احمدرضا ایراندوست – کمربندی و فرافکنی مسئولان

2015-11-19
110 بازدید

چرا مسئولین ما به هنگام پاسخگویی توپ را به زمین دیگران می اندازند ؟ متاسفانه فرار از پاسخگویی و خود را تبرئه کردن چنان در کل سرزمینمان نهادینه شده که کمتر مدیر و مسئولی ، خود را موظف به پاسخ گفتن به مطالبات مردم دانسته و اگر هم در تنگنای جواب دهی قرار بگیرد ، […]

۹

چرا مسئولین ما به هنگام پاسخگویی توپ را به زمین دیگران می اندازند ؟
متاسفانه فرار از پاسخگویی و خود را تبرئه کردن چنان در کل سرزمینمان نهادینه شده که کمتر مدیر و مسئولی ، خود را موظف به پاسخ گفتن به مطالبات مردم دانسته و اگر هم در تنگنای جواب دهی قرار بگیرد ، سعی میکند با فرافکنی و با ارائه جوابهای بی سر و ته ، دیگران را مقصر جلوه داده و موضوع را به نوعی ماست مالی نماید.
کاربران گرامی صبح میمه که عموما از اقشار مختلف میمه هستند ، به خوبی میدانند که بحث کمربندی میمه چند سالی است که مطرح بوده ولی متاسفانه تا این لحظه هیچ گونه راه حل منطقی و تصمیم قاطعی برای آن گرفته نشده است .
در این چند ساله افراد بسیاری بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند ، افرادی که همشهری و بومی میمه بوده و افرادی که به عنوان مسافر و غریبه ، این کمربندی آخرین منزلگاهشان بوده ، بعد از هر سانحه و تصادفی که منجر به فوت گردیده ، بحث های کارشناسی و غیر کارشناسی داغ گشته و هر کس سعی میکند از دید خود به این قضیه نگریسته و با فشار بر دکمه های کیبورد نقطه نظراتش را به دیگران اعلام نماید.
در کامنتی که گویا از جانب بستگان مرحوم واقف در صبح میمه درج گردیده بود ، خواندم که ایشان در کمال بی انصافی گناه این تصادف ناگوار را به گردن کل مسئولین شهر میمه انداخته و آنها را به عقوبت در جهان دیگر حوالت داده اند.
تعدادی از همشهریانمان وزارت مسکن و شهرسازی را مقصر قلمداد کرده و عقیده دارند که حل این معضل در حیطه وظایف این وزارتخانه بوده و مسئولین امر باید هر چه سریعتر برای حل آن اقدام عاجلی را به عمل بیاورند.
عده ای دیگر مشگل را از جانب فرمانداری دانسته و امید دارند که شخص فرماندار اهمیت و فوریت موضوع را درک کرده و با هماهنگی با ادارات و نهادهای دیگر نسبت به رفع این مشگل بکوشند.
برخی از اهالی میمه و خصوصا ساکنین کوی هواشناسی و مسکن مهر و خانه های جباری ، عدم سکونت بخشدار را در میمه ، دلیلی بر احساس نکردن اهمیت موضوع دانسته و بر این عقیده هستند ، چون شخص بخشدار در میمه سکونت ندارد ، مشکلات و ناهنجاری ها و سر و صدای اتومبیلهای عبورری را در هنگام شب و ساعات خلوت درک نکرده و به همین دلیل پیگیر حل این موضوع نیست .
تعدادی از همشهریانمان نیز تصمیمات اعضای شورای شهر میمه را در یک طرفه کردن کمربندی ، غیر کارشناسی دانسته و شورای میمه را مقصر این اتفاقات میدانند .البته در این گفتگوها صحبتی از آقایان اسفندی و محمدیان در بین نیست .
عده ای پا را فراتر نهاده و شورای قبلی را که اکنون نزدیک به دو سال و اندی است در مصدر کار نیستند ، مقصر دانسته و بر این عقیده هستند که ضعف مدیریت آنها باعث شده که اداره راه از میمه رفته و همین رفتن را دلیلی بر پیگیری نکردن معضلات کمربندی میدانند.
