بازدید معاونت مدیریت آب و خاک استان از گلستان میمه

2015-10-07
219 بازدید

مهندس باقرصاد معاونت مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان روز گذشته ( ۹۴/۷/۱۴ ) با حضور در اراضی کشاورزی شرکت گلستان میمه از شیوه ی آبیاری نواری tape در کشت گل محمدی بازدید کرد . در جریان این بازدید گزارشی از اجرای آبیاری نوین در ۱۳۳ هکتار از اراضی در اختیار […]

IMG_5496

مهندس باقرصاد معاونت مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان روز گذشته ( ۹۴/۷/۱۴ ) با حضور در اراضی کشاورزی شرکت گلستان میمه از شیوه ی آبیاری نواری tape در کشت گل محمدی بازدید کرد . در جریان این بازدید گزارشی از اجرای آبیاری نوین در ۱۳۳ هکتار از اراضی در اختیار شرکت ارائه و با توجه به خسارات وارد شده در اثر بارش تگرگ و افت قیمت صیفی جات که هزینه های انجام شده را نیز تامین نکرده است  درخواست شد که سهم دولت در اجرای آبیاری نوین افزایش یابد .

IMG_5392

معاون مدیریت آب و خاک استان ضمن ابراز رضایت از انجام این پروژه ی بزرگ در ورودی استان اصفهان با توجه به استفاده ی موفق از نوارهای آبیاری در کاشت گل محمدی ، درخواست افزایش سهم دولت در تامین هزینه های آبیاری نوین را قابل مطالعه و بررسی دانست . همچنین طی این بازدید مهندس باقرصاد در جریان عرصه ی واگذاری به شرکت گلستان و لحاظ نشدن یک رشته ی قنات و سیل بندهای آن در عرصه ی تحویلی قرار گرفت و بر ضرورت حفظ و حراست از حرایم و سیل بندهای قنوات تاکید کرد .

IMG_5506

لازم به ذکر است شرکت گلستان بنا دارد با اجرای آبیاری نوین در ۱۳۳ هکتار از اراضی تحویلی در سال جاری تا پایان  سال آینده  تمامی عرصه ی تحویلی را به احداث باغات گل محمدی ، انگور ، زرشک ، عناب و گردو و … اختصاص دهد .