چرا مسئولین ما به هنگام پاسخگویی توپ را به زمین دیگران می اندازند ؟ متاسفانه فرار از پاسخگویی و خود را تبرئه کردن چنان در کل سرزمینمان نهادینه شده که کمتر مدیر و مسئولی ، خود را موظف به پاسخ گفتن به مطالبات مردم دانسته و اگر هم در تنگنای جواب دهی قرار بگیرد ، […]
چرا مسئولین ما به هنگام پاسخگویی توپ را به زمین دیگران می اندازند ؟
متاسفانه فرار از پاسخگویی و خود را تبرئه کردن چنان در کل سرزمینمان نهادینه شده که کمتر مدیر و مسئولی ، خود را موظف به پاسخ گفتن به مطالبات مردم دانسته و اگر هم در تنگنای جواب دهی قرار بگیرد ، سعی میکند با فرافکنی و با ارائه جوابهای بی سر و ته ، دیگران را مقصر جلوه داده و موضوع را به نوعی ماست مالی نماید.
کاربران گرامی صبح میمه که عموما از اقشار مختلف میمه هستند ، به خوبی میدانند که بحث کمربندی میمه چند سالی است که مطرح بوده ولی متاسفانه تا این لحظه هیچ گونه راه حل منطقی و تصمیم قاطعی برای آن گرفته نشده است .
در این چند ساله افراد بسیاری بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند ، افرادی که همشهری و بومی میمه بوده و افرادی که به عنوان مسافر و غریبه ، این کمربندی آخرین منزلگاهشان بوده ، بعد از هر سانحه و تصادفی که منجر به فوت گردیده ، بحث های کارشناسی و غیر کارشناسی داغ گشته و هر کس سعی میکند از دید خود به این قضیه نگریسته و با فشار بر دکمه های کیبورد نقطه نظراتش را به دیگران اعلام نماید.
در کامنتی که گویا از جانب بستگان مرحوم واقف در صبح میمه درج گردیده بود ، خواندم که ایشان در کمال بی انصافی گناه این تصادف ناگوار را به گردن کل مسئولین شهر میمه انداخته و آنها را به عقوبت در جهان دیگر حوالت داده اند.
تعدادی از همشهریانمان وزارت مسکن و شهرسازی را مقصر قلمداد کرده و عقیده دارند که حل این معضل در حیطه وظایف این وزارتخانه بوده و مسئولین امر باید هر چه سریعتر برای حل آن اقدام عاجلی را به عمل بیاورند.
عده ای دیگر مشگل را از جانب فرمانداری دانسته و امید دارند که شخص فرماندار اهمیت و فوریت موضوع را درک کرده و با هماهنگی با ادارات و نهادهای دیگر نسبت به رفع این مشگل بکوشند.
برخی از اهالی میمه و خصوصا ساکنین کوی هواشناسی و مسکن مهر و خانه های جباری ، عدم سکونت بخشدار را در میمه ، دلیلی بر احساس نکردن اهمیت موضوع دانسته و بر این عقیده هستند ، چون شخص بخشدار در میمه سکونت ندارد ، مشکلات و ناهنجاری ها و سر و صدای اتومبیلهای عبورری را در هنگام شب و ساعات خلوت درک نکرده و به همین دلیل پیگیر حل این موضوع نیست .
تعدادی از همشهریانمان نیز تصمیمات اعضای شورای شهر میمه را در یک طرفه کردن کمربندی ، غیر کارشناسی دانسته و شورای میمه را مقصر این اتفاقات میدانند .البته در این گفتگوها صحبتی از آقایان اسفندی و محمدیان در بین نیست .
عده ای پا را فراتر نهاده و شورای قبلی را که اکنون نزدیک به دو سال و اندی است در مصدر کار نیستند ، مقصر دانسته و بر این عقیده هستند که ضعف مدیریت آنها باعث شده که اداره راه از میمه رفته و همین رفتن را دلیلی بر پیگیری نکردن معضلات کمربندی میدانند.
