امروزنامه ها – شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ / ۷ November, 2015

2015-11-07
63 بازدید

آمدند ایران را مجاب کنند، ظریف مجابشان کرد آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم اختتامیه دومین همایش گردهمایی سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور با یادآوری فاجعه مکه در زمان امام(ره) که منجر به تیره شدن روابط ایران و عربستان شده بود، یادآور شد: امام در جلسه‌ای مسئولان نظام را خواستند و گفتند […]

آمدند ایران را مجاب کنند، ظریف مجابشان کرد

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم اختتامیه دومین همایش گردهمایی سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور با یادآوری فاجعه مکه در زمان امام(ره) که منجر به تیره شدن روابط ایران و عربستان شده بود، یادآور شد: امام در جلسه‌ای مسئولان نظام را خواستند و گفتند به صلاح نیست که در نظام ما حج مردم مسلمان تعطیل شود و بروید مسئله عربستان را حل کنید. وی با بیان این‌که «در زمان حضرت امام (ره) فرصتی نشده بود» به سیاست نظام پس از ریاست جمهوری خویش اشاره کرد و گفت: در شرایطی که روابط تیره ایران و عربستان به ضرر دو کشور و جهان اسلام بود، برآن شدیم که یخ‌ها را آب کنیم که از اجلاس کنفرانس اسلامی از سنگال شروع کردیم. وی با یادآوری مذاکراتی که با امیرعبدالله به عنوان ولیعهد عربستان در سنگال و سپس پاکستان داشت، گفت: با یک رفتار اسلامی که حاضر شدیم به دیدار آن‌ها برویم، چنان اوضاع تلطیف شد که بعدها بزرگترین کارها مانند برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران و اصلاح قیمت نفت را انجام دادیم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بعدها هم روابط به همین روال در سفرهای بعدی دو طرفه از جمله زیارت فدک، خیبر و سایر مناطق سیاسی و حتی نظامی این کشور تقویت شد.

آمدند ایران را مجاب کنند، خود مجاب شدند
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش، حضور در همایش و دیدار با سفرای ایران در خارج از کشور را به ویژه در شرایط پسابرجام، به فال نیک گرفت و اظهار کرد: همه شما بزرگواران که در خارج از ایران از منافع و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران دفاع و حفاظت می‌کنید، می‌دانید و مطمئنا حس می‌کنید که فضای جهانی به نفع جمهوری اسلامی تغییر یافت. وی با تاکید بر این‌که «دکتر روحانی گروهی باتجربه را به مدیریت دکتر ظریف انتخاب کرد»، ادامه داد: تیم مذاکره کننده ایران هم در جهادی سیاسی وارد میدانی شده بودند که نه تنها هیات سیاسی ۶ کشور بزرگ آمریکا و اروپا، بلکه اتحادیه اروپا هم آمده بودند که در مذاکرات ایران را مجاب کنند، که سرانجام خود مجاب شدند. وی با یادآوری شرایط مذاکرات سیاسی در مجامع بین‌المللی، به سختی کار تیم مذاکره کننده هسته‌‌ای ایران اشاره کرد و افزود: فرزندان ایران اسلامی کاری کردند که به عنوان افتخار ایرانیان در تاریخ دیپلماسی دنیا جاودان شده است.

۸۲cec960

تصویر صفحه اول روزنامه‌ها