حاجی ، نگران موضع منفعلانه ی وزارت خارجه است

2015-09-29
116 بازدید

حسینعلی حاجی امروز ( ۹۴/۷/۴ )در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال برنامه‌ریزی برای درگیر کردن کشورهای اسلامی با یکدیگر و غفلت آن‌ها از مسئله اصلی‌شان یعنی قدس شریف است، گفت: یکی از سیاست‌های محوری دشمنان ایجاد درگیری در کشورهای مسلمان‌نشین بوده که متأسفانه طی چند سال گذشته […]

۱۳۹۱۰۲۲۰۰۰۰۳۱۸_PhotoA

حسینعلی حاجی امروز ( ۹۴/۷/۴ )در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال برنامه‌ریزی برای درگیر کردن کشورهای اسلامی با یکدیگر و غفلت آن‌ها از مسئله اصلی‌شان یعنی قدس شریف است، گفت: یکی از سیاست‌های محوری دشمنان ایجاد درگیری در کشورهای مسلمان‌نشین بوده که متأسفانه طی چند سال گذشته در جریان است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه ضمن تأکید بر اینکه استکبار از کشته شدن مسلمانان و کاسته شدن از جمعیت آنان خوشحال می‌شود و سعی می‌کند چهره اسلام را خشن و غیرواقعی نشان دهد، بیان داشت: در همین راستا می‌توان تحلیل کرد که یکی از سیاست‌های آن‌ها خدشه وارد کردن به حماسه باشکوه حج است.

وی افزود: دشمنان جهان اسلام از طریق افراد نالایقی که مسئولیت حج را بر عهده داشته و مورد حمایت آمریکا قرار دارند به دنبال این هستند که این اتفاقات خونین در حج رخ دهد.

حاجی در ادامه با بیان به اینکه احتمال می‌دهیم این حادثه برنامه‌ریزی شده بوده و به دست عربستان به اجرا درآمده باشد اظهار داشت: با توجه به اینکه این حادثه در شرایط و مکانی اتفاق افتاده که بسیاری از کشته‌شدگان از اتباع ایران هستند این موضوع جای تأمل جدی دارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه با تأکید بر ضرورت برخورد جدی مسئولان دولت با رخ دادن این اتفاقات در عربستان سعودی گفت: روسای جمهور، وزرای خارجه و یا معاونان اول روسای جمهور کشورهایی که اتباعشان در این حادثه کشته شده‌اند باید بلافاصله تشکیل جلسه داده و درباره این اتفاق تصمیمی اتخاذ کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در این حادثه علاوه بر تلفات جانی، ضربه حیثیتی هم به جهان اسلام وارد شده است تأکید کرد: اجلاس سران کشورهای اسلامی باید در این خصوص تشکیل‌شده، موضوع را بررسی کرده و عوامل این حادثه را محاکمه کنند.

حاجی در ادامه به نقش وزارت خارجه در این زمینه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه وزارت امور خارجه ما مدتی درگیر مذاکرات بوده و نتوانسته بخشی از توان لازم را صرف ارتباطات بین ایران و دولت‌های منطقه و تبیین جایگاه ایران بکند، هم باید این عقب‌افتادگی را جبران کند و هم در خصوص این مسئله مهم موضع قاطع بگیرد.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اگر مسئولان وزارت خارجه بخواهند با مواضع منفعلانه نسبت به اتفاقات عربستان برخورد کنند قطعاً ملت این مواضع را نمی‌پذیرد زیرا ملت ایران بزرگ است و از دولتش هم انتظار دارد که محکم در صحنه ایستاده و از حقوق مردم دفاع کند.

وی در پایان با بیان اینکه قطعاً مجلس روز یکشنبه تصمیمی را در این جهت اتخاذ خواهد کرد، افزود: از هیئت‌رئیسه خواهیم خواست کمیسیون امنیت ملی مجلس را مأمور رسیدگی فوری به این مسئله قرار داده و گزارشش را برای اتخاذ تصمیمات بعدی به مجلس ارائه دهد زیرا تحلیلمان این است که این حادثه، اتفاقی نبوده و به نظر می‌رسد که حادثه‌ای طراحی‌ شده برای خدشه‌دار کردن حماسه عظیم امت اسلامی باشد.