کند. یک عکس قدیمی از آلبومتان بردارید، متوجه می‌شوید که ناخودآگاه به آن عکس لبخند می‌زنید.
۷٫ با افراد شاد و مثبت معاشرت کنید
عادات و خلق وخوی ما بر روی مردم اطرافمان تاثیر می‌گذارد. انسان‌ها از نظر روانی اثرپذیر هستند و این مسئله درباره گرفتن انرژی از اطرافیان هم صدق می‌کند. اگر ما در گروهی باشیم که همه شاد و خوشحال‌اند، بی شک ما هم خوشحال خواهیم بود. بنابراین افرادی که با آنها معاشرت می‌کنید را با دقت انتخاب کنید.
۸٫ درست تنفس کنید
وقتی استرس داشته باشید نفس کشیدنتان ایراد پیدا می‌کند. هر زمان احساس کردید به کندی نفس می‌کشید، کمی صبر کنید و نفس عمیق بکشید. یک ثانیه نفستان را نگه دارید و بعد آزاد کنید. چند بار این کار را تکرار کنید تا تنفستان طبیعی شود. بعد از این تمرین احساس آرامش خواهید کرد. این کار برای ریه‌ها، گوارش، گردش خون و کنترل کردن استرس و اضطرابتان مفید است.
۹٫ طنز بخوانید
درست همانند انتخاب همراه و اطرافیان، مراقب متن‌هایی که می‌خوانید و برنامه‌هایی که می‌بینید نیز باشید. کمدی‌های خوب ببینید، کتاب‌های طنز بخوانید و موسیقی شاد گوش کنید.
۱۰٫ یک کار جدید را تا ماه آینده امتحان کنید
لیست کارهای کوچکی که ماه آینده باید انجام دهید را بنویسید. قرار نیست کارهای بسیار مهمی باشید، همین کارهای روزانه‌ای که انجام می‌دهید را لیست کنید و در کنار این لیست، یک کار جالب و جدید هم قرار دهید مثل قایق سواری یا رنگ کردن موهایتان. بر عهده خود شماست که در این لیست چه مواردی قرار دهید.
۱۱٫ زمان خوابتان را تغییر دهید
هر شب راس ساعت مشخصی بخوابید و راس ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید. در این صورت هیچ گاه خسته نخواهید بود. سعی کنید هر شب هشت ساعت بخوابید. هرچند شب‌هایی هم استثنائاً وجود دارد که دیرتر و کمتر بخوابید اما در حالت کلی این روند را طی کنید.
۱۲٫ معنویت را وارد زندگی‌تان کنید
ارتباط داشتن با یک گروه مذهبی، با کائنات، طبیعت و به طور کلی قدرتی که فراتر از قدرت انسان است مطمئن‌ترین راه دعوت شادی به زندگی‌تان است. در فعالیت‌های مذهبی همواره انرژی مثبت زیادی وجود دارد. بنابراین وارد یک گروه مذهبی شوید.
۱۳٫  بخورید و خوشحال باشید
منظورم از خوردن در غذا، زیاده‌روی کردن نیست بلکه در حد تعادل بخورید. وقتی یک تکه کیک شکلاتی می‌خوریم یا یک غذای خوشمزه، باز هم اندروفین در بدنمان آزاد می‌شود و حس خوشایندی به ما دست می‌دهد.خوردن چای سیاه و سبز علاوه بر اینکه سالم هستند، ما را خوشحال می‌کنند. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان نیز هست و همین مسئله باعث می‌شود سیستم بدنی ما را تمیز کند و ما را برای کار بهتر آماده کند. بنابراین پاکت‌های قهوه‌تان رو دور بریزید و به جای آن دمنوش گیاهی مصرف کنید.
۱۴٫ وزنه بزنید
گفته می‌شود بهترین راه داشتن تناسب اندام و قوی کردن عضلات وزنه زدن است. در نتیجه وزنه زدن، ما به تناسب اندام می‌رسیم و داشتن تناسب اندام هم به ما زندگی شاد‌تر و سالم‌تری می‌بخشد.
۱۵٫ سپاسگزار باشید
از شکرگزاری به عنوان ابزاری برای خوشحالی و سالم زیستن یاد می‌شود. هر روز چند دقیقه وقت بگذارید و برای آنچه که دارید شکرگزار باشید و بعد ببینید چه اتفاقی رخ می‌دهد. وقتی برای چیزی که دارید سپاسگزاری می‌کنید، همان چیز را چند برابر دریافت می‌کنید. مثلاً اگر برای سلامتی‌تان شکرگزار بودید، سلامتی‌تان روز به روز بیشتر می‌شود.
سخن آخر
شادی و سلامتی به یکدیگر وابسته‌اند. وقتی به یکی برسید، دیگری را نیز خواهید داشت. انجام هر یک از موارد بالا تاثیر فوق‌العاده‌ای بر زندگی‌تان خواهد داشت. انجام هر یک از آنها پاداشی در دل خود دارد. پس چرا این کارها را انجام ندهید. فقط یادتان باشد هنگام انجام هر کدام از آنها لبخند بزنید.
منبع: مجله پزشکی دکتر سلام