امروزنامه ها – شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ / ۳ October, 2015

2015-10-03
76 بازدید

استقبال سرد مردم از دلواپسان آرمان: روز گذشته عده‌ای از مخالفان برجام در حاشیه نماز جمعه فرصت را مغتنم دانستند و از دیگران نیز درخواست کردند به تحصن غیرت بپیوندند که با استقبال سرد مردم روبه‌رو شدند. این در حالی است فرماندار تهران و مدیرکل سیاسی استانداری تهران این قبیل تجمعات را به خاطر عدم […]

استقبال سرد مردم از دلواپسان

آرمان: روز گذشته عده‌ای از مخالفان برجام در حاشیه نماز جمعه فرصت را مغتنم دانستند و از دیگران نیز درخواست کردند به تحصن غیرت بپیوندند که با استقبال سرد مردم روبه‌رو شدند. این در حالی است فرماندار تهران و مدیرکل سیاسی استانداری تهران این قبیل تجمعات را به خاطر عدم درخواست مجوز، غیرقانونی دانسته‌اند.
  استقبال سرد نمازگزاران
مخالفان توافق هسته‌ای روز گذشته بعد از نماز جمعه شعارهایی همچون «مجلس بی‌نظارت، شریک جرم دولت»، «رد قاطع برجام وظیفه مجلس است»، «ای شهید هسته‌ای، شرمنده تو هستیم»، «رفاقت با سعودی، خیانت به ملت است»، «وزیر بی‌کفایت، استعفا استعفا» سر دادند. میزان نوشت؛ در پایان این راهپیمایی قطعنامه‌ای خوانده شد که تظاهرات‌کنندگان برجام را راه اصلی نفوذ دانسته و خواستار رد قاطع برجام از سوی مجلس شدند و آن را تنها راه نجات ملت از این قرارداد استعماری دانستند. ایلنا نوشت؛ با شروع خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، جمعی از جوانان مخالف توافق هسته‌ای و برجام در مسیرهای خروجی راهپیمایان قرار گرفتند و به محض پایان نماز جمعه با بالا بردن پلاکارد و توزیع تراکت از نمازگزاران درخواست می‌کردند در تحصن غیرت شرکت کنند. در یکی از تراکت‌هایی که بین نمازگزاران توزیع می‌شد، زمان تجمع امروز (شنبه) ساعت شش عصر عنوان شده بود و در یکی دیگر از تراکت‌ها ساعت۱۰ صبح روز یکشنبه به عنوان زمان پایان تحصن و تجمع بزرگ آمده بود اما با توجه به حضور نیروی انتظامی در نماز جمعه تهران فریادهای معترضان تحت‌الشعاع قرار گرفته بود. تا جایی که تجمع اندکی که قرار بود در میدان انقلاب برای مخالفت با برجام شکل بگیرد، با استقبال سرد نمازگزاران مواجه شد و کسی از نمازگزاران به جمعیت ۵۰نفره معترضان اضافه نشد. همچنین در نمازجمعه تهران توزیع هفته‌نامه عبرت‌های عاشورا با احتیاط بیشتری انجام شد و توزیع‌کنندگان از مردم می‌خواستند این نشریه را دور از چشم مسئولان برگزاری نماز جمعه نگهداری کنند. دعوت روز گذشته به تحصن غیرت – که چند روز است در برابر مجلس صورت می‌گیرد – در حالی انجام شد که محمدرضا یوسفی مدیرکل سیاسی استانداری تهران پنجشنبه تجمع مقابل مجلس در اعتراض به برجام را غیرقانونی دانسته و اعلام کرده بود هیچ درخواستی برای مجوز تجمع در برابر مجلس ارائه نشده است. ناگفته نماند که روز گذشته مجددا عده‌ای در برابر دفتر رئیس مجلس در قم در اعتراض به توافق هسته‌ای تجمعی برپا کردند.
۱۴۹e9677