برخی ها نیز کارخانه داران شهرک صنعتی نگین و کسانی که فعالیتهای اقتصادی اشان در قسمت جنوب کمربندی میمه است را دلیل یک طرفه نکردن کمربندی از سمت اصفهان دانسته و عقیده دارند فشار از جانب این افراد باعث شده که اعضای شورای شهر مصالح و منافع آنها را بر مصالح دیگر مردم میمه ترجیح بدهند.
عده ای با حذف کامل کمربندی موافق هستند ، برخی ها خواهان یک طرفه کردن آن از سمت جنوب هستند ، تعدادی به همین وضعیت اسفبار فعلی رضایت دارند، تعدادی خواهان حضور شهرداری میمه و هزینه کردن از بودجه شهر را دارند و بر این عقیده هستند که کمربندی میمه بر خلاف اسم خود ، کارایی خود را از دست داده و عملا به یکی از خیابانهای داخل شهر تبدیل شده است .
برخی ها نیز خواهان دوبانده کردن آن و احداث مسیر زیرگذر و پل هوایی هستند که برای خودشان دلایل خاصی را دارند.
حکایت کمربندی میمه ، درست به مثابه حال و روز داوری های پر حرف و حدیث لیگ برتر فوتبال امسال بوده که بعد از هر مسابقه و هر داوری مشگل دار ، بازار مصاحبه ها و نطق های آتشین داغ شده و مدت کمی بعد به دست فراموشی سپرده میشود ، تنها خسارت و زیان آن متوجه تیمها و هواداران آنهاست که حقشان به روشنی روز پایمال شده که در نهایت با محرومیت چند جلسه ای داوران سفره برچیده میشود ، کمیته داوران ، سازمان لیگ را مقصر میداند ، سازمان لیگ با صدور بیانیه بی طرفی و هیچ کاره بودن خود را اعلام میکند ، پیشکسوتان داوری ، مدیریت ضعیف مسئولان دپارتمان داوری و کمیته داوران را از دلایل اصلی آن میداند ، مدیران باشگاهها این معضلات را از جانب فدراسیون دانسته و بر این عقیده هستند که فدراسیون در تقابل با وزارت ورزش دست به چنین حرکاتی میزند ، وزارت ورزش کمیته ای را جهت بر رسی موضوع تشکیل میدهد ، کمیته داوران کمبود حقوق و دستمزد و نداشتن تجهیزات مدرن داوری را بهانه قرار میدهد ، داوران، نبود بلیط هواپیما و مسافرت با کامیون را دلیل بر عدم تمرکز خود دانسته و خودشان را مبرا میدانند ، تعدادی از کارشناسان برنامه نود را مقصر اتفاقات میدانند ، مردم و هواداران هم در این بین گیج شده اند که حرف چه کسی را باور کنند .در پایان نیز افراد حاضر در این گردونه در کنار هم نشسته ، شام میخورند ، به مسافرتهای آنچنانی رفته و حق ماموریت خودشان را میگیرند ، آنهایی هم که در این مدت جلسه برگزار کرده اند تا علت را ریشه یابی کنند ، در پی دریافت حق جلسه های خود هستند.
اکنون وضعیت کمربندی میمه به مانند حال و روز داوری هایمان است ، اگر مشگل داوری ها از ریشه حل شد ، باید امیدوار باشیم که مشکلات کمربندی میمه نیز حل خواهد شد .
