گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۴/۸/۲۹

2015-11-21
90 بازدید

نماز شکوهمند جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز ، خود و نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوی توصیه نمود و گفت صداقت ، وفای به عهد و پیمان و انجام وظیفه از نشانه های […]

CIMG0263

نماز شکوهمند جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز ، خود و نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوی توصیه نمود و گفت صداقت ، وفای به عهد و پیمان و انجام وظیفه از نشانه های تقواست . اهم مطالب خطبه ی اول نماز به شرح زیر است :

CIMG0252

از مهمترین موضوعاتی که در ادیان الهی مورد توجه قرار گرفته صبر و توکل است . توکل مهمترین پشتوانه برای انسان است ایستادگی و تحمل در مقابل سختی ها از رموز موفقیت انسان هاست تا جایی که رسیدن به پیروزی مشروط به صبر می باشد .

CIMG0247

امام صادق ع اصل اطاعت و بندگی خداوند را صبر و راضی شدن به رضایت الهی می دانند و پیامبر اکرم می فرمایند هر کس بخواهد قوی ترین انسانها باشد باید توکل داشته باشد .

معنای توکل این نیست که انسان متوکل هیچ کوششی نکند . باید تصمیم گرفت و عزم را جزم کرد و بر خدا توکل نمود و وارد عمل شد .

خداوند در قران مجید می فرماید : آنهایی که به دنبال پشتیبان می گردند ، بهترین پشتیبان خداوند است .

CIMG0245

خطبه ی دوم نماز جمعه ی شهر وزوان با توصیه به تقوی و درود و صلوات به پیشگاه معضومین علیه السلام آغاز شد و با توجه به روایتی از حضرت رسول فضیلت حضور در نماز جمعه مورد تاکید قرار گرفت . اهم مطالب خطبه ی دوم نماز بدینشرح است :

CIMG0276

پیامبر اکرم فرمودند جایگاه هر کس در روز قیامت بستگی به تعداد دفعاتی دارد که در نماز جمعه شرکت نموده است .

ایام ماه صفر و در آستانه ی اربعین حسینی قرار داریم . اسرای کربلا پیام خون شهدا را رساندند و حضور میلیونی پیروان سیدالشهدا در کربلا ثابت می کند که یزید و یزیدیان شکست خوردند .

CIMG0290

امام خمینی غفلت از خطر امریکا را مورد توجه قرار می دادند و مقام معظم رهبری نیز غفلت از دشمن اصلی و پرداختن به مسایل جزئی و حزبی را بسیار خطرناک می دانند .

اینکه برای بدست آوردن کرسی مجلس دست به هر کاری بزنیم پیامد خوبی نخواهد داشت .

CIMG0293

مناسبتهای هفته : هفتم ماه صفر ولادت امام موسی کاظم / پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج که بعنوان مدرسه ی عشق و شجره ی طیبه است . بسیج باید در همه ی زمان ها حفظ شود با حلقه های صالحین و بیشتر در مسایل فرهنگی باید وارد شود . در حقیقت بسیج توانست جولان داعش را مهار کند و این نشان دهنده ی آنست که بسیج فرامرزی شده است .

CIMG0299

امام جمعه ی بخش میمه در پایان خطبه ی دوم نماز پیگیری ادامه ی استقرار پزشکی قانونی در منطقه و ایجاد صنایع تولیدی و اشتغال زا از جمله مسائلی است که ان شا الله مورد توجه مسئولین قرار خواهد گرفت .

CIMG0292

بر اساس این گزارش مجری نماز جمعه از حضور نوجوانان و جوانان بسیجی در نماز جمعه ی وزوان تقدیر و سپاسگزاری نمود .

خلاصه ی خطبه ها – علی رصاف

تصاویر – جهانگیر حدادیان

 مکبر – محسن روستا

CIMG0300 CIMG0301 CIMG0307