گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۴/۷/۱۰

2015-10-03
175 بازدید

یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ امام جمعه محترم حجت الاسلام و المسلمین حاج یدالله زمانی ، به مناسبت عید غدیر و روز اکمال دین و اتمام نعمت موضوع خطبه اول را آیه ی تبلیغ قرار […]

IMAG0409

یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ

امام جمعه محترم حجت الاسلام و المسلمین حاج یدالله زمانی ، به مناسبت عید غدیر و روز اکمال دین و اتمام نعمت موضوع خطبه اول را آیه ی تبلیغ قرار دادند و فرمودند : طبق این آیه خداوند متعال پیامبر اکرم را مامور به ابلاع ولایت می نماید که پیام آن معرفی حضرت علی (ع) به عنوان جانشین و امام المسلمین است . در ادیان الهی و به ویژه اسلام ولایت و امامت جزء ارکان اساسی دین می باشد

IMAG0414

اکثر علمای اهل سنت و مفسرین قرآن کریم نازل شدن آیه ۶۷ مائده را در روز غدیر با موضوع ولایت امیرالمومنین اذعان دارند و خطاب یا ایها الرسول را بیانگر اهمیت و فراگیر بودن موضوع می دانند .

IMAG0411

زیرا امام حجت خداوند و مفسر آیات الهی و بیانگر احکام دین خدا می باشد.

IMAG0416

علت برتری عید غدیر بر سایر اعیاد ، ابلاغ رسالت و اکمال دین و اتمام نعمت بر امت است که با داشتن امام و رهبری الهی هرگز انسانی دچار گمراهی نخواهد شد .

IMAG0426

حضرت امام آل سعود و مدعیان خدمت به مکه و مدینه را خائن الحرمین  می دانستند و معتقد بودند که  از پشت به قلب مسلمانان خنجر زده اند .

IMAG0434

حادثه اخیر منا که بر اثر بی تدبیری و سهل انگاری حکام خودخواه سعودی باعث قربانی شدن هزاران انسان بی گناه و داغدار شدن جهان اسلام شد، بی کفایتی آنها را برای چندمین بار ثابت نمود و متاسفانه مدعیان حقوق بشر و بنگاه های خبرپراکنی کمترین اطلاع رسانی را در این رابطه نداشتند و در قبال این جنایت هولناک سکوت اختیار نمودند .

IMAG0428

مناسبت ها

۹ مهرماه روز جهانی سالمندان با هدف تکریم و ادای حقوق آنها که پیامبر اکرم (ص) رعایت احترام سالمندان را همانند حرمت پیامبر می داند.

IMAG0425

۱۴ مهرماه روز جهانی کودک با هدف توجه به حقوق کودکان و تعلیم و تربیت صحیح آنها که پیامبر اکرم بر تعلیم فرزندان با محبت اهل بیت و پیروی از قرآن تاکید نموده است

IMAG0430

امام جمعه محترم ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به تلاشگران عرصه امنیت انتظار جامعه برای مقابله با ناامنی اخلاقی و فرهنگی را گوشزد نمودند.

IMAG0419

در بین دو نماز آقای دکتر امیرزاده رئیس بیمارستان حضرت محمد (ص) میمه طی سخنانی از مستقل شدن بیمارستان میمه خبر دادند و بر عزم جدی مسئولین برای رفع نواقص و مشکلات این بیمارستان تاکید نمودند.

DSC_0064

ایشان همچنین بعد از مراسم به صحبت های مردم در رابطه با انتظاراتشان از بیمارستان گوش فرادادند .

DSC_0066در حاشیه ی نماز جمعه – دکتر خلیل امیرزاده با آقایان خسرو مقصودی و مرتضی اسفندی اعضای شورای شهر میمه

IMAG0422آقای محمد رحمانیان ، مجری نماز امروز
IMAG0436

IMAG0423

مرتضی هاشمیان        خبرنگار نماز

تصاویر : مهدی فراست

مجری : محمد رحمانیان