اگر بخواهیم دیگران را محکوم کنیم و مدام برای رضایت عده ای توپ را به زمین دیگران بیندازیم ، در بر همان پاشنه قبلی خواهد بود و همیشه منتظر دریافت خبرهای ناگوار بر اثر سوانح و تصادفات رانندگی خواهیم بود .امیدوارم که درگذشت مرحومه خانم اسد آخرین سانحه ای باشد که در این نقطه حادثه خیز رخ میدهد .ضمن تسلیت به خانواده این مرحومه آرزوی این را دارم که هر چه زودتر با جمع آوری نقطه نظرات کلیه کارشناسان امر راه حل خوبی اندیشیده شود.یا حق
آقای مقصودی در تلگرام فرافکنی کرده است . بخوانید : خداوند این مرحومه رارحمت کند خداراشکرحوادث این چنینی دلخراش مارامتوجه مشکلات مزمن ۳۰ساله درمیمه میکند که به آن بپردازیم ودرصدد رفع آن برآییم باهمت همشهریان محترم انشاالله میتوان به آنهاپرداخت چه کمربندی وچه گودالهایی نمونه ی خیابان مولوی (مسجد علی ) فراموش نکنیم امکان تصادف درهر خیابان ومعبری میتواند به وقوع بپیوندد چه درخیابان شریعتی میمه (نمونه وجوددارد ) وچه درخیابان کمربندی (نمونه های زیاد ) آنچه مهم است باید آسیب شناسی وکارشناسی بیشتر به عمل آید ورفع عیب وبرطرف کردن مشکلات ۳۰ساله ی میمه دریک روز ودوروز امکان پذیر نیست ورفع عیب کمربندی میمه همت وتلاش وخرد جمعی کارشناسانه وعلمی وعملی شهروندان وکارشناسان ذیربط رامیطلبد
آقای مقصودی سراسر خطا نوشته اید ۱ – خدا را شکر کردن در حوادث اینچنینی چقدر با این مصیبت ناسازگار است ۲ – امکان تصادف در هر خیابانی وجود دارد ولی کمربندی خیابان نیست جاده بین شهری است که ماشین ها با ۱۲۰ تا سرعت می روند . با شریعتی مقایسه نکنید ۳ – مشکل ۳۰ ساله نیست . شما نمی دانید که مسکن مهر و شهدای گمنام و هواشناسی و جباری و دانشگاه نورودانش ۱۵ سال قبل هم نبودند که کسی بخواهد از خیابان برای رفتن به آنجه رد شود ۴ – مگر طرح جامع را کارشناس تهیه نکرده است . کارشناس گفته است حذف کمربندی . شما دنبال چه کارشناسی می گردید ؟ برای همین پاسخ ها کسی به جلسه پرسش و پاسختان نمی آید .
برخی ها نیز خواهان دوبانده کردن آن و احداث مسیر زیرگذر و پل هوایی هستند که برای خودشان دلایل خاصی را دارند. اینه مسله پیدا کنید پیمانکار پرتقال فروش را *popcorm*
————————–
با سلام طرح جامع شهر فصل الخطاب است .
اگر مردم به افرادی رای دادند وانتخاب صورت دادند پس شما به چه حقی در حال دخالت منافع شخصی خود در تصمیمات کارشناس هستید.هدف شما آقای شیبانی از این گونه مباحث چیست؟چرا در دوران تصدی خود بر شهرداری این گونه تصمیم نگرفتید؟
———————–
با سلام همه ی حرف ما این است که نظر کارشناسی شده ی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور که در طرح جامع شهر الزام به حذف کمربندی کرده است و طبق ماده ی ۷ قانون شورایعالی معماری و شهرسازی کشور ، شهرداری موظف به اجرای تصمیمات این شوراست ، اجرا گردد . ضمنا اینجانب در سال ۸۴ از شهرداری منتقل شدم و طرح جامع در سال ۹۱ به تصویب رسیده است و بدیهی است که قبل از تصویب ، حذف کمربندی محلی از اعراب نداشت و مسکن مهر و خانه های جباری و شهدای گمنام و دانشگاه نور و دانش و … پس از شهرداری اینجانب مورد بهره برداری قرار گرفته اند .
پاسخهای آقای شیبانی بقدری متین ، منطقی و مبتنی بر قانون است که سوال کننده را مستاصل می کند . اگر مغرض باشد که معلومست هست تا ۳ ماه دور اینترنت نمی رود . همه مسایل را قانونی جواب می دهد . شورای شهر باید از وجود این آدم ها استفاده کند .
… آیا در صورت حذف کمربندی خیابان انقلاب اسلامی از بین دو منطقه مسکونی وشهری عبور نمی کند؟ پس کار را به عهده کارشناسان راه ترابری وپلیس راه وراهور گذاشته وکمتر از آب گل آلود ماهی بگیریم .
