دکتر حیدرپور : مصافحه ظریف با اوباما هیچ اشکالی نداشت

2015-10-03
101 بازدید

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مصافحه ظریف با اوباما هیچ اشکالی نداشت، گفت: این مصافحه از نظر آداب اسلامی و همچنین آداب دیپلماتیک هیچ اشکالی نداشته است. به گزارش عصر خبر، عوض حیدرپور نماینده شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصافحه ظریف با اوباما رئیس جمهور آمریکا […]

images

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مصافحه ظریف با اوباما هیچ اشکالی نداشت، گفت: این مصافحه از نظر آداب اسلامی و همچنین آداب دیپلماتیک هیچ اشکالی نداشته است.

به گزارش عصر خبر، عوض حیدرپور نماینده شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصافحه ظریف با اوباما رئیس جمهور آمریکا در حاشیه هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: برخی از نمایندگان نسبت به این موضوع اعتراض کرده و در صحن مجلس تذکراتی را مطرح کردند اما به نظر من این مصافحه اشکالی نداشته است.

وی با اشاره به آموزه های دین اسلام تصریح کرد: بر اساس آین آموزه ها اگر فردی به فرد دیگر سلام کرد، نه تنها باید جواب سلام را داد بلکه باید محکم تر از آن فرد جواب داد. یعنی اگر کسی گفت سلام، مخاطب باید بگه سلام علیکم و رحمه الله.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: پس طبق دین اسلام و آداب اسلامی نباید سلام یک فرد را بی جواب گذاشت و از این منظر هیچ اشکالی بر سلام و احولپرسی اوباما و ظریف وارد نیست.

حیدرپور با اشاره به آداب و عرف دیپلماتیک تصریح کرد: طبق آداب دیپلماتیک مقامات و هیئت های کشورها باید مواردی را رعایت کنند و ریز موارد مواجه ۲ مقام رسمی در آداب دیپلماتیک وجود دارد و نمی توان سلام یک فرد را بی جواب گذاشت.

وی در خصوص واکنش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به این اقدام ظریف گفت: اگر نماینده ای در این زمینه از ظریف سوال کند، سوال به کمیسیون ارجاع و موضوع بررسی خواهد شد در غیر این صورت کمیسیون تا این لحظه تصمیمی در این خصوص نگرفته است.

دوشنبه ۶ مهر پس از پایان سخنرانی روحانی رئیس جمهور در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، وزیر امور خارجه در حال خروج از سالن مجمع عمومی بود که بطور اتفاقی با باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، روبرو شد، طرفین سلام و احوالپرسی کردند و دست دادند.

این اقدام ظریف واکنش برخی نمایندگان علیه ظریف را در پی داشت.