برخی ها نیز کارخانه داران شهرک صنعتی نگین و کسانی که فعالیتهای اقتصادی اشان در قسمت جنوب کمربندی میمه است را دلیل یک طرفه نکردن کمربندی از سمت اصفهان دانسته و عقیده دارند فشار از جانب این افراد باعث شده که اعضای شورای شهر مصالح و منافع آنها را بر مصالح دیگر مردم میمه ترجیح بدهند.
عده ای با حذف کامل کمربندی موافق هستند ، برخی ها خواهان یک طرفه کردن آن از سمت جنوب هستند ، تعدادی به همین وضعیت اسفبار فعلی رضایت دارند، تعدادی خواهان حضور شهرداری میمه و هزینه کردن از بودجه شهر را دارند و بر این عقیده هستند که کمربندی میمه بر خلاف اسم خود ، کارایی خود را از دست داده و عملا به یکی از خیابانهای داخل شهر تبدیل شده است .
برخی ها نیز خواهان دوبانده کردن آن و احداث مسیر زیرگذر و پل هوایی هستند که برای خودشان دلایل خاصی را دارند.
حکایت کمربندی میمه ، درست به مثابه حال و روز داوری های پر حرف و حدیث لیگ برتر فوتبال امسال بوده که بعد از هر مسابقه و هر داوری مشگل دار ، بازار مصاحبه ها و نطق های آتشین داغ شده و مدت کمی بعد به دست فراموشی سپرده میشود ، تنها خسارت و زیان آن متوجه تیمها و هواداران آنهاست که حقشان به روشنی روز پایمال شده که در نهایت با محرومیت چند جلسه ای داوران سفره برچیده میشود ، کمیته داوران ، سازمان لیگ را مقصر میداند ، سازمان لیگ با صدور بیانیه بی طرفی و هیچ کاره بودن خود را اعلام میکند ، پیشکسوتان داوری ، مدیریت ضعیف مسئولان دپارتمان داوری و کمیته داوران را از دلایل اصلی آن میداند ، مدیران باشگاهها این معضلات را از جانب فدراسیون دانسته و بر این عقیده هستند که فدراسیون در تقابل با وزارت ورزش دست به چنین حرکاتی میزند ، وزارت ورزش کمیته ای را جهت بر رسی موضوع تشکیل میدهد ، کمیته داوران کمبود حقوق و دستمزد و نداشتن تجهیزات مدرن داوری را بهانه قرار میدهد ، داوران، نبود بلیط هواپیما و مسافرت با کامیون را دلیل بر عدم تمرکز خود دانسته و خودشان را مبرا میدانند ، تعدادی از کارشناسان برنامه نود را مقصر اتفاقات میدانند ، مردم و هواداران هم در این بین گیج شده اند که حرف چه کسی را باور کنند .در پایان نیز افراد حاضر در این گردونه در کنار هم نشسته ، شام میخورند ، به مسافرتهای آنچنانی رفته و حق ماموریت خودشان را میگیرند ، آنهایی هم که در این مدت جلسه برگزار کرده اند تا علت را ریشه یابی کنند ، در پی دریافت حق جلسه های خود هستند.
اکنون وضعیت کمربندی میمه به مانند حال و روز داوری هایمان است ، اگر مشگل داوری ها از ریشه حل شد ، باید امیدوار باشیم که مشکلات کمربندی میمه نیز حل خواهد شد .
اگر بخواهیم دیگران را محکوم کنیم و مدام برای رضایت عده ای توپ را به زمین دیگران بیندازیم ، در بر همان پاشنه قبلی خواهد بود و همیشه منتظر دریافت خبرهای ناگوار بر اثر سوانح و تصادفات رانندگی خواهیم بود .امیدوارم که درگذشت مرحومه خانم اسد آخرین سانحه ای باشد که در این نقطه حادثه خیز رخ میدهد .ضمن تسلیت به خانواده این مرحومه آرزوی این را دارم که هر چه زودتر با جمع آوری نقطه نظرات کلیه کارشناسان امر راه حل خوبی اندیشیده شود.یا حق