تاثیر برجام بر اوباما رئیس جمهور امریکا

2015-11-18
308 بازدید

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت دولت او به دلیل تعهدات واشنگتن در برجام است که دستور کاهش خرید نفت از ایران را صادر نمی‌کند. به گزارش فارس، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری امریکا روز چهارشنبه گفت به دلیل تعهد واشنگتن تحت برجام است که دستور کاهش خرید نفت ایران را صادر نمی‌کند. وی گفت: «اگر به خاطر […]

JamNewsImage19030001

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت دولت او به دلیل تعهدات واشنگتن در برجام است که دستور کاهش خرید نفت از ایران را صادر نمی‌کند.

به گزارش فارس، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری امریکا روز چهارشنبه گفت به دلیل تعهد واشنگتن تحت برجام است که دستور کاهش خرید نفت ایران را صادر نمی‌کند.

وی گفت: «اگر به خاطر تعهد آمریکا در برجام نبود، دستور کاهش خرید نفت ایران را صادر می‌کردم».

کشورهای غربی، پس از اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران به بهانه برنامه هسته‌ای، علاوه بر متوقف کردن خرید نفت از ایران، با فشار بر سایر مشتریان سبب کاهش چشمگیر صادرات نفتی ایران شدند. برخی گزارش‌ها حاکی است صادرات نفتی ایران در اثر این تحریم‌ها، حدود پنجاه درصد کاهش یافت.

در جریان تحریم هسته‌ای ایران، نه تنها بسیاری از کشورهای غربی خرید نفت از این کشور را متوقف کردند بلکه با فشار بر سایر مشتریان، باعث کاهشی چشمگیر در صادرات نفتی ایران شدند. گفته می‌شود که در اثر تحریم خارجی، صادرات نفتی ایران حدود پنجاه درصد کاهش یافت.