—————————-
با سلام نخست آنکه طرح جامع محصول کارشناسی شورایعالی معماری و شهرسازی کشور با عضویت بیش از ده وزیر و رئیس سازمان است . وزیر راه و شهرسازی عضو و احتمالا دبیر این شوراست . این شورا در طرح جامع میمه کمربندی را حذف کرده است . دوم آنکه انقلاب اسلامی از میان بافتهای تجاری که به دلیل عبور این خیابان احداث شده اند عبور می کند و برای شهر بدلیل ایجاد اشتغال مستقیم ۴۰۰ شغل اهمیت دارد . آیا کمربندی هم این شرایط را دارد؟ شما باید مدافع مردم میمه و مصالح آنان باشید نه مدافع کارشناسان راه و ترابری و پلیس راه و راهور . برای راه و ترابری بهتر آنست که به موازات کمربندی موجود یک کمربندی دیگر هم ایجاد شود تا سرعت حمل و نقل افزایش یابد . شما به مصالح فعلی و آتی شهر توجه کنید
آقای شورا حرف شما خیلی حرف داره . اگر نمی شد مشکل را یکی دو روزه حل کرد چرا در عرض یکی دو روز کمربندی را یک طرفه کردید و منافع و مصالح شهر را در نظر نگرفتید ؟ شما خوب بود اول کمربندی را می بستید تا خیابان داخل شهر باشد و بعد . اگر هیچ تصادفی هم نشده بود و نشود وجود کمربندی در میان خانه های مسکونی میمه عامل رکود بازار ساخت و ساز است . چرا این چیزها را که کسبه پیرمرد و قدیمی میمه متوجه می شوند شما و رئیس شورا متوجه نیستید ؟
………….همت و تلاش و خرد جمعی کارشناسانه و علمی و عملی شهروندان و کارشناستن ذبربط را میطلبید لطفا هر کدام چهار نوبت برای تکلیف آخر هفته از روی آن بنویسید .
اقای مقصودی کی باید به دنبال مسدود کردن کمربندی ولی عصر باشیم . کج که هست . چراغ که ندارد . سرعت گیر که ندارد و…هزاران مشکل دیگر . لااقل دلمان خوش است شما در تلگرام و سایت یکجوابی میدهید . بعضی ها فقط ذر محلهاها گله کنند و رایزنی کنند و جوسازی علیه چند نفر را سرلوحه قرار دادند
شما ها چقدر ساده اید که از ایشان انتظار پیگیری و انجام اینگونه امور را دارید ایشان از اول با هدف انتقام گیری و رو کم کنی شورا و شهردار قبل وارد این صحنه شد . هدف ایشان خدمت به خلق و جلب رضای خدا نبوده است . اصلا اهلاق و روحیه ایشان با کارهای عمرانی و….. سازگار نیست . خون افرادی که در کمربندی کشته می شوند به گردن این آقایان می باشد.
مخالفت با احداث بلوار زیبا و مهم ولی عصر شهر میمه و کمربندی خطاب نمودن ان فقط و فقط منتسب به دلواپسان شهر پایین دستی می باشد که به بهانه دلواپسی همیشگی برای قنات شهرشان و یا کمربندی خطاب نمودن و جوسازی و خطرناک جلوه دادن این بلوار برای مردم میمه و قنات موسوم به شهر خودشان قصد فرافکنی داشته اند خصوصا در وبسایتهای شهر خودشان
و از طرفی شواهد و قراین نشان می دهد انهایی که همواره خیابانها عریض و جدید الاحداث شهر خودشان را بر سر خیابانهای قدیمی و تاریخی شهر هفتاد ساله میمه برتری تصنعی می دادند چشم دیدن احداث بلوار بزرگ و نمونه این چنینی را در شهر و بخش میمه خصوصا در محور مواصلاتی شرق به غرب شهر و بخش میمه نداشته اند و می خواهند از اب گل الود ماهی دلخواه خود را صید نموده و انتقام و دق دلی احداث بلوار ولی عصر را در موضوعات کمربندی از شورای محترم و دلسوز شهر میمه بگیرند .اما بدانند مردم و افکار عمومی شهر میمه همیشه بیدار و هوشیارند و به هدف و ماهیت نظرات کابران توجه دارند نه به اسامی مستعار انها و با این گرا دادن های انحرافی برخی ها با مسولین زحمتکش شهر میمه دچار اختلاف و تفرقه نخواهند شد.
