استاندار اصفهان : حیات وحش موته می تواند به اکوتوریسم تبدیل شود

2015-09-28
115 بازدید

استاندار اصفهان عنوان کرد: پناهگاه حیات وحش موته می تواند به منطقه ی اکوتوریسمی تبدیل شود دکتر رسول زرگرپور اظهارداشت: با توجه به تنوع زیست محیطی در حیات وحش موته این منطقه می تواند به منطقه ی اکوتوریسمی تبدیل شود. به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور با حضور در شهرستان […]

موته

استاندار اصفهان عنوان کرد: پناهگاه حیات وحش موته می تواند به منطقه ی اکوتوریسمی تبدیل شود
دکتر رسول زرگرپور اظهارداشت: با توجه به تنوع زیست محیطی در حیات وحش موته این منطقه می تواند به منطقه ی اکوتوریسمی تبدیل شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور با حضور در شهرستان شاهین شهر و میمه به مدت ۴ ساعت از پناهگاه حیات وحش موته بازدید نمود.
مدیر ارشد استان در این بازدید بر لزوم حفظ منابع طبیعی و محیط زیست با توجه به شرایط زیست محیطی کشور تاکید کرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه بخش هایی از کشور تا حدودی بهبود یافته اند و تنوع زیست محیطی خود را حفظ نموده اند، تصریح کرد: این مناطق می تواند منطقه ی اکوتوریسمی خوبی باشد و باید سرمایه گذاری و برنامه ریزی خوبی در این رابطه صورت گیرد.
رسول زرگرپور موته را پرجمعیت ترین منطقه ی حفاظت شده ی حیات وحش کشور خواند و افزود: خوشبختانه این منطقه هنوز ارزش های تنوع زیستی خود را به خوبی حفظ نموده است و سازمان محیط زیست در این منطقه موفق عمل کرده است.
گفتنی است پناهگاه حیات وحش موته با وسعت حدود ۲۰۵ هزار هکتار و ۱۲ هزار گونه ی حیات وحش شامل آهو، قوچ میش و گوشتخواران و … در شمال استان اصفهان، شمال غربی شهرستان شاهین شهر و میمه واقع شده است که در سال های اخیر معدنکاری و شکار توسط متخلفان از تهدیدهای این حیات وحش بشمار می آید.