گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۴/۷/۳

2015-09-26
114 بازدید

نماز با شکوه جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان پس از توصیه به تقوی ، تقوی را باعث بروز شجاعت انسان دانست و با توجه به قرار داشتن در هفته ی دفاع مقدس ، خطبه ی اول نماز را به مبحث […]

CIMG0015

نماز با شکوه جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان پس از توصیه به تقوی ، تقوی را باعث بروز شجاعت انسان دانست و با توجه به قرار داشتن در هفته ی دفاع مقدس ، خطبه ی اول نماز را به مبحث دفاع و جهاد در اسلام اختصاص داد . اهم مطالب خطبه ی اول به شرح زیر است :

CIMG0017

– دفاع در زمان معصوم واجب است و در زمان غیبت امام وسیله ای برای مقابله با دشمن متجاوز می باشد و سکوت در برابر متجاوز جایز نیست . اگر انسان دارای روحیه ی مقاومت باشد می تواند در مقابل دشمن بایستد . دفاع از فرهنگ و هویت دینی بر هر انسانی واجب است

CIMG0054

– خداوند دشمن می دارد انسانی را که مورد هجوم قرار گیرد و در مقابل کفر سکوت کند

– در ۳۱ شهریور سال ۵۹ نیروهای مسلح ما در مقابل دشمن ایستادند و در طی مدت ۸ سال اجازه ی تجاوز به خاک کشورمان را ندادند در حالیکه صدام با آغاز جنگ خود را پیروز میدان می دانست و  هیئت حاکمه ی کاخ سفید در آن زمان از همراهان صدام بودند  .

– در این تجاوز نابرابر به ظاهر صدام می بایست پیروز می شد ولی مقاومت غرور آفرین رزمندگان اسلام باعث شد که ملت ایران سرافراز از این نبرد طولانی بیرون آید .

– امروز جنگ ما جنگ نرم است . امروز بیگانگان فرهنگ ما را مورد هجوم قرار داده اند . همین امر دوچرخه سواری بانوان در معابر شهر حاکی از قدرت نرم دشمن می باشد که دست اندرکاران فرهنگ کشور باید در این امر حساس احساس وظیفه نمایند و باید از تمامیت ارزش های اسلامی دفاع نمایند .

CIMG0018

خطبه ی دوم نماز با تاکید بر جمعه بعنوان برترین روزها در ماه ذی الحجه و درود بر معصومین علیهم الاسلام آغاز شد و خطیب جمعه ی شهر وزوان فاجعه ی منا را به نمازگزاران جمعه تسلیت گفت . وی با تاکید بر ۳ روز عزای عمومی اعلام شده توسط مقام معظم رهبری گفت : حکام تازه به دوران رسیده ی سعودی با حمله به یمن و کشتار زنان و حمایت از داعش به مقابله با دنیای اسلام برخاسته اند و ان شا الله بزودی در این امر شکست خواهند خورد . وی در ادامه به مناسبتهای هفته اشاره کرد :

CIMG0023

 

– آغاز هفته ی دفاع مقدس

– آغاز دهه ی ولایت

CIMG0052

بازگشایی مدارس و دانشگاهها و شور و نشاط تعلیم و تربیت

– روز آتش نشانی

و روز جهانی سالمندان

CIMG0067

حضور رئیس آژانس انرژی اتمی در تهران توانست به بسیاری از ابهامات پاسخ دهد و حق مسلم مردم ایران در چرخه ی هسته ای را تثبیت نماید و ما باید بدور از جنجالهای تبلیغاتی به راه خود ادامه دهیم . امام جمعه ی بخش میمه در پایان تاکید کرد که مسئولین امر باید به امر بهداشت و سلامت در شهر توجه داشته باشند .

CIMG0027

 خلاصه ی خطبه ها : علی رصاف

 مکبر : حسین شاکری

 : تصاویر : جهانگیر حدادیان

CIMG0040
اهدای هدایایی که در گزارش نماز به آن اشاره ای نشده است .