شهرک صنعتی نگین همپا و هم حرف مردم میمه بخصوص مسکن مهر و ۲۲ بهمن نشینهاست . هیچ ادعائی ندارد . مسدود کردن بطور کلی از طرف جنوب میمه تا دوطرفه شدن توسط اداره راه شاخه میمه و جاده شهری شدن میباشد . لذا کلیه حرفها و شنیدها در خصوص نظر شهرکیهای نگین تکذیب است نظر ما نظر مردم شریف میمه است
مانه حاجی میگفت . جنگه بین ایرون و عراق . بیشده عمو حیدراقا برسنیده صلحشون ده . حالا هم پسر مرحوم حیدراقا به داد مردم برس
در سرزمینی که سایه آدمهای کوچک بزرگ شد
در آن سرزمین آفتاب در حال غروب است!
کمربندی حذف شه کلی برا کاسبای لب خطم خوب میشه
و تصادفات در بلوار هم افزایش می یابد که باید فکری کرد
—————————-
با سلام ترافیک کمربندی به لاین شرقی بلوار منتقل می گردد . ترافیک لاین شرقی و غربی هم با هم تفاوتی ندارد که باعث افزایش تصادفات گردد .
در هر صورت نیاز به سرعت گیر مناسب است مخصوصا در تقاطع مقابل بخشداری که در همان لاین مورد نظر شماست وغیر اصولی است
جوک سال.شهر رحمت و دوستی!!!! خخخخخخخخخخخخ
باسلام واحترام ضمن تسلیت به خانواده شما … با مرگ این خانم منتظر استعفای بی عرضه های شهرمان هستیم
واقعا که چقدر بی چشم رو بی انصافیم،حق ما همان شورایی است که خودشان هم خودشان راقبول ندارند،و شهردارشان میمه و میمه ایا راقبول ندارد،حق ما همان بل بشوو های سابق است،همه مان ادعای فهم و درایت داریم ولی در عمل باد هوا هم نیستیم،ده سال میمه را به این گند کشاندند،حالا انتظار داریم یک شبه درست شود،این هارتو پورتا انزمان که حرم شهدای گمنام را میساختند باید میشد،قبل احداث مسکن باید راه سازی برایش میشد،بدون شک اکثر افرادی که نظر راجبه کمر بندی میدهند حتی نمیداند این وظایف درحیته ی اختیارات چه ارگانیس،فقط دوست دارند بگویند،و بگویندو بگویند
آنها که ادعایی نداشتند شما می خواستید شق القمر کنید
شکاف طبقاتی وحشتنانکی که بین مدیران کل و سایر مردم به وجود آمده مانع شنیدن دغدغه های مردم میشود.کافی است نگاهی به اعداد و ارقام حقوق ماهانه در سطح مدیران کل بیندازید تا متوجه شوید آنها هرگز شما دغدغه های شما فرزندان بیکار شما و در کل دردهای شما را درک نخواهند کرد.
در این وانفسا تنها راه برای رسیدن به خواسته ها رسانه است. اگر رسانه با خرد مسولین محلی جمع شود رسیدن به خواسته های برحق تسریع میشود. اما تقابل مسولین محلی با رسانه و مردم منجر به استهلاک نیروی رسانه و مردم شده و خواسته ها را به محاق میبرد.
اکثر درامد مغازه داران وفروشگاها و رستوران داران دربین را ه ماشینهای عبوری تشکیل میدهند باید کاری نکنیم که یک پل هوای سه کیلومتری بزند ومیمه را زیر پای انها نظار گر باشیم ویا کاری که بر سر شاهین شهر دادند که از دوطرف کمربندی انگار شهری دربین نیست ویک بیابان است میگوید نه چندین سال دیگر میبینیم
————————–
با سلام دلیلی ندارد که با صرف میلیاردها بودجه پل هوایی بزنند . ترافیک کمربندی به انقلاب اسلامی منتقل می شود و درآمدی که از آن یاد کرده اید بهتر تامین می گردد . حذف کمربندی باعث رونق ساخت و ساز در محل فعلی شرق کمربندی می گردد و بر ارزش املاک و منازل مسکونی فعلی می افزاید و امکان انبوه سازی مسکن را به انبوه سازان